Passat 1998 1.8T AEB öljynkulutus + muutakin asiaa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

cre8tor
-
Viesti:

Passat 1998 1.8T AEB öljynkulutus + muutakin asiaa

ViestiKirjoittaja cre8tor » 20.11.2015 4:48

Passattini taas tänäaamuna vilkutteli muutaman kerran öljynpainevaloa kun ajoin työpaikkani parkkipaikalle. Viimeksi tämä tapahtui noin 1000-2000km sitten, jolloin lisäsin öljyä (mittatikku ei edes kastunut) litran. Ja nyt näyttäisi taas olevan öljyt vähissä.

Mitäs öljyä tässä moottorissa kannattaa käyttää?

Mihinkä AEB kone tuota öljyä hävittää? Autolla ajettu 352tkm ja toimii muuten kyllä moitteitta, eikä nokkaketjun kiristinkään pidä ääntä.

Olen lukenut jotain AEB ongelmia tuosta huohotuspuolesta, Pitäisikö tämä huohottimen korjaussarja nyt ihan ekaksi uusia? http://speed-autoteile.fi/index.php?rou ... uct_id=404

Auto on ollut minulla vasta muutaman kuukauden, eikä kilometrejä ole kauheasti kerennyt tulemaan, mutta tuon öljynkulutuksen olen huomannut jo tässä vaiheessa.

Toinen asia. Onko minkälainen homma retrofitata kyseiseen autoon öljyntasonanturi? Öljypohjahan menee ainakin vaihtoon, mihin tulee anturi, mutta entäs mitenkä olisi viisain toteuttaa tuolta anturilta johdotus ja minnekkä? Pitäisikö keskikonsoliin vaan joku keltainen öljynkannun kuvalla oleva logo laittaa, minkä taakse ledi palamaan sittenkun öljyntaso on liian alhainen? Ei luulisi tarvitsevan kovin kummoisia kytkentöjä moinen retrofitti.

^^BeBe
-

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 20.11.2015 11:03

Huohottimen yleensä hajoavat osat näkyy taskulampulla imusarjan alta. Sieltä tosiaan voi ruikkia, mutta tuskin noin paljon.
Toinen paikka mistä voi lorottaa on öljynsuodattimen jalassa olevan öljycoolerin välistä.
Venttilikopan tiivisteet myös tuntuu välillä tuuppaavan ihan huolella öljyä pihalle.
Siinä ne helpoimmat.

Huomaamattomat paikat on, turbo päästää läpitte ja sitten venttiilivarren kumit.

Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”