Passat 3C 1,9 TDI 2006 sammuu sateella, nokka-akselin anturi

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

jjkoski2
-
Viestit: 36
Liittynyt: 11.3.2007 9:08

Passat 3C 1,9 TDI 2006 sammuu sateella, nokka-akselin anturi

ViestiKirjoittaja jjkoski2 » 2.7.2014 12:28

Moi,

otsikon mukainen laite, joka on nyt viimeisen 6 kk kiusannut seuraavasti: talven loskakeleillä ensimmäistä kertaa sammui 100km/h nopeudesta. Kerralla käynti seis ja mittaristoon öljynpaine-, hehku- ja pysäköintijarrun (!?!) varoitusvalot.

Luettiin vikakoodit ja löytyi G28 Crankshaft Position sensor (No Signal – Intermittent tms.).

Kun vika oli uusinut pari kertaa, vaihdettiin anturi.
Toimi hetken taas hyvin, ei ehkä ollut ajoa sateella...

Seuraavaksi sitten alkoi murheet, kun ilmestyi ABS:n valo, joka oli kuskin penkin alla olevan liittimen kosketushäiriöt (apparin liitin oli jo poistettu). Samalla auto lakkasi starttaamasta "heti". Liitin poistettiin ja valot sammutettiin.
Tästä varmaankin jo 3 kk. Edelleenkin auto ei starttaa "heti".

Juhannuksena vaihdettiin myös G40, yritettiin saada vikakoodi pois (012295 - Camshaft Position Sensor (G40)
P3007 - 000 - No Signal – Intermittent). Tarvikeanturiin vaihdettiin, merkkiliikkeestä (Skoda) ostettuna. Sitten syttyi moottorin vikavalo, joka tosin poistui hiukan myöhemmin.

Oireethan on siis tarkasti kerrottuna seuraavat: sateella (ei siis ikinä kuivalla kelillä) toisinaan ajettuaan jonkin matkaa (n. 6km on yleisin matka, jolloin vika tulee, mutta joskus myös alle 1 km, joskus ei lainkaan) auto sammuu ja kojelautaan syttyy mm. öljynpane- ja hehkun valot sekä pysäköintijarrun valot. Sitten sen saa vaivoin käyntiin, johonkin turvamoodiin. Hetken (3 min virrat pois tms.) odotettuaan auton voi saada käymään paremmin tai sitten ei. Ja nyt viimeeksi kävi paikallaan hyvin (<3000 rpm), mutta kun koitti liikkeelle, ei koneessa ollut tehoja. Liikkeelle kun pääsin, kytkintä luistattamalla, ja riittävästi kierroksia, niin pääsin loppumatkan 25km ihan ok. Ja ilman erityisiä valoja/sammumisia.

Ja juuri äsken luin tuolta http://2urbietorbi.files.wordpress.com/ ... el-tdi.pdf
, sivu 34, että Quick Start funktio toimii, kun molemmat anturit on pelissä mukana. Joten starttaminenkin helpottuu, kun löydän vian.

Jossain on puhuttu Touranin johtosarjavioista, mutta vielä löytänyt enenmpää tietoa, että mistä kohdasta johtoja kannattaisi vikaa kaivaa.

Kun viimevuoden lopulla (n. 6kk sitten) vaihdoin kaksoimassavauhtipyörän pois, jäi pohjapanssari ja kuskinpuolen sisälokari laittamatta paikoilleen. Jos näiden takia kosteus pääsee vääriin paikkoihin, niin mihin?

Voiko nokka-akselin anturin asentaa väärin? Tässä oli asemointinatsa, jolle oli kannessa kolo. Koitan vielä asentaa sen uudelleen ja katson samalla sen nokan triggeripyörän kunnon. Ja liittimen. Sekä liittimet J248 DFI control moduulille.

Mitä vielä voisi keksiä?

jjkoski2
-
Viestit: 36
Liittynyt: 11.3.2007 9:08

ViestiKirjoittaja jjkoski2 » 3.7.2014 8:58

Itse itseäni opastaen, tuoltahan löytyikin kuvia mahdollisesta vikapaikasta. Täytyypä katsoa tuosta kohtaa, että mitä löytyy.
http://pics.tdiclub.com/showphoto.php?photo=52153&title=brm-ecm-harness-&cat=500


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa