awx kiinteäsiipisen ahtimen ohjaus

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

K0nzta_
-
Viestit: 123
Liittynyt: 23.3.2013 15:59

awx kiinteäsiipisen ahtimen ohjaus

ViestiKirjoittaja K0nzta_ » 21.12.2015 22:56

Jotta ei ois liika tylsää lomalla tullut niin tuli viimein tehtyä rikkoutuneen vnt-ahtimen johdosta kiinteäsiipisen vaihto a6 pellin alla lymyävään awx-moottoriin. Laipat tuli hitsattua, öljyletkut tehtyä ja ahtoputket muokattua ja nyt ihmetellään ahtopaineiden ohjausta.

ahdin on siis 2,5tdi ael moottorista mallia kkk k16. hukkaportti on tässä semmonen jousella oleva mötikkä (kuva selventää) jossa ahtimen kompurakotelosta tulee metalliputki suoraan hukkaporttiin.Tälläkään tällingillä ei ahtopaineita saa aikaan 0,3baria enempää ja meno on käytännössä samaa kun vanhalla vnt--ahtimella auton ollessa limp modessa. Vaikka jotkut näitä vnt -> hukkis muutoksia on saanu toimimaan ihan vaan ottamalla n75 venttiililtä johdinsiipiä ohjaavan letkun irti ja säätämällä hukkaportista mekaanisesti ahtopaineet lähelle ecun vaatimaa niin tässä tapauksessa ei niin helpolla näköjään pääse.

Löytys jo valmiina hyllystä kiinteäsiipisen ohjaukseen tarvittava n75 venttiili kolmella letkulähdöllä, kokemuksia kaivataan voiko sen asentaa suoraan vnt mallin n75 liittimeen ja sitten letkutus, eikö yhestä pitäs mennä letku ahtimen kompurakoteloon ja toinen hukkaportille, kun tässä ahtimessa on tosiaan se metallinen putki kompurakotelon ja hukkaportin välissä eli joutuuko sen muokkaamaan niin että saa kummastakin päästä letkut n75:lle?

Kuva

Axi
-
Viestit: 1326
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 21.12.2015 23:16

Ohjelmamuutoksen tuo vaatii toimiakseen.

Noilla virityksillä pyydetyn ja toteutuneen ahtopaineen ero tulee aiheuttamaan vikatilan, vaikka muuten saisitkin laitteen toimimaan.

Helpointa taitaisi olla laittaa uusi VNT tilalle, saattaa olla jopa halvintakin.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 22.12.2015 8:21

Hauska päinvastainen "retrofit"! :-D

Mutta tosiaan, saahan tuon ohjelmamuutoksella kyllä toimimaan ihan normaalisti.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 22.12.2015 17:24

Pakko kysyä että miksi vnt-delete?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa