Alkaa usko loppumaan.. Autoa pystyy kyllä kaupungissa käyttämään, mutta 100km työmatka ei tällä suju, eli:
Passat 3bg alkoi veto päällä maantienopeuksilla täristämään sisemmän vetonivelen vaihdon jälkeen. (kuskin puoli, myöhemmin vaihdettiin myös apukuskin puoli). Epäilin alkuun pitkään että liikkeessä rikkoivat uuden nivelen asennuksessa, mutta ei. Koitettu varmuudeksi vielä uutta niveltä paikalle ja ihan sama meno jatkuu.
Ykkösellä tai kakkosella kiihdyttäessä ei edes huomaa mitään, kolmosella ja nelosella huomaa hyvin ja vitosella vedättäessä 80-120km/h tärinä on jo sietämätön.
Yhtään mitään ylimääräistä ääntä ei tule mistään, ainut erikoisuus minkä olen huomannut on se, että kun auton käynnistää ja lähtee liikkeelle niin kuskin puolelta tuntuu pieni rusahdus. Sama peruuttessa. Tämä siis vain ja ainoastaan sen jälkeen kun auton on sammuttanut ja käynnistänyt. Ei missään vaiheessa tee toista kertaa ajon aikana.
Voiko se ulompi nivel tehdä jotain tuollaisia erikoisuuksia? Korjaamo oli kyllä sitä mieltä että ei..
Passat 3bg, 1.8T vapina.
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 14.8.2013 15:31
Re: Passat 3bg, 1.8T vapina.
Miltäs vaihteiston tukikumi ja moottorin tukikumi näyttää? Kannattaa kattoo.
Edessä öljypohjan etupuolella yksi kumi, sivuilla apurungossa molemmilla puolilla ja vaihdelaatikon sivussa yksi vasemmalla ja toinen muistaakseni vaihteiston toisella puolella (alhaalla?)
Etuveto?
Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla
Edessä öljypohjan etupuolella yksi kumi, sivuilla apurungossa molemmilla puolilla ja vaihdelaatikon sivussa yksi vasemmalla ja toinen muistaakseni vaihteiston toisella puolella (alhaalla?)
Etuveto?
Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla
Re: Passat 3bg, 1.8T vapina.
Mulla on kerran hajonnut ulompi vetonivel niin, että auto alkoi vatkaamaan kunnolla jos oli veto päällä. Niin paljon vatkasi, että hinurilla se piti kotiin ajaa.
Kyseessä oli muuten Motonetin halvin vaihtoehto, vuoden ja 30 tkm kesti.
Kyseessä oli muuten Motonetin halvin vaihtoehto, vuoden ja 30 tkm kesti.
Re: Passat 3bg, 1.8T vapina.
paveheiskanen kirjoitti:Miltäs vaihteiston tukikumi ja moottorin tukikumi näyttää? Kannattaa kattoo.
Edessä öljypohjan etupuolella yksi kumi, sivuilla apurungossa molemmilla puolilla ja vaihdelaatikon sivussa yksi vasemmalla ja toinen muistaakseni vaihteiston toisella puolella (alhaalla?)
Etuveto?
Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla
Moottorin tukikumit uusittu. Ei vaikutusta.. Vaihteiston ei vaihdettu mut kauheen jämäkältä kyl kaikki tuntuu.
Re: Passat 3bg, 1.8T vapina.
a1mo kirjoitti:Mulla on kerran hajonnut ulompi vetonivel niin, että auto alkoi vatkaamaan kunnolla jos oli veto päällä. Niin paljon vatkasi, että hinurilla se piti kotiin ajaa.
Kyseessä oli muuten Motonetin halvin vaihtoehto, vuoden ja 30 tkm kesti.
No tämä on nyt juuri tuollainen.. Hitaasti kiihdyttäessä etupää "veulaa" ja kovemmissa vauhdeissa koko hytti vatkaa. Ajamaan kyllä pystyy kun maltillisesti ajelee, vapinan ollessa silti läsnä kokoajan.
Taidan kallistua seuraavaksi uusimaan ne molemmat uloimmat vetonivelet..
Re: Passat 3bg, 1.8T vapina.
Tarkasta myös renkaat, ettei vaan ole kudosvaurioita.
Re: Passat 3bg, 1.8T vapina.
Renkaat tsekattu aika alkuun ja ne oli ok.
Hankin purkaamolta molemmin puolen vetarit. Eli sisäpää, akseli ja ulkopää. Ei täristä enää.
Todennäköisesti se vasen puoli mihin alunperin vaihdettiin uusi sisäpää, ni oli joko ulkopää kärsiny vaihdossa tai sit alko sisäpään jälkeen vasta täristämään.. Noh mysteeriks osittain jää.
Hankin purkaamolta molemmin puolen vetarit. Eli sisäpää, akseli ja ulkopää. Ei täristä enää.
Todennäköisesti se vasen puoli mihin alunperin vaihdettiin uusi sisäpää, ni oli joko ulkopää kärsiny vaihdossa tai sit alko sisäpään jälkeen vasta täristämään.. Noh mysteeriks osittain jää.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa