Moottoriin vaihdettiin uusi ahdin vanhan rikkouduttua jumiutuneiden siipien johdosta..
Uudella ahtimella on kuitenkin kiihtyvyys ongelma tasakaasulta kiihdytettäessä.
Moottori kiihtyy ajossa kuin ei ahdinta olisi ollenkaan, mutta kun päästät kaasusta ja painat uudestaan heti perään on kiihtyvyys normaalia..
Eli tavallaan tuntuu kuin ahdin ei kiihtyisi ennenkuin on saavuttanut riittävästi"alku" kierroksia.
Ekalla kiihdyksellä antaa vikakoodin matalasta ahtopaineesta..
Ahtopaineen säätöventtiili vaihdettu. Alipainetta tuottaa ahtimelle normaalisti. Katti tarkastettu tukoksien varalta..
Mistäs voisi seuraavaksi lähteä tutkimaan ?
bkd moottorin kiihtyvyys ongelma..
Valvoja: ffp jäsenet
..
Kaverin puolesta kyselen..
Kunnostettu käytetty saksasta..
Tankoon ei ole vielä koskettu kun siinä on jonkinlaiset "sinetit" paikalla joten on aateltu et säätö on suoritettu ns remontin yhteydessä..
Lyhentäisitkö vai pidentäisitkö ja paljonko kerralla ?
Kunnostettu käytetty saksasta..
Tankoon ei ole vielä koskettu kun siinä on jonkinlaiset "sinetit" paikalla joten on aateltu et säätö on suoritettu ns remontin yhteydessä..
Lyhentäisitkö vai pidentäisitkö ja paljonko kerralla ?
BKD uusi kunnostettu turbo saksasta, ahdot alhaalla
Vaihdoin yliahtavan Touran BKD 2.0 TDI 16V 2006 turbon ebay-Saksan kunnostettuun.
Alakierrosten vääntö katosi. Mittasin ennen asennusta VNT-kellon säätötankoa, ja se oli mielestäni noin samoissa mitoissa alkuperäisen kanssa.
Alle 2000 rpm ei ahtopyynti täyty, vikakoodia auto ei kuitenkaan anna. VNT kellon duty cycle on 70% koko kiihdytyksen ajan, mikä lienee normaalipyynti, jolla VNT pitäisi ahtaa täysiä?
Jos vika olisi pieleen säädetty VNT-ohjauskello, mitä tulisi säätää: kellon tankoa lyhyemmäksi, rajoitin topparia auki vai?
Täytyy tarkastaa alipainelinjat, jos vika löytyisi vuotavasta linjasta...
Alakierrosten vääntö katosi. Mittasin ennen asennusta VNT-kellon säätötankoa, ja se oli mielestäni noin samoissa mitoissa alkuperäisen kanssa.
Alle 2000 rpm ei ahtopyynti täyty, vikakoodia auto ei kuitenkaan anna. VNT kellon duty cycle on 70% koko kiihdytyksen ajan, mikä lienee normaalipyynti, jolla VNT pitäisi ahtaa täysiä?
Jos vika olisi pieleen säädetty VNT-ohjauskello, mitä tulisi säätää: kellon tankoa lyhyemmäksi, rajoitin topparia auki vai?
Täytyy tarkastaa alipainelinjat, jos vika löytyisi vuotavasta linjasta...
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 66 vierailijaa