Iv golf 1.9 tdi 4motion 6v kytkin ongelma
Valvoja: ffp jäsenet
Iv golf 1.9 tdi 4motion 6v kytkin ongelma
Auto ja kytkin toimi moitteettomasti toistä tullessa ja tyytyväisenä jätin auton pihaan.Muutama tunti tämän jälkeen olin lähdössä liikenteeseen ja painoin kytkimen pohjaan startakseni auton ja kas kummaa kytkin poljin kolahti pohjaan ja jäi sinne,käsin nostamalla nousee kyllä mutta mitään tuntoa polkimessa ei oikeastaan ole. Mistä hakemaan vikaa,auton oikealla puolella on kyllä joku pieni lammikko ?
Re: Iv golf 1.9 tdi 4motion 6v kytkin ongelma
Kai se loogisinta on aloittaa tutkimalla mistä se lammikko on tullut.. Oletettavasti se liittyy hyvinkin oleellisesti vikaan kun kytkin on neste toiminen. Kurkkaa myös jarrunestesäiliöön josta kytkimenkin neste tulee.
Oletettavasti autossa on moottorin alapuolinen suojamuovi paikoillaan, jolloin lammikon sijainti ei välttämättä kerro suoraan vuotopaikkaa vaan neste on valunut suojamuovin päällä "alamäkeen" kunnes on päässyt maahan asti.
Kaikki kytkimeen liittyvät letkut löytyy kyllä kuskin puolelta autoa..
Jarrunestesäiliöön kyljestä lähtee putki kytkimen pääsylinterille ja sieltä sitten vaihdelaatikon päälle kohti työsylinteriä joka taitaa sijaita kytkin kopan sisällä. Jos vuotopaikka on työsylinterissä niin neste valuu ulos kytkin kopan alaosasta.
Työsylinterin sijainti taitaa vähän riippua siitä mikä laatikko siinä on.. Oletan että 02M koska 6-vaihteinen.. Mikä moottori siinä on? 96kw ja 110kw ainakin pitäisi olla tuolla isommalla 02M laatikolla.
Ainakin osassa "pikku laatikoista" työsylinteri on laatikon päällä ja vaihdettavissa ilman laatikon irrotusta, kun taas kytkinkopan sisällä oleva vaatii irrotuksen.
Mutta joka tapauksessa silmämääräinen tutkiminen kertoo jo paljon lisää. Ota purkki Jarru estettä ja kaveri mukaan painelemaan kytkintä niin näkee mistä vuotaa. Jos siis se lammikko on vuotanutta jarrunestettä.
Oletettavasti autossa on moottorin alapuolinen suojamuovi paikoillaan, jolloin lammikon sijainti ei välttämättä kerro suoraan vuotopaikkaa vaan neste on valunut suojamuovin päällä "alamäkeen" kunnes on päässyt maahan asti.
Kaikki kytkimeen liittyvät letkut löytyy kyllä kuskin puolelta autoa..
Jarrunestesäiliöön kyljestä lähtee putki kytkimen pääsylinterille ja sieltä sitten vaihdelaatikon päälle kohti työsylinteriä joka taitaa sijaita kytkin kopan sisällä. Jos vuotopaikka on työsylinterissä niin neste valuu ulos kytkin kopan alaosasta.
Työsylinterin sijainti taitaa vähän riippua siitä mikä laatikko siinä on.. Oletan että 02M koska 6-vaihteinen.. Mikä moottori siinä on? 96kw ja 110kw ainakin pitäisi olla tuolla isommalla 02M laatikolla.
Ainakin osassa "pikku laatikoista" työsylinteri on laatikon päällä ja vaihdettavissa ilman laatikon irrotusta, kun taas kytkinkopan sisällä oleva vaatii irrotuksen.
Mutta joka tapauksessa silmämääräinen tutkiminen kertoo jo paljon lisää. Ota purkki Jarru estettä ja kaveri mukaan painelemaan kytkintä niin näkee mistä vuotaa. Jos siis se lammikko on vuotanutta jarrunestettä.
Re: Iv golf 1.9 tdi 4motion 6v kytkin ongelma
Samaa ongelmaa oli mullakin. Poljin jäi satunnaisesti pohjaan ja ajattelin jo isomman rempan olevan edessä.
Tuoretta jarrunestettä säiliöön ja kytkimen läpi ilmaruuvin kautta niin lähti pelaamaan ja on toiminut nyt toista vuotta ihan moitteetta.
Laitoin varuiksi ihan marmoritiskin tavaraa
Tuoretta jarrunestettä säiliöön ja kytkimen läpi ilmaruuvin kautta niin lähti pelaamaan ja on toiminut nyt toista vuotta ihan moitteetta.
Laitoin varuiksi ihan marmoritiskin tavaraa
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa