Nikozii kirjoitti:Letkussa on jossainpäin todennäköisesti valkoisella kirjattuna varaosanumero. Sillä merkkitiskiltä uutta letkua hakemaan, turha ruveta pelleilemään patenttien kanssa..
Ilmauksessa heität moottorin käymään ja sisälämppärin lämmöt täysille. (Sisälämppärillä "erillinen" kierto)
Kun moottori on lämmin, flekti lähtee pyörimään. Koko ajan katselet ettei nesteen pinta laske liian alas. Todennäköisesti jonkin verran hupenee sisäkierron puolelle, jos päässyt sieltä valumaan.
Antaa sen flektin hetken aikaa pyöriä. Neste lopulliseen tasoonsa ja homma on purkissa!
Mikäli ei jäähdytysnesteiden vaihdosta mitään huoltomerkintää /-tietoa, kannattaa ne uusia kaikki samalla. Montaa euroa ei kustanna..
Ja syylärissä pitäisi olla keulasta katsottuna oikealla puolella takana tyhjennysventtiili. Ainakin isomman kennon omaavassa gti:ssä on siinä.
E: Niin ja paisuntasäiliö löytyy oletettavasti vasemmalta sivusta heti kun pellin aukaiset. Kellertäväksi mennyt säiliö todennäköisesti punaista litkua täynnä. Mahdollisesti vihreää.
Sain leikattua letkusta tuon haljenneen kohdan pois, joten uutta ei tarvinnut ostaa.
Enpä arvannut ilmauksen yhteydessä laittaa tuota sisäkiertoa päälle, toki lämmöt oli koko ajan päällä.
Flekti ei lähtenyt pyörimään, vaikka auto kävi 20min tyhjäkäynnillä ja välillä annoin kierroksiakin. Lämmöt pysyi koko ajan tasan 90C, kuten aina ajaessa on tuo 90C lämmöt.
Milloin flektin sitten pitäisi pyöriä?
Ilmaus taisi kuitenkin onnistua loppupeleissä, ainakin tulee lämmintä kabiiniin mutta pitää vielä seurailla häviääkö nesteitä