Eli autona -98 Gti Golffi, eli neloskoppanen. Moottori AUQ, johon heitetty kylkeen KO4 ahdin. Oletettavasti, vanha omistaja ei satavarma ollut. Mutta suurempaa ahdinta sieltä joka tapauksessa löytyy. Toki muutkin rojut löytyy kun on penkitetty 236hp.
Ongelma on nyt se, että pakoputki repesi joustokappaleesta. Tähän hitsailin uuden jouston mutta vanhaa murentunutta tiivistettä ei takaisin kehtaa laittaa. Vakiotiivisteen sisähalkaisija oli 60/65mm, mutta pois ottamani tiivisteen sisähalkaisija olikin 90mm. Nyt siis kuuluu kysymys, mistä saan tähän sopivan tiivisteen?
Motonetin listoilta jos löytyisi, olisi todella suuri plussa. Saisi haettua sen pikaisesti ja siten saa auton taas kuntoon!
Etukäteen kiitos vastauksista ja pienistäkin neuvoista! :)
Golf IV GTI, vaihdettu ahdin - Pakoputken laipantiiviste !?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 268
- Liittynyt: 29.7.2008 21:53
finturbolta pitäis saada ainakin. miksei futurezilta tai ahtoja.comistakin. tai ebaystä http://www.ebay.co.uk/itm/For-Audi-VW-S ... 4acb08c8ce
Kiitos tiedosta!
En nyt sitten tiedä onko autooni vaihdettu myös katalysaattori.. Ei meinaan ole samanlainen kuin kuvassasi. Omani on tasapaksu koko matkalta ja päissä juurikin tuollaiset kartiot supistamassa ja suurentamassa. En halkaisijoita nyt muista kylläkään.
Eli onko niitäkin tehty erilaisia vai onko tämäkin joku viritysosa joka asennettu jälkikäteen? :?
En nyt sitten tiedä onko autooni vaihdettu myös katalysaattori.. Ei meinaan ole samanlainen kuin kuvassasi. Omani on tasapaksu koko matkalta ja päissä juurikin tuollaiset kartiot supistamassa ja suurentamassa. En halkaisijoita nyt muista kylläkään.
Eli onko niitäkin tehty erilaisia vai onko tämäkin joku viritysosa joka asennettu jälkikäteen? :?
Tässä kuva miltä omani näyttää. Linkkinä, koska suuri kuva.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/212023582/turhat/20140917_174515.jpg
Ja tiiviste pitäisi olla tämän mukainen:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/212023582/turhat/20140917_174931.jpg
Pistin FinTurbolle kyselyä josko tuo olisi K04:sen tiiviste. He saattaisivat sen saada mitattua ja todettua varmasti. Ja mahdollisesti sieltä saada uuden. :)
E: Ja kyllä, maalasin tuon kuumankestomaalilla.. Tiedä sitten kestääkö se vai ei, mutta ompahan nyt ainakin yritetty. Entisestäänkin oli vain pintaruostetta, joten ei se siitä pahemmaksi ainakaan muutu.. ,kai.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/212023582/turhat/20140917_174515.jpg
Ja tiiviste pitäisi olla tämän mukainen:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/212023582/turhat/20140917_174931.jpg
Pistin FinTurbolle kyselyä josko tuo olisi K04:sen tiiviste. He saattaisivat sen saada mitattua ja todettua varmasti. Ja mahdollisesti sieltä saada uuden. :)
E: Ja kyllä, maalasin tuon kuumankestomaalilla.. Tiedä sitten kestääkö se vai ei, mutta ompahan nyt ainakin yritetty. Entisestäänkin oli vain pintaruostetta, joten ei se siitä pahemmaksi ainakaan muutu.. ,kai.
On tuo aito, ei kiinakopioissa ole tuota "K Germany" lätkää.
K04-001:een käy tosiaan ihan vakio K03:n dp:n laipan tiiviste.
En ole ainakaan koskaan poikittaismoottorisessa 150-180hp 1.8T:ssä nähnyt minkään muunlaista downpipen laippaa kuin tuota isoa 4-pulttista. 210&225-hevosvoimaisissa K04:lla varustetuissa on sitten aivan erilainen ja eri suuntaankin tuo pakopiipun lähtö.
Eli tämän näköisiä on ne vakioahtimet, oli sitten K03 tai K03"s": http://i306.photobucket.com/albums/nn26 ... G_0117.jpg
AUQ:n vakioahdin on myös tuon näköinen.
K04-001:een käy tosiaan ihan vakio K03:n dp:n laipan tiiviste.
En ole ainakaan koskaan poikittaismoottorisessa 150-180hp 1.8T:ssä nähnyt minkään muunlaista downpipen laippaa kuin tuota isoa 4-pulttista. 210&225-hevosvoimaisissa K04:lla varustetuissa on sitten aivan erilainen ja eri suuntaankin tuo pakopiipun lähtö.
Eli tämän näköisiä on ne vakioahtimet, oli sitten K03 tai K03"s": http://i306.photobucket.com/albums/nn26 ... G_0117.jpg
AUQ:n vakioahdin on myös tuon näköinen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa