Hei, olen yrittänyt etsiä ohjetta ympäri nettiä, mutta en ole löytänyt t5 soveltuvaa ohjetta.
Käytössäni on vcds, mutta en ole onnistunut itse vielä selvittämään mitä pitää koodata.
Eli ongelma on se, että vuosimallin 2014 t5 Caravelle 2.0tdi, tehdaswebastolla, auto-ilmastoinnilla ja lisäksi on se tehtaan oma kellokytkinviritelmä katossa.
Webasto ei ajastuksella lämmitä moottoria lainkaan, vaan sisätiloja. Meillä on 2 muutakin caravellea, missä on tehdaswebasto, mutta kellokytkin on asennettu jälkikäteen. Näissä kyllä lämpiää moottori ja muutenkin nostaa lämmöt nopeampaa 90.
Luin, että ainakin erona näissä olisi, että näissä mihin kello asennetaan jälkikäteen, ei olisi n279 venttiiliä, joka erottaisi webaston moottorin lämmittämisestä ja sitten näissä missä on tuo kattokellohärdelli, tuo venttiili löytyisi.
Voisiko joku viisaampi neuvoa, miten tuon saisi koodattua lämmittämään myös moottoria? Ohjeita, mitä olen löytänyt esim Audeihin, joissa on MMI näyttö, ne ei toimi vw:ssä. Tuntuu, että kyseisen ohjeen kaipaajia olisi muitakin.
VW T5 org. webasto lämmittää vaan sisätiloja?
Valvoja: ffp jäsenet
Kokeilitko tätä, kopioitu audifinnssiltä
Koodaamalla poistetaan N279 venttiili käytöstä eli 3/2tie venttiili, joka on vesikaukalossa, jolla valitaan kiertääkö vesi suoraan eberiltä lämppärinkennolle, vai myös moottoriin. Foorumikeskustelun perusteella tämä toimenpide oli hyväksi havaittu ja kokeiltu.
18 - Standheizung
STG 18
Codierung 07
Lange Codierung
Byte 0
Bit 3
Standardwert 1 ohne Motorheizung
Neuer Wert 0 mit Motorheizung
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”