1.3 MH ja 1.6 AEE vaihtokelpoisuus
Valvoja: ffp jäsenet
1.3 MH ja 1.6 AEE vaihtokelpoisuus
Olisiko jollain tietoa 1.3 MH-koneen ja 1.6 AEE-koneen vaihtokelpoisuudesta. Ensinmainittu siis Golf 1.3 86- läpihengittävä "pystykone" ja jälkimmäinen Golf/Polo/Felicia/Ibiza... moottori. Onko siis kiinnitys vaihteistoon sama ja tuleeko muita ongelmia? Onkos näiden koneiden ylä- ja alakerran sekoituksessa eroja esim. kannenpulttien etäisyydessä? Selvennykseksi tuo MH-kone on Wartburgin nokalla alunperin ja mielessä olisi pieni piristys.
Re: 1.3 MH ja 1.6 AEE vaihtokelpoisuus
Pikkulohkojahan nuo on molemmat, sopinee laatikkoon siis kiinni.
Mulla on muistikuvana, että varttikilon purkissa olisi 3-pyttyinen 2-tahtimoottori pitkittäin.
AEE on taas muistin varaisesti useamman sentin pitempi kuin MH, mm. laturin hihna moniurahihna vs. MH:n kiilahihna.
Konehuoneeseen sopivuutta kannattanee tsekkailla ihan metrimitan kanssa.
AEE on nelipisteruisku, MH oli ainakin 2-koppa Golfissa kaasarikone.
Tästä aiheutuu melkoiset sähkötyöt ja polttoainepumpun / linjojen muutokset.
Ehkäpä 32-Passatista tai Audi 80:sta löytyisi kohtuullisella vaivalla moottori-laatikko-paketti, kaasarikoneella. 1.8 90-heppaisena tekis Warresta jo jonkinlaisen kulkijan. Ajo-omituisuuksiin nähden ehkä jo liiankin kovan.
Mulla on muistikuvana, että varttikilon purkissa olisi 3-pyttyinen 2-tahtimoottori pitkittäin.
AEE on taas muistin varaisesti useamman sentin pitempi kuin MH, mm. laturin hihna moniurahihna vs. MH:n kiilahihna.
Konehuoneeseen sopivuutta kannattanee tsekkailla ihan metrimitan kanssa.
AEE on nelipisteruisku, MH oli ainakin 2-koppa Golfissa kaasarikone.
Tästä aiheutuu melkoiset sähkötyöt ja polttoainepumpun / linjojen muutokset.
Ehkäpä 32-Passatista tai Audi 80:sta löytyisi kohtuullisella vaivalla moottori-laatikko-paketti, kaasarikoneella. 1.8 90-heppaisena tekis Warresta jo jonkinlaisen kulkijan. Ajo-omituisuuksiin nähden ehkä jo liiankin kovan.
Re: 1.3 MH ja 1.6 AEE vaihtokelpoisuus
Viimeiset wartburgithan tehtiin nimenomaan vw:n 1.3 moottoreilla,mut vaihtaminen johonkin muuhun moottoriin niin et hyväksytään katsastuksessa voi ollakkin aika vaikea homma. Sinänsä kaikki pikkulohkoiset saman ikäryhmän moottoreista taitaa olla mekaanisesti vaihtokelpoisia.
Re: 1.3 MH ja 1.6 AEE vaihtokelpoisuus
Ainakaan oma mk3:sta irroitettu AEE kone ei käy mk1 jetasta irroitetun 1.3 koneen laatikkoon kiinni. Kun tuota vaihtoa itselle suunnittelin pelkällä koneen vaihdolla. Tosin tuon AEE mukana tuli 02K laatikko eikä tuota 085 lootaa mitä pikkulohkoista yleensä löytyy. Joten olisiko AEE:tä tehty käymään 02K laatikkoon ja 085 malliin?
Moniurahihnan vaihto kiilahihnaan käynee siivapyörät vaihtamalla. Ja Kaasarilla tuota AEE:ta on mun ainakin tarkoitus ruokkia. Virranjakajaksi joutuu vain jättämään sen 1.3:n jakajan, jotta pääsee kolmosen sähköistä eroon ja ennakon saa säätymään alipaineella.
Moniurahihnan vaihto kiilahihnaan käynee siivapyörät vaihtamalla. Ja Kaasarilla tuota AEE:ta on mun ainakin tarkoitus ruokkia. Virranjakajaksi joutuu vain jättämään sen 1.3:n jakajan, jotta pääsee kolmosen sähköistä eroon ja ennakon saa säätymään alipaineella.
Re: 1.3 MH ja 1.6 AEE vaihtokelpoisuus
Lainataan tätä ketjua ku likeltä liippaa...
Miulla on ykköskoppanen minigolffi, alunperin vajaalla litrasella koneella, mut nykyisin Audi 50 lainattu reilu litran mylly.
