Moro.
Elikkä autona seat cordoba 1.9 tdi -00 ja vikana on että välillä ei ahda kunnolla ja tehot häviää hieman. Ihan kuin tämä tulisi aina lämpimällä koneella, normaalisti ahdot 0.9 mutta sitten lämpimänä ei nouse millään yli 0.6.. joskus myös tekee niin että kun laittaa evryn päälle ja lähtee polkemaan kunnolla, ahdot käy jopa 1.5 asti ja tämän jälkeen laskee heti 0.6 eikä taas nouse siitä. Voisko rikkinäinen maf tehdä tuota tai n75?
-Tatti
Agr ei ahda kunnolla(??)
Valvoja: ffp jäsenet
Ei mene tuosta välttämättä ja todennäköisestikään vikatilaan. Vikakoodit myös harvemmin kertoo varsinaista vian aiheuttajaa.
Veikkaisin N75, ohjauspaineletkuja, N75 huohotusta tai ahtimen hukkiksen takertelua, yhdistettynä myös mahdollisesti jo kuluneeseen MAF:n tai muuhun ilmavuotoon. Vika selviää luotettavimmin ajonaikaisella diagnosoinnilla.
Veikkaisin N75, ohjauspaineletkuja, N75 huohotusta tai ahtimen hukkiksen takertelua, yhdistettynä myös mahdollisesti jo kuluneeseen MAF:n tai muuhun ilmavuotoon. Vika selviää luotettavimmin ajonaikaisella diagnosoinnilla.
palautuu normaaliksi kun käyttää virrat pois, niin eipä palaudu, ei edelleen ahda silloin enempää.
Omasta AGR golfista hajosi N75:n juuri noin eli ahtopaine oli enää max. 0,5 bar.
Maksaa Suomessa esim. alkuperäisenä 60 euroa Skoda merkkiliikkeessä, VW merkkiliikkeessä sama osa muistaakseni 90 e.
06A906283F oli osanumero Skoda/VW. Itse olen kaksi kertaa vaihtanut N75:n kyseiseen autoon, ensimmäinen OEM-osa kesti 100 tkm.
Myös N75 letkut 3 kpl olisi hyvä vaihtaa samalla jos ei ole ennen vaihdettu.
Sen agr:n n75:n saa myös muista varaosaliikkeistä kun katsoo venttiilin kyljestä pierburgin numeron. Löytyy myös motonetistä..
Tarkennetaan vielä aiempaa...
Vikakoodit tosiaan antaa monesti vain vihiä vian aiheuttajasta, niitä pitää osata myös tulkita. Ja kuten power sanoi niin nonesti tarvitaan myös ajon aikaista datan seurantaa avuksi.
Vikatilasta auto palautuu virrat pois käyttämällä jos vikatilan aiheuttaja on poistunut, kuten hetkellisen yliahtamisen kohdalla käy. Toki menee uudelleen vikatilaan kun ahtopaine seuraavan kerran nousee liikaa. Näin teki oma agr kun n75 oli rikki, samoin kun yksi letku oli jäänyt irti n75:sta.
Ilmamäärämittarin hajottua ei em. palautumista tapahtunut kun vikatilan aiheuttajakaan eipoistunut itsekseen. Oletettavasti n75:n sähköpuolen vika myöskään ei palaudu. Mulla siis venttiili petti mekaanisesti jolloin siitä ei synny suoraa vikakoodi.
Toki vika voi olla jossain muuallakin. Liian "kireälle" säädetty Evry saattaa aiheuttaa myös vikakoodeja mutta sulla se oli ilmeisesti kytkimen takana jolloin sen vaikutuksen saa suljettua pois.
Joka tapauksessa vian haku vaatii aina ensisijaisesti aivotyötä ;) sitä ei tunnetusti hienotkaan koneet osaa korvata...
Tarkennetaan vielä aiempaa...
Vikakoodit tosiaan antaa monesti vain vihiä vian aiheuttajasta, niitä pitää osata myös tulkita. Ja kuten power sanoi niin nonesti tarvitaan myös ajon aikaista datan seurantaa avuksi.
Vikatilasta auto palautuu virrat pois käyttämällä jos vikatilan aiheuttaja on poistunut, kuten hetkellisen yliahtamisen kohdalla käy. Toki menee uudelleen vikatilaan kun ahtopaine seuraavan kerran nousee liikaa. Näin teki oma agr kun n75 oli rikki, samoin kun yksi letku oli jäänyt irti n75:sta.
Ilmamäärämittarin hajottua ei em. palautumista tapahtunut kun vikatilan aiheuttajakaan eipoistunut itsekseen. Oletettavasti n75:n sähköpuolen vika myöskään ei palaudu. Mulla siis venttiili petti mekaanisesti jolloin siitä ei synny suoraa vikakoodi.
Toki vika voi olla jossain muuallakin. Liian "kireälle" säädetty Evry saattaa aiheuttaa myös vikakoodeja mutta sulla se oli ilmeisesti kytkimen takana jolloin sen vaikutuksen saa suljettua pois.
Joka tapauksessa vian haku vaatii aina ensisijaisesti aivotyötä ;) sitä ei tunnetusti hienotkaan koneet osaa korvata...
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] ja 77 vierailijaa