3B Passat jälkiasenteinen kaukosäätöinen keskuslukitus

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

cre8tor
-
Viestit: 158
Liittynyt: 18.9.2006 19:56
Viesti:

3B Passat jälkiasenteinen kaukosäätöinen keskuslukitus

ViestiKirjoittaja cre8tor » 23.8.2015 17:13

Tuli hommattua kakkosautoks tuommonen 1998 vuoden 1.8T Passatti, jossa keskuslukitus ja sähkölasit löytyy, mutta kaukosäätöistä keskuslukitusta ei.

Selvittelin netin syövereistä tietoa, että mitenkähän tuommoinen kaukosäätöinen lukitus asennellaan ja mitä pitää hommata, mutta ei älyttömän paljon tietoa löydy.

No alkuperäinen CCM oli 1J0959799H, jossa ei ollut kuin 1 pistokkeen paikka, ja tuommoinen lukitus lukemani mukaan vaatii 2 plugisen CCM boxin. No ostin samanlaisen boksin kuin 2001 vuoden Golfissani, jossa on jo kaukosäätöinen lukitus. Numeroltaan 1J0959799AH, tuohon sopivia kaukosäätimiäkin oli kotona jo jemmassa.

Jenkeistä tilasin tuon T15 liittimen, jossa oli 10cm johdon pätkät kiinni, kun Passatista tuo tietenkin puuttui kokonaan. Eipä tuolta liittimeltä tarvinnut kuin antennin piuha vetästä A-pilariin, molemmille vilkuille johdot mittariston taakse ja virran syöttö (en ole varma onko ihan pakollinen).

VCDSllä kun luin vikakoodeja, niin näytti yhtä ovea vaille kaikista olevan oven lukot rikki ja toinen takalasin moottori ei toimi. No nyt vaihdoin kuskin oveen uuden lukon ja sain ohjelmoitua kaukosäätimenkin ja sehän toimii!

Yks homma jäi ihmetyttämään uudessa lukossa. Ihan sama painaako ovesta ovien lukitusnappia vai kaukosäätimestä, niin kuskin ovi, missä on uusi lukko, menee vain "puoliksi lukkoon". Eli ovi menee kyllä lukkoon eikä aukea kahvasta, mutta lukkotatti jää puoliksi vielä ylös ovipahvista, sittenkun painasee toisen kerran kaken nappia tai oven lukitusnappia, niin menee vasta "kunnolla" ovi lukkoon. Vänkärin ovi toimii, niinkuin pitäisikin toimia, eli auki napista aukee ja lukkoon napista menee lukkoon.

Mikähän tuon tekee? Onko mahdollista, että vielä sen takia temppuilee tuolleen, kun takaovien kaikki mikrokytkimet lukoista on pimeenä ja vänkärin takasivulasinnostin on kokonaan purettu pois toimimattomuuden takia?

cre8tor
-
Viestit: 158
Liittynyt: 18.9.2006 19:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja cre8tor » 24.8.2015 10:51

Itse itselleni vastaten...

Googlettelin tuossa kyseistä "ongelmaa" ja selvisi, että juurikin tuo virransyöttö on tarkoitettu VWn oman hälyttimen toiseksi
virransyötöksi. Pitänee napsia sulake pois siltä johdolta ja kokeilla sitten illemmalla, että toimiiko.

http://uk-mkivs.net/topic/17885-installing-remote-locking-keyfob/

Tuolta olen jotain ohjeita löytänyt, mutta siellä ei olekaan kerrottu, että kyseinen homma on tehty 1C0 alkuiselle CCM laatikolle, jossa
on erilainen kytkentäkin. Ja myöhemmillä sivuilla kun kaikki ylimääräinen on karsittu pois, niin on kuva, jossa on tuo virransyöttö vielä
jätetty, enkä tiedä miksi.

Tämän kytkiksen mukaan se on juurikin hälyttimen virransyöttö (T15/15):

Kuva

EDIT.

Kylläpä se sittenkin ehkä kuuluu olla se virransyöttö T15/15 pinniin:
Fuse for central locking......

Mutta miksi VCDS antaa vikakoodia Alarm Hornista?


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 18 vierailijaa