1.9 tdi ja tehot katoaa
Valvoja: ffp jäsenet
1.9 tdi ja tehot katoaa
Ois tuomonen 02 vuosimalli 1.9tdi passatti ja siinä katoaa ne kuuluisat tehot. Ja tehot palajaa takas kun auton käyttää sammuksissa. Vikakoodit luettu ja mittään ei herjanu. Että mikä neuvoks nyt.
Juuri näin. Auto ko on jonkuaikaa seisonu ja sillä lähtee liikkeele, niin tullee tämä vika. Kierrokset nousee vain vaivoin 3000:niin eikä veä oikein huonostikkaan. Mutta kun auton sammuttaa ja tarttaa heti uuestaan niin se pellaa normaalisti ja vettää kunnola ja kierroksetki nousee reippaammin. Kuulin tuossa eräältä audimieheltä että tämä n75 kose nyt oli niin ei anna vikakoodia laisinkaan. Onko tämä faktaa vai fiktiota.
Ja ko tämä on automaatti laatikolla niin tuntuu että tämä laatikkokaan ei oikein tiä mitä pitäs tehä. Että vaihtaakko isommalle vai pienemmälle vai pittää sen hetkinen vaihe päälä.
Ja ko tämä on automaatti laatikolla niin tuntuu että tämä laatikkokaan ei oikein tiä mitä pitäs tehä. Että vaihtaakko isommalle vai pienemmälle vai pittää sen hetkinen vaihe päälä.
Mahdollista, mutta ei mahdu minun järkeeni miksi se sitten samantien uudelleenkäynnistyksen jälkeen "vapautuisi" eikä enää jumittelisi.
Toki sen muskeloinnin voi tehdä, ei siitä mitään haittaakaan ole (oikeaoppisesti tehtynä) mutta ei välttämättä hyötyäkään jos ahtopaineet seuraa pyyntiä. Se VCDS ja livedatan luku olisi nyt ykkösprioriteetilla ennenkuin lähdetään sokkona ostamaan tarvikkeita ja varaosia.
Viallinen N75 muistaakseni kyllä oireilee sillä tavalla että joku vikakoodi jää muistiin, ahtopaineet ampuu joko yli pyynnin tai jää selvästi alle pyydetyn.
Viallinen MAF taasen ei anna mitään vikakoodeja, mutta en ole kuullut sellaisesta maffista joka antaisi eri arvoja riippuen käynnistysajankohdasta. Kaikkihan toki on mahdollista.
Suhina taas kertoo ilmavuodosta, joko ahtopaineet karkaa välijäähyn putkistoista tai sitten alipaineletkut imee ilmaa.
Toki sen muskeloinnin voi tehdä, ei siitä mitään haittaakaan ole (oikeaoppisesti tehtynä) mutta ei välttämättä hyötyäkään jos ahtopaineet seuraa pyyntiä. Se VCDS ja livedatan luku olisi nyt ykkösprioriteetilla ennenkuin lähdetään sokkona ostamaan tarvikkeita ja varaosia.
Viallinen N75 muistaakseni kyllä oireilee sillä tavalla että joku vikakoodi jää muistiin, ahtopaineet ampuu joko yli pyynnin tai jää selvästi alle pyydetyn.
Viallinen MAF taasen ei anna mitään vikakoodeja, mutta en ole kuullut sellaisesta maffista joka antaisi eri arvoja riippuen käynnistysajankohdasta. Kaikkihan toki on mahdollista.
Suhina taas kertoo ilmavuodosta, joko ahtopaineet karkaa välijäähyn putkistoista tai sitten alipaineletkut imee ilmaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa