1,6 GTI -81 (EG) on edelleen vailla ratkaisua käyntiongelmaan. Oireet: käyntiinlähtö vaikeaa ja missään vaiheessa kone ei ole remontin jälkeen käynyt vielä kaikilla. Pääosin kolmella. Havaittu mahdollinen ongelma on se että ykkös sylinterille menevän bensaputken määräjakajan päässä ei ole nimeksikään painetta, kun sitä raottaa auton ollessa käynnissä. Jakajalle tuleva bensanpaine mitattiin oikeaksi. Määräjakaja on purettu puhdistettu ja uv pesut suoritettu, ei vaikutusta. Uuden paikka? Kylmäkäynnistysrikastin toimii, Ohjauspaineensäätimelle on tehty samat toimenpiteet kuin jakajalle ja todettu toimivaksi. Sulakkeet, maadoitukset on kunnossa, Ilamäärämittari on myös koluttu läpi, testattu ja olen melko varma että sekin toimii, bensapumppu toimii, letkut, mahdolliset imuvuodot, jako on tutkittu, tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kansi, bensasuodatin, jne. Kone kävi normaalisti ennen kannentiivisteen vaihtoa jonka yhteydessä tein koneremontin. Auto on seisonut 2. Vuotta ennen starttausta. Mikä olisi seuraava toimenpide? Uusi määräjakaja? (Maksaa toista tonnia, pitää olla varma ennen kuin ostaa)
Massiivinen v*tutus on päällä puusepällä kun ei riitä taidot pelastamaan vanhusta tienpäälle.
Mk1 GTI K-Jetronic taistelu. Asiantuntijat huomio
Valvoja: ffp jäsenet
Onko tuossa hydrauliset vai mekaaniset venttiilinnostajat? Joko nostaja jumissa tai säätö pielessä(mekaaniset). Ajattelin että jos ei tee painetta yhteen sylinteriin niin ei se käykkän normaalisti. Kasausvaiheessa kaikki osat paikoillaan mitkä irroitettu? Tarkista jako vielä uudelleen että kaikki merkit varmasti kohdillaan.
Jos ei ykköspytyn putkeen tule painetta niin ei suutin aukea ja sitten käy aika heikosti, oliskohan toi pari sekkaa käyntiä kylmkäynnistyssuuttimen aiheuttamaa? Mites toi määränjakajan remontti, tuliko uusi tasotiiviste? Ne on kai aika hankalia saada ehjättyä purkamisen jälkeen
Kokeiles vielä että ottaa tulpajohdon ykkösestä pois että mitä käy, hyytyykö täysin
Kokeiles vielä että ottaa tulpajohdon ykkösestä pois että mitä käy, hyytyykö täysin
Kyllä käynti muuttuu kun jakajaa kääntää ja tulpat on yksitellen testattu, hyvät kipinät.
Suuttimet testattiin toimivaksi silloin kun ne oli irrallaan ja minä älypää en tajunnut laittaa niitä bensiiniin levähtämään (ilmeisesti perus sääntö automiehille), meni muutama päivä kun asensin ne paikalleen ja nyt teidän neuvoista intoutuneena kävin irroittamassa ne äsken ja huomasin yhdestä suuttimesta neulan? puuttuvan, eli tämä taitaa nyt tukehduttaa yhden sylinterin ja paine ei jakaudu tasaisesti kaikille suuttimille. Avautumispainehan noissa on 3,5 Bar niin rikkinäiseen riitti kun itse puhalsi niin huilas läpi :D. Mitä ilmeisemmin joku on ruostunut vielä jumiin koska suuttimet oli poydällä "kuivumassa" pari päivää :D Hyvä Kartza! Uudet on nyt tilattu ja raportoinpa tänne kuinka äijän käy.
Ja Pellikka voit olla varma että tuplat (tai mega) tulee jos ei nyt ala toimimaan ;)
Suuttimet testattiin toimivaksi silloin kun ne oli irrallaan ja minä älypää en tajunnut laittaa niitä bensiiniin levähtämään (ilmeisesti perus sääntö automiehille), meni muutama päivä kun asensin ne paikalleen ja nyt teidän neuvoista intoutuneena kävin irroittamassa ne äsken ja huomasin yhdestä suuttimesta neulan? puuttuvan, eli tämä taitaa nyt tukehduttaa yhden sylinterin ja paine ei jakaudu tasaisesti kaikille suuttimille. Avautumispainehan noissa on 3,5 Bar niin rikkinäiseