Otsikon mukaisen asian kanssa tässä on nyt jahkailtu jo jonkin aikaa. Eli kyseessä kakkis johon asennettu 1.8t 20vt tekniikka, jota ohjaamassa Tatech T38
Tatech:lta tulee mittarin signaalina 12V kanttiaalto ja tämä pitäisi nyt jotenkin saada "sovitettua" tuolle alkuperäiselle kierroslukumittarille.
-Vaihtoehtoina taitaa olla tämän mittarin muokkaaminen poistamalla joitain vastuksia?
-Tehdä Tatech:n johdon ja mittarin väliin samantyylinen releenkela/vastus/transistori- rekennelma kuin Megasquirt ohjeissa puhutaan?
-Vai jokin muu ratkaisu?
Mikäli joku osaisi valaista asiassa, niin olisin kiitollinen.
Golf mk2 kierroslukumittari ja jälkiasennus ECU
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 188
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Re: Golf mk2 kierroslukumittari ja jälkiasennus ECU
En tiedä näistä vanhan liiton vehkeistä mitään, mutta onko tuon luovuttaja-auton mittariston asentaminen täysin mahdoton temppu (tai mittariston sisuksien purkaminen ja soveltaminen kakkiksen oman mittariston kuoriin) ?
Re: Golf mk2 kierroslukumittari ja jälkiasennus ECU
Ei ole näistä itselläkään käytännönkokemusta..
Mutta eikös tuo kanttiaalto periaatteessa vastaa sitä alkuperäistä puolalta saatavaa signaalia?
Vai onko kokeiltu ja todettu ettei toimi?
Mutta eikös tuo kanttiaalto periaatteessa vastaa sitä alkuperäistä puolalta saatavaa signaalia?
Vai onko kokeiltu ja todettu ettei toimi?
-
- -
- Viestit: 188
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Re: Golf mk2 kierroslukumittari ja jälkiasennus ECU
Ei ole mahdollista soveltaa uudempaa mittaristoa tuohon. Ja olen kokeillut että ei toimi tuollaisenaan suoraan pelkällä ecu:n signaalilla.
Re: Golf mk2 kierroslukumittari ja jälkiasennus ECU
Itselläni on kakkiksessa Megasquirt ja orkkismittaristo, johon tulee kierroslukutieto Megalta MSD 8920 -adapterin (https://www.uspartsperformance.fi/msd-8920-adapteri) kautta. Helppo, nopea ja toimiva, joskaan ei halvin ratkaisu.
Testasin myös releenkela/vastus/transistori -rakennelmalla, mutta en saanut kierroslukumittaria toimimaan vakaasti,vaan neula hyppi miten sattuu enkä tuolloin jaksanut selvitellä asiaa sen tarkemmin.
Testasin myös releenkela/vastus/transistori -rakennelmalla, mutta en saanut kierroslukumittaria toimimaan vakaasti,vaan neula hyppi miten sattuu enkä tuolloin jaksanut selvitellä asiaa sen tarkemmin.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Re: Golf mk2 kierroslukumittari ja jälkiasennus ECU
Tuo saattaa saada tuollaisenaan aika suurtakin jännitettä kun siinä on 100 V Kondensaattori(?).
IC sanois olevansa taajuus-jännite -muunnin.
Jotain elektroniikkavälineitä toi tarvis että pääsis modaamaan. Koittaisi suoraan sille neulan moottorille tarjota kasvavaa jännitettä ja seuraa mitä tapahtuu. Sitten sen pohjalta tekis uuden kytkennän.
IC sanois olevansa taajuus-jännite -muunnin.
Jotain elektroniikkavälineitä toi tarvis että pääsis modaamaan. Koittaisi suoraan sille neulan moottorille tarjota kasvavaa jännitettä ja seuraa mitä tapahtuu. Sitten sen pohjalta tekis uuden kytkennän.
Re: Golf mk2 kierroslukumittari ja jälkiasennus ECU
Kolmos korissa ottaa vastaan ihan megan singnaalia. Sen mittaristo on kans aika modulaarinen. Esim juuri kiekka mittari jää käteen aika helposti. En osaa kuitenkaan sanoa onko kaikki tarvittava elektroniikka juuri siinä palikassa.
-
- -
- Viestit: 188
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Re: Golf mk2 kierroslukumittari ja jälkiasennus ECU
Tämäkin tuli ratkaistua. Netistä kaivoin Megasquirt-sivustolta kytkentä kaavioita ja tein niiden perusteella ilmeisesti oikean, koska nyt kierroslukumittari näyttää oikein ja reagoi kaasuun nopeasti.
Tällä kytkennällä tein. Ainut ero on että tuon 1K vastuksen tilalle tulin laittaneeksi 100ohmin vastuksen.
En sitten tiedä onko siitä mitään haittaa?
Tällä kytkennällä tein. Ainut ero on että tuon 1K vastuksen tilalle tulin laittaneeksi 100ohmin vastuksen.
En sitten tiedä onko siitä mitään haittaa?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa