Ostin juuri ym. Polon, ostohetkellä oli tiedossa, että ilmastointi ei toimi. Mutta nyt sisätilan puhallinkin lakkasi toimimasta, joten se pitää korjata ensin. Vastuksen kärähtämisen voi kai sulkea pois, kun puhallin ei toimi millään nopeudella, sulakkeet näyttävät ehjiltä. Kävin lukemassa vikakooditkin, seuraavista herjaa:
00720 Lower Left Vent Switch -F181
00898 - Control Circuit A/C Compressor
Luin, että yleinen vika näissä on, että ilmastoinnin johdotus akun alla rispaantuu, kun moottori pääsee liikkumaan, joten ajattelin tarkistaa asian irroittamalla akun. Meneekö ajonesto päälle/tuleeko muita ongelmia tässä mallissa, kun akku irroitetaan?
Vw Polo 9N 1.4 TDI - ilmastointi & lämmityslaitteen puha
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Kysyin tuosta ajoneston päällemenosta, koska Jetasta ajonesto meni päälle, kun akku tyhjeni. Ei siis mennyt pois päältä, vaikka latasin akun täyteen, ja yritin käynnistää(eli ei kai tunnistanut avainta?)Eli mun logiikalla ajonesto voisi aktivoitua, jos akku on irti liian kauan, ja jotkut asetukset nollautuvat.
Ei ne tiedot sieltä muistipiiriltä katoa vaikka akku olisi irti vuoden. Periaatteessa on kyllä mahdollista että juuri samaan aikaan kun ajonestoon liittyvät laitteet ovat tallentamassa muistiin jotain, akkujännite notkahtaa juuri sen verran alas, että tallennus ei mene hallitusti perille. Näin voi käydä kun starttaa oikein tyhjällä akulla. Pari tällaisessa tilanteessa ilmennyttä ajonesto-ongelmaa on itselle tullut vastaan.
Tarkistin sulakkeet, olivat ehjiä, jolloin ajattelin, että vaihdan puhaltimen moottorin. Mutta sekään ei auttanut, joten nyt kannattaa kai käydä paikat läpi yleismittarilla, ja katsoa, että loppuuko sähkön tulo johonkin. Olen ihan noviisi autosähköjen kanssa, joten hyvät neuvot ovat enemmän kuin tarpeen. Vai vaiko puhaltimen/ilmastoinnin säätöpaneeli olla rikki?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa