VW Passat 3BG takaovi ei avaudu

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

mehtäkonekuski
-

VW Passat 3BG takaovi ei avaudu

ViestiKirjoittaja mehtäkonekuski » 1.3.2015 14:02

Joo elikkäs vaihteeks otsikon mukainen ongelma. Ongelma ollut jo joulusta asti, ja aikalailla tasan kaks viikkoo sitten vaihettiin siihen uusi lukkomekanismi ja se toimi jonkun viikon ajan.

Nyt on aivan sama ongelma kuin aikaisemmin, eli sisäkahvasta vetämällä oven nuppi noisee ylös, mutta kahvasta kun päästää niin nuppi menee takaisin alas.

Nuppia pitämällä ylhäällä pihdeillä ja ulkopuolelta kahvasta vetämällä ovi ei avaudu.

Mikä näitä lukkomekanismeja nyt rikkoo vai onko tää ny sit sähköne ongelma?..

Niin ja mukavuusboksi tutkittu kosteudesta ja muusta mikä voisi sen aiheuttaa. Kosteutta oli siellä maton alla kyllä mutta boksi täysin kuiva. Johdot näyttivät ehjiltä.

Samoiten oven haitarin ja oven sisäiset johdot täysin ehjät.

Juzu84
-

ViestiKirjoittaja Juzu84 » 2.3.2015 12:07

Mulla on Boran vasen takaovi alkanu tekeen tuota että välillä menee lukkoon, välillä ei aukia, välillä jää takalukkoon mutta nappia painelemalla alakaa toimiin. Ongelma lähinnä kosteilla keleillä ja vikakoodina epäuskottava signaali - ajoittainen. Pistin uuden orkkis lukon tilaukseen ja tarkotuksena olis se tällä viikolla räplätä paikalleen. Sullahan tuo ovi on selvästi jääny takalukkoon ku nuppi on ja pysyy alhaalla. Ainut konsti on purkaa verhoilut ovi kiinni joka on vähä raakaa touhua ja sitte rikkoa se vanha lukkomekanismi sinne paikalleen, tai sitte napsutella kiinni-auki ja toivoa parasta. Kiinan paskaa en sitte suosittele missään tapauksessa ebaysta koska sillon säästää väärässä paikassa koska tuppaavat sippaamaan muutamien kuukausien käytön jälkeen.

b7745
-

ViestiKirjoittaja b7745 » 2.3.2015 13:40

Moi,

Mulla teki saman tempun Passatissa uusi lukko parin viikon käytön jälkeen.

Syy oli liian kireälle laitettu vaijeri ulkokahvassa. Siinähän on säätövaraa aika paljon. Lukko jäi jotenkin pänninkiin, eikä auennut ulkoa eikä sisältä.

Sain oven auki kun vedin ulkokahvaa auki ja räpläsin sitä vaijerin päässä olevaa mustaa muovipalaa sisemmäksi. Ja aina välillä kahva kiinni ja auki, niin lopulta antautui.

Vika voi tietty olla yhtä hyvin muuallakin lukossa.

mehtäkonekuski
-

ViestiKirjoittaja mehtäkonekuski » 2.3.2015 19:13

Joo ei tuo lukkomekanismi mulla nyt ainakaan voi olla enään rikki kerta se vaihdettiin jo kertaalleen... Vikakoodinhan tuo antaa ja seuraavaks olis johto operaatio, eli vian etsiminen johdoista...

ahtih
-

ViestiKirjoittaja ahtih » 3.3.2015 8:45

Ei sitä lukkoa tarvitse rikkoa, olen pannut ohjeen jo pariin lukkokeskusteluun, yksi 3mm reikä riittää avaamaan oven verhoilun avaamisen jälkeen.

mehtäkonekuski
-

ViestiKirjoittaja mehtäkonekuski » 3.3.2015 14:56

Ei siihen tarvitse mitään poraillakkaan... Oviverhoilu vaan pois yläkautta, lasin nostimen kiskot pois, lasi teipillä kii ja pelti pois ja lukkomekanismi helevettiin. Jos se siis pitää vaihtaa. Mulla on nyt vaan johdoissa vikaa ja sitä lähden nyt etsiin...

Ja juzulle sen verta että jos tuo antaa vikakoodin ja mikrokytkin on ehjä tuossa niin sulla on samallalailla johdoissa vikaa kun mullakin. Itse lukkomekanismi ei sitä koodia anna. Tätä en itse edes tajunnut aikasemmin ja pulitin 50e uudesta lukkomekanismista kaverille.

Vika on ja pysyy ennenkö setvin nuo johdot.

Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”