AGG moottori vanhempaan Golfiin

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

vesaku
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 16.2.2008 10:34

AGG moottori vanhempaan Golfiin

ViestiKirjoittaja vesaku » 27.4.2015 7:59

Varmaankin täällä on joku vaihdellut kyseisen moottorin vanhempaan autoon.
Eli kyseessä -94 2.0i AGG moottori ja auto johon moottori tulee on -89 1.6 kaasutinkone.
Kysyisin että millainen toimenpide on sähköjen osalta?
Kiitos nyt jo etukäteen, jos vinkkejä tulee- autot vielä on ajokunnossa eli ei ole aloitettu muutostyötä.

Vinkkejä odotellessa
Vesa Kuivalainen

jukki60
-
Viestit: 160
Liittynyt: 25.7.2009 12:17

ViestiKirjoittaja jukki60 » 2.5.2015 18:10

Kannattaakohan tuo svappi? Itsellä on tuo AGG passatissa, eikä se mikään kisakone ole, vääntöä kyllä vähän enemmän.

Ihmettelen kyllä aina mitä kaikkea täällä miehet pystyy tekemään.

vag22
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.4.2010 7:42

ViestiKirjoittaja vag22 » 2.5.2015 20:42

Tuleehan siitä äkänen verraten passattiin, mk2 painaa vähemmän.

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

ViestiKirjoittaja boliisi » 2.5.2015 22:28

Golffissa taitaa olla 70hv vs AGG 115hv yli + 50% heppoja lisää ja kuten aikaisemmin mainittu painoakin vähemmän golffissa... hyppää hyppää :)

Meidän 1999 Alhambrassa 2,0i ADY taitaa melkein sama mylly (puristuksissa eroja) hyvin jaksaa jopa tuota lahkobussia viedä vaikka painoa on jotain 1700kg .. kulutuskin viimekesän matka ajossa alle 8l

bensapumppu vaihtoon kanssa

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 3.5.2015 8:22

Kysyisin että millainen toimenpide on sähköjen osalta?

Jos Golf on ns. "uudemmilla sähköillä" (hätävilkun katkaisija rattipylväässä), molemmista sähköt pöydälle ja yhdistelemään.
Vanhojen sähköjen kanssa taitaa olla viisaampaa käyttää Pasuunan sähköjä + leikata ja liimata muut kakkiksen tarvitsemat sähköt siihen..?
Pasuunasta tarvitset ainakin polttoainepumpun ja mahdollisesti tankin. Jos Pasuunan tankki ei passaa kakkikseen, Golf III / Vento tankin pitäisi olla "pulttaa kiinni"-tavaraa. Muita tarpeellisia Pasuunan osia ovat etujarrut + olka-akselit / navat.

Taakse kakkikseen joudut hankkimaan levyjarrut tai toinen vaihtoehto on vakuuttaa katsarille että 1.8 Mk2:n tai 90 hv 1.8 + 2.0 G3 / Passat rumpujarrut ovat riittävät.
Eteen joudut lisäämään kallistuksenvakaajan ja taka-akselille jarrupaineen säätimen (1.6:ssa noita ei muistaakseni ole..?) Etuvakaaja saattaa käydä Passatista (paksumpi kuin Golffissa käytetty)

jukki60
-
Viestit: 160
Liittynyt: 25.7.2009 12:17

ViestiKirjoittaja jukki60 » 4.5.2015 10:54

Tehoja on kyllä lisää AGG:ssa verrattuna 1,6 koneeseen, mutta laatikko menee vaihtoon myös. Eikös vaan? Oliko AGG-Ventossa sama laatikko kuin Passatissa?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 4.5.2015 11:11

020-kuorinen laatikko siellä AGG koneen perässä on. Passateissa 02A kuorinen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 13 vierailijaa