Mulla on 200 t ajettu Touareg 2005 diesel 128 kw. On alkanut nyt hieman tuntumaan siltä, että ykkönen jonkin verran luistaa vaihtaessa kakkoselle ja myös kakkoselta kolmoselle vaihtaessa tulee sellainen hetkellinen sekunnin " luistatus" kierroksiin. Tuon huomaa vaan automaattiasennossa ajaessa ja pienillä kiekoilla. Kun käyttää rivakammin kierroksia niin pelaa mielestäni ok. Voisko laatikkoöljyjen vaihto auttaa - siitä on aikaa?
Jos tuo meinaa, että öljynvaihto ei auta niin kauanko totaalihajoamiseen suurinpiirtein menee aikaa? Kannattaako odotella vai korjauttaa heti?
Touareg alkava laatikkovika - kauanko voi ajaa?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 133
- Liittynyt: 27.2.2012 10:37
Itse hoitaisin laatikon öljynvaihdon kuntoon heti. Lievät luistelut voi olla pelastettavissa perusteellisella huollolla. Vielä jos käyttää pajalla joka tekee täyden huuhtelu vaihdon sille.
Toiset meinaan tekee vaihdon, mutta "väärin" toteutettuna sinne tomaattilootaan ruukaa jäämään vielä vanhaa öljyä.
Toiset meinaan tekee vaihdon, mutta "väärin" toteutettuna sinne tomaattilootaan ruukaa jäämään vielä vanhaa öljyä.
En usko että öljyjä vaihtamalla paranee, ellei sitten ole liian vähän öljyä laatikossa. Toki ne saa helposti kyllä vaihdettua, laatikosta löytyy vielä täyttöproppukin kyljestä, vaikka tehtaan manuaali ei tästä tiedä.
Ongelma luultavasti korjaantuu vaihtamalla venttiilikoneisto (09D325039 A) uuteen (helppo vaihtaa itsekin). Usein ongelmana on 5-4 (vai oliko nyt 6-5) vaihdot jotka "töksähtää". Tästä syystä itsekin vaihdoin venttiikoneiston toiseen käytettyyn, samalla huomasin että 1-2 ja 2-3 vaihdotkin muuttuivat paljon paremmaksi.
Jenkkilässä jotkut pajat remppaavat näitä venttiilikoneistoja, siinä voisi olla vaihtoehto uudelle. Mulla olis tuo vanha koneisto vielä hyllynkoristeena, jos kiinnostaa tuo lähettää rempattavaksi tai antaa vaihto-osana vw:lle!
Ongelma luultavasti korjaantuu vaihtamalla venttiilikoneisto (09D325039 A) uuteen (helppo vaihtaa itsekin). Usein ongelmana on 5-4 (vai oliko nyt 6-5) vaihdot jotka "töksähtää". Tästä syystä itsekin vaihdoin venttiikoneiston toiseen käytettyyn, samalla huomasin että 1-2 ja 2-3 vaihdotkin muuttuivat paljon paremmaksi.
Jenkkilässä jotkut pajat remppaavat näitä venttiilikoneistoja, siinä voisi olla vaihtoehto uudelle. Mulla olis tuo vanha koneisto vielä hyllynkoristeena, jos kiinnostaa tuo lähettää rempattavaksi tai antaa vaihto-osana vw:lle!
Nuo laattikko viat on vähän sellaisia kaikissa automaateissa ettei paljoa kannata ajaa enään oireiden ilmetessä jos nykyisen haluaa saada eduliisesti kuntoon. Varsinkin nuo venttiilikoneisto viat voivat tuhota muuten mahdollisesti ehjän laatikon.
Voihan sen öljynvaihdon jossain teettää vaikka pajalla joka oikeasti noita korjaakin, niin samalla voisi saada jonkun diaknoosin ja alustavan kustannusarvionkin.
Voihan sen öljynvaihdon jossain teettää vaikka pajalla joka oikeasti noita korjaakin, niin samalla voisi saada jonkun diaknoosin ja alustavan kustannusarvionkin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 6 vierailijaa