KKK14 turbo

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

sepe163
-
Viestit: 4
Liittynyt: 22.2.2016 20:08

KKK14 turbo

ViestiKirjoittaja sepe163 » 22.2.2016 20:14

Transporterin KKK14 turboa tutkinut jonka pitäisi olla kunnossa. Ihmetyttää että pitäisikö pakokaasujen päästä vapaasti hukkaportille menevän kanavan läpi kun turbo on pöydällä? Sulkeutuuko se vasta kun saa painetta pakoaukosta vai onko säätäjä mennyt?

Jankoo
-
Viestit: 118
Liittynyt: 12.4.2014 18:42

ViestiKirjoittaja Jankoo » 22.2.2016 20:45

Luonnollisesti hukkaportti aukeaa kun ahtopaine ylittää hukkaportin kellon jousen antaman vastuksen. Eli visusti kiinni kuuluu olla pöydällä.

sepe163
-
Viestit: 4
Liittynyt: 22.2.2016 20:08

ViestiKirjoittaja sepe163 » 22.2.2016 21:39

Eli ei liene kunnossa kun kanava on auki ! Tätä itsekin ihmettelin mutta kun en ole näitä ennen irrallaan pidellyt. Eli säätäjä pitäisi ottaa auki ja ihmetellä voiko tuolle mitään tehdä?

sepe163
-
Viestit: 4
Liittynyt: 22.2.2016 20:08

ViestiKirjoittaja sepe163 » 23.2.2016 10:41

Onko kenelläkään ehdotusta millä tuota jumissa olevaa hukkaporttia voisi saada liikkeelle. On niin suljettu paketti eikä tankoonkaan pääse käsiksi.??

Axi
-
Viestit: 1326
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 23.2.2016 15:13

Ei ymmärrä. Jos turbo on pöydällä, säätimen irrottamisessa ei pitäisi olla mitään erikoista.
Turbon päätylaippa (se johon pakoputki kiinnittyy) on neljällä (vai viidellä) ruuvilla kiinni; sen alla on itse hukkaportti.

Lämpöä (esim. kaasupilli), öljyä, naputusta, vääntöä... Niillä se yleensä irtoaa.

Olettaen nyt käyttötangon jumineen; jos itse läppä puuttuu, on edessä turbon vaihto ja vanhan läpän etsiminen pakoputkistosta.

sepe163
-
Viestit: 4
Liittynyt: 22.2.2016 20:08

ViestiKirjoittaja sepe163 » 23.2.2016 17:59

Kiitokset vinkistä. Kokeillaan kuinka onnistuu ja saako takaisin että sopii pyörimään!


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] ja 53 vierailijaa