1998 malli. Alkoi haista takana pakkasneste ja takaikkunat huurtuu kun takalämmitin päällä.
Mistä saa ja minkähintainen on takakenno. Onko paha vaihtaa?
Liekkö tämä erilainen puhallin/ kenno sydeemi, kun on climatronic puhallin. Näyttää päälle ihan samalta alta katsoen, mitä "normi" systeemissä olevassa manuaali-säädöllä.
T4 takakenno vuotaa
Valvoja: ffp jäsenet
Eiks takakenno (lämmitys) oo ohjaamon / matkustamon alla, taitais olla kaikissa sama kenno osa, muu hilpekasa ympärillä eroaa, jos sekään. Manuaalissa puhallus säätyy namikasta, climatronicissa boxi ohjaa moottorin esivastusta. Siellä takapilarissa ei oo ku puhallin raitisilmalle tai ilmastointikenno. Siis jos on alkuperäisestä systeemistä kyse ny...
Täältä tilasin omaani. Tuli muutamassa päivässä ja tuskin halvemmalla saat edes romikselta.
http://alvadi.ee/fi/kataloog/varuosa/101113/17090
http://alvadi.ee/fi/kataloog/varuosa/101113/17090
Onhan seuraava asia ollut tiedossa, mutta nyt kun olen ottanut takapuhaltimen sulakkeen irti 30A, ettei se pyöri ollenkaan(hajun takia), niin jopas lämpiää kone nopeampaa. Ja eberi nostaa lämmöt ylemmäs taukolämmityksessä samassa ajassa.
Hieman valotusta seuraavaksi, miksi pitää sulake ottaa pois, joku kuitenkin ihmettelee ;)
Nimittäin mulla on tupla-climatronic, jossa takaosaan voi säätää max 3 asteen lämpötila eron etuosaan nähden. Mutta yksi säätö tehtaan jäljiltä on huono tässä systeemissä lukuisten muiden automatiikka ja sähköisten venttiilien lisäksi.
Takaosan puhallusta ei saa kytkettyä pois päältä ollenkaan, siis OFF asentoon. Climatronic säätää myös takapuhaltimen, joka siis lattian rajassa. Automatiikassa on esto, että puhallus taakse lähtee päälle vasta kun neste jotain +40 tai jotain noin. Lisäyksenä tietenkin se että ei tietenkään kesällä puhalla kuumaa.....Takana on oma puhallin oikealla takavalon vieressä kotelossa, jossa oma puhallin kattosuuttimille jotka on kylmäkierrossa.
Tämä on aina ollut ongelma huurteen kanssa, koska lattialla kosteutta ja se nousee sieltä ikkunoihin. Lisäksi takapuhallin toimii sisäkierrolla.
Mutta nyt siis sulakkeenpoiston kautta ei poistu lämpöä takakennon kautta, joten muu osa lämpiää paremmin!
Hieman valotusta seuraavaksi, miksi pitää sulake ottaa pois, joku kuitenkin ihmettelee ;)
Nimittäin mulla on tupla-climatronic, jossa takaosaan voi säätää max 3 asteen lämpötila eron etuosaan nähden. Mutta yksi säätö tehtaan jäljiltä on huono tässä systeemissä lukuisten muiden automatiikka ja sähköisten venttiilien lisäksi.
Takaosan puhallusta ei saa kytkettyä pois päältä ollenkaan, siis OFF asentoon. Climatronic säätää myös takapuhaltimen, joka siis lattian rajassa. Automatiikassa on esto, että puhallus taakse lähtee päälle vasta kun neste jotain +40 tai jotain noin. Lisäyksenä tietenkin se että ei tietenkään kesällä puhalla kuumaa.....Takana on oma puhallin oikealla takavalon vieressä kotelossa, jossa oma puhallin kattosuuttimille jotka on kylmäkierrossa.
Tämä on aina ollut ongelma huurteen kanssa, koska lattialla kosteutta ja se nousee sieltä ikkunoihin. Lisäksi takapuhallin toimii sisäkierrolla.
Mutta nyt siis sulakkeenpoiston kautta ei poistu lämpöä takakennon kautta, joten muu osa lämpiää paremmin!
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 20 vierailijaa