Koneen koodista ei nyt ole hajua onko se 40 vai 50 heppanen versio.
Suunnittelin uudemman polosen isolohkoa(1.3), mut tuntuu et nälkä kasvaa syödessä nii saisko tuohon millasella työllä 1.6 koneen, vaikkapa mk3 golffista tai 6n polosesta?
Mielellään vielä kilpien väliin.
Miulla on ykköskoppanen minigolffi, alunperin vajaalla litrasella koneella, mut nykyisin Audi 50 lainattu reilu litran mylly.
Koneen koodista ei nyt ole hajua onko se 40 vai 50 heppanen versio.
Suunnittelin uudemman polosen isolohkoa(1.3), mut tuntuu et nälkä kasvaa syödessä nii saisko tuohon millasella työllä 1.6 koneen, vaikkapa mk3 golffista tai 6n polosesta?
Mielellään vielä kilpien väliin.
Re: 1.3 MH ja 1.6 AEE vaihtokelpoisuus
Jos Mk1 Polosen vertailumoottorin kuutiotilavuus on 1272cc ja teho 60 hv, ei taida 1.6 onnistua kun tilavuudessa (1598cc) on muutama kuutiosentti liikaa ja tehoakin 3 hevosvoimaa. :)
Tosin Wikipedian mukaan 86c:n 1.3 litraisista GK- ja 3F- moottoreista pitäisi niistäkin irrota 75hv.
Tosin Wikipedian mukaan 86c:n 1.3 litraisista GK- ja 3F- moottoreista pitäisi niistäkin irrota 75hv.
Re: 1.3 MH ja 1.6 AEE vaihtokelpoisuus
Eli tuollasia moottoreita metsästämään.
Kuutioiden puolesta tietysti löytys 1.4 motti..
Kuutioiden puolesta tietysti löytys 1.4 motti..
Re: 1.3 MH ja 1.6 AEE vaihtokelpoisuus
Tuollaisen pikkulohkon perään kannattaa hankkia ainakin jonkinlainen sporttiputkisto ja jos oikein hullutella haluaa niin vaikka ns. peltisarja.
Mullistavia tehon lisäyksiä niillä ei saavuteta, mutta antaa menoon kyllä lisää henkeä.
1.3 86c Coupekin muuttui paljon kivemmaksi ajella.
Mullistavia tehon lisäyksiä niillä ei saavuteta, mutta antaa menoon kyllä lisää henkeä.
1.3 86c Coupekin muuttui paljon kivemmaksi ajella.
Re: 1.3 MH ja 1.6 AEE vaihtokelpoisuus
1.4 16v pakosarja ei varmaan käy tuohon 8v. 6n polosen koneet taitaa olla kaikki läpivirtaavalla kannella.
Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla
Re: 1.3 MH ja 1.6 AEE vaihtokelpoisuus
8 ja 16 venttiilisissä pakosarjan laipat ovat erilaiset.
86c / 2F pakosarjan pitäisi käydä 1.4 8V + Polo Mk1-yhdistelmäänkin.
Saadakseen tuolaisen pakosarjan yhdistettyä putkistoon, jotuu tekemään pari tarpeetonta mutkaa kun ulostulo on tuotu typerästi tunnelin vasemmalle puolelle jossa on myös vaihdevivuston kotelo.
En tiedä onko näissä halvoissa rosterisarjoissa eroavaisuuksia, mutta tähän piti naputtaa monttu kallistuksenvakaaja kohdalle että mahtuu olemaan paikallaan.
Jos olisin ehtinyt hankkia MAX Rpm:n vakaajan siirtosetin ensin, pakosarjan muokkausta ei olisi tarvinnut tehdä.
6N 16 venttiilisetkin ovat läpivirtaavia.
86c / 2F pakosarjan pitäisi käydä 1.4 8V + Polo Mk1-yhdistelmäänkin.
Saadakseen tuolaisen pakosarjan yhdistettyä putkistoon, jotuu tekemään pari tarpeetonta mutkaa kun ulostulo on tuotu typerästi tunnelin vasemmalle puolelle jossa on myös vaihdevivuston kotelo.
En tiedä onko näissä halvoissa rosterisarjoissa eroavaisuuksia, mutta tähän piti naputtaa monttu kallistuksenvakaaja kohdalle että mahtuu olemaan paikallaan.
Jos olisin ehtinyt hankkia MAX Rpm:n vakaajan siirtosetin ensin, pakosarjan muokkausta ei olisi tarvinnut tehdä.
6n polosen koneet taitaa olla kaikki läpivirtaavalla kannella.
6N 16 venttiilisetkin ovat läpivirtaavia.
Re: 1.3 MH ja 1.6 AEE vaihtokelpoisuus
Tuli simonsin putkisto ostettua poloseen. Vielä kun löytäs 1.3 pakosarjan ja alkuputken. Kokeillaan niillä nyt aluksi enne kun isolohko löytyy
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 49 vierailijaa