Meneekö tuo samalla lailla, kuin Golf III kanssa, eli on pakko irrottaa ratti+airbag ja koko virtalukko?
Eli sitä reikää ei pysty poraamaan virtalukon ollessa paikoillaan? Vai onko kyse siitä, että virtalukonpohja on pakko irroittaa, jos aikoo vaihtaa lukkopatruunan?
Polo III -95 virtalukon lukkopatruunan vaihto
Valvoja: ffp jäsenet
Re: Polo III -95 virtalukon lukkopatruunan vaihto
Väliaikatietoa:
Näyttää sille, että tuon reiän pystyy poraamaan rattia iroittamatta. Sille se ainakin näytti purkuautossa.
Tällaisen kuvan sain
Enää on kysymys siitä, että saako tuon lukkopatruunan irti, ilman että irroittaa virtalukonpohjan? Tuon ikäluokan Opeleissa se onnistuu.
Näyttää sille, että tuon reiän pystyy poraamaan rattia iroittamatta. Sille se ainakin näytti purkuautossa.
Tällaisen kuvan sain
Enää on kysymys siitä, että saako tuon lukkopatruunan irti, ilman että irroittaa virtalukonpohjan? Tuon ikäluokan Opeleissa se onnistuu.
Re: Polo III -95 virtalukon lukkopatruunan vaihto
Ei tartte pohjaa irrottaa
Re: Polo III -95 virtalukon lukkopatruunan vaihto
Jep, se varmistui eilen, kun oli purkuautosta irtiotettu virtalukko kädessä, ja siihen oli jo porattu tuo reikä ja lukkosylinteri käytetty irti.
Re: Polo III -95 virtalukon lukkopatruunan vaihto
Olisi tuhannen taalan tilaisuus uusia samalla vaivalla se pohja. Ne on kulutustavaraa, kun porukka pitää 2kg avaimia heilumassa virtalukoissaan. Voi vähän närästää purkaa uudestaan, varsinkun kun se pohja on puoli-ilmainen osa.
Re: Polo III -95 virtalukon lukkopatruunan vaihto
Tässä on ollut semmonen oire tai ominaisuus, että matkamittarilukema sekä kello jäävät päälle, vaikka virta-avain on käännetty 1-asentoon ja poistettu lukosta.
Onko tämä normaalia?
Nyt selvis sekin, että 0,30A kulutuksen takana on radio, johon on kytketty autolta tulevaan virtajohtoon radion heräte+jatkuva virta. Näin ollen siis kun radion sammuttaa, siihen jää kello päälle.
Kun radion irroitti, tuo 0,30A kulutus poistui. Auton johtojen herätepiuhaan (keltainen) ei tule ollenkaan virtaa.
Voiko tähän olla syynä virtalukonpohja? Tosin radiokin voi olla vioittunut, kun ei sen tuollaista virtaa pitäisi viedä sammutettuna noin kytkettynäkään.
Onko tämä normaalia?
Nyt selvis sekin, että 0,30A kulutuksen takana on radio, johon on kytketty autolta tulevaan virtajohtoon radion heräte+jatkuva virta. Näin ollen siis kun radion sammuttaa, siihen jää kello päälle.
Kun radion irroitti, tuo 0,30A kulutus poistui. Auton johtojen herätepiuhaan (keltainen) ei tule ollenkaan virtaa.
Voiko tähän olla syynä virtalukonpohja? Tosin radiokin voi olla vioittunut, kun ei sen tuollaista virtaa pitäisi viedä sammutettuna noin kytkettynäkään.
Re: Polo III -95 virtalukon lukkopatruunan vaihto
Kello ja matkamittari jäävät ainakin omissa autoissa aina näkyviin, joten väittäisin että ominaisuus.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa