Ongelmana kova lonksutus/kolina oikealta puolelta. Startin jälkeen ilmenee, mutta välillä ääni on poissa. Loppuu yleensä, kun antaa kierroksia. Muutamia kertoja on jatkunut useita minuutteja ajonkin aikana. Käytin korjaamolla, mutta ei tietenkään silloin ollut ääntä!
Ilmanputsariin kun koskee, niin tuntee että joku siellä alla takoo. Lohkoon kun koskee ei tunne mitään nakutusta, vaikka ääni kuuluu.
Onko kellään mitään ideaa, mistä voisi johtua? Toki vien auton pajalle lähipäivinä, kun ei tätä kestä. Kääntyy ohikulkijoiden päät, kun ääni on niin kova ;)
T5 kolina käynnistyksen jälkeen
Valvoja: ffp jäsenet
T5 kolina käynnistyksen jälkeen
Viimeksi muokannut LKK, 4.11.2015 22:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 63
- Liittynyt: 15.9.2003 17:55
Kyllä mä niihin hydraulinostajiin kiinnittäisin huomion. Kun auto on seisonut on nostaja voinut laskea öljyään pois. Kun auton starttaa ja nostaa kierroksia paine nousee ja nostaja täyttyy. Ei se sieltä heti laske pois, joten voi olla että seuraavalla starttauksella ei kolise. Nyt kuitenkin paikat auki ja tutkimuksiin ettei enempi hajoa. Voi siellä alkava nokkavikakin olla.
Joko tosiaan on nostaja(t) niin tukossa, tai sitten kuppi puhki.
Kuppi pyörähtää vähän joka työkierroksella, tai siis pitäisi pyörähtää, mutta jos kupissa on monttua, niin ei välttämättä pyörikkään. Se takova ääni tulee siitä kun pakoventtili ei aukea kunnolla, niin paine menee takasin imupuolelle ja sitä kautta ilmanputsarin koteloon. Oma T5 oli seissyt 1,5v, niin nostajia oli jumissa. Uusilla öljyillä sain vasta auki.
Kuppi pyörähtää vähän joka työkierroksella, tai siis pitäisi pyörähtää, mutta jos kupissa on monttua, niin ei välttämättä pyörikkään. Se takova ääni tulee siitä kun pakoventtili ei aukea kunnolla, niin paine menee takasin imupuolelle ja sitä kautta ilmanputsarin koteloon. Oma T5 oli seissyt 1,5v, niin nostajia oli jumissa. Uusilla öljyillä sain vasta auki.
Ratkaistu
Kuppihan siellä oli puhki. Forte käsittely teki loppumattoman kolinan, jonka jälkeen pajalle. Nokka-akseli oli myös ihan finaalissa. Vaihdettiin nokka-akseli, kupit, laakerit ja uudet pultit.
Kone oli kiiltävän puhdas sisältä, enkä tiedä oliko se Forten ansiota. Vieressä oli samanlainen mylly joka oli aivan täynnä mustaa paskaa ja sitä oli kuitenkin jo puhdistettu tovi.
Osat tilasin Saksasta, eikä ollut paha. Marmorilla pelkät pultit olis ollu 336€, että repikää siitä.
Kone oli kiiltävän puhdas sisältä, enkä tiedä oliko se Forten ansiota. Vieressä oli samanlainen mylly joka oli aivan täynnä mustaa paskaa ja sitä oli kuitenkin jo puhdistettu tovi.
Osat tilasin Saksasta, eikä ollut paha. Marmorilla pelkät pultit olis ollu 336€, että repikää siitä.
Vähenemään tuppaa
Ei kyllä se öljy on aina vähentyny ja lisätä saa litran pari huoltovälillä. Tosin nyt vaihdoin Liqui Moly öljyyn, jonka pitäis pysyä paremmin sisällä kuin Mobilin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa