Forte+IV 1.4 16V?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

teem0852014
-
Viestit: 165
Liittynyt: 5.5.2014 16:30

Forte+IV 1.4 16V?

ViestiKirjoittaja teem0852014 » 12.4.2015 18:24

Kaverilla Golffi tuolla surullisen kuuluisalla moottorilla.
Vetää mittatikun välin reilun parin sadan kilometrin aikana...

Uskaltaisikohan tuohon kokeilla Forten puhdistusta moottorille,jos se vaikka hieman auttaisi tuohon öljyn syöntiin?
Öljyt on vaihdettu säännöllisesti,eikä moottorikaan pitäisi olla loppuun ajettu (210tkm)

Jultsu
-
Viestit: 2989
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 12.4.2015 21:04

Millähän logiikalla se puhdistuslitku auttaisi jos männänrenkaat on väljät ja öljyä vuotaa sitä kautta palotilaan?

Juzu84
-
Viestit: 392
Liittynyt: 23.4.2010 7:44

ViestiKirjoittaja Juzu84 » 13.4.2015 4:31

Kyllä uskaltaa kokeilla eli ei ainakaan siitä rikki mene. Mutta pitää muistaa että jos moottorissa on jo kulumisesta aiheutunu mekaaninen välys niin ei tämä aine sitä korjaa.

Boah
-
Viestit: 130
Liittynyt: 16.9.2010 23:35

ViestiKirjoittaja Boah » 18.4.2015 18:34

Oma 1.6 BCB alkoi oireilla juuri noin. On juuri pajalla ja lasku tulee olemaan reilu 1000e. Vaihtoon menee männänrenkaat ja vähän muutakin.

Juzu84
-
Viestit: 392
Liittynyt: 23.4.2010 7:44

ViestiKirjoittaja Juzu84 » 19.4.2015 12:19

Oma 1.6 BCB alkoi oireilla juuri noin. On juuri pajalla ja lasku tulee olemaan reilu 1000e. Vaihtoon menee männänrenkaat ja vähän muutakin.


Paljoko sun BCB:llä oli tuollon kilometrejä takana?

lasses
-
Viestit: 607
Liittynyt: 25.8.2003 15:27

ViestiKirjoittaja lasses » 23.4.2015 17:10

Mistä tuommoiseen kalkattavaan 1,4 koneeseen voisi kysellä uusia mäntiä? Alkaa tuo mekkala olla sitä luokkaa, että jotakin on tehtävä.

saqee
-
Viestit: 30
Liittynyt: 8.12.2014 19:05

ViestiKirjoittaja saqee » 26.4.2015 10:12

Mistä tuommoiseen kalkattavaan 1,4 koneeseen voisi kysellä uusia mäntiä? Alkaa tuo mekkala olla sitä luokkaa, että jotakin on tehtävä.

Itselläni kävi oma 1.4 bora tossa joulun seutuun koneremontissa. Kannattaa todella harkita kun mäntiä lähdetään vaihtamaan jossain pajalla niin kaikkineen lasku tulee olemaan 2000euron molemmin puolin. Itselläni oli kohtuu vähillä kilometreillä ja hyvillä varusteilla niin kannatti vielä tehdä.

Kannattaa odottaa jotain tälläistä jälkeä jos konetta rupeat avamaan. Ja tosiaan aloitusviestiinkin vastaten ei tälläisiä millään aineilla korjata.
Kuva

lasses
-
Viestit: 607
Liittynyt: 25.8.2003 15:27

ViestiKirjoittaja lasses » 26.4.2015 20:18

Joo silläpä kyselen. Tolla polosella on ajettu 42 tkm eli siinä ei muuta vikaa ole kuin tuo helvetillinen kolina.

Onnistuuko tuo vaihto ottamalla kansi ja öljypotta pois, alakautta kanget auki ja yläkautta pihalle?

Niin se mäntäkauppa mistä saisi pikkusen paremmat männät kuin volkkarin sinne laittamat on.....

saqee
-
Viestit: 30
Liittynyt: 8.12.2014 19:05

ViestiKirjoittaja saqee » 27.4.2015 15:23

Juu kannen joutuu tietenkin ottamaan pois. Alakautta saa kanget auki ja yläkautta pihalle. Samaan hintaan kannattaa jo laittaa kanteen uutta osaa, itselläni oli muutama pakopuolen venttiiliohjuri kulunut -> uudet tilalle ja samaan kytiin venttiilivarrenkumit + kannen puhdistus ja oikaisu. Kannattaa kysellä paikalliselta koneistamolta jos sattuisivat vaikka myymään. Itse ainakin kyselin Tammer Dieseliltä alustavia hintoja ennen kuin vein auton pajalle.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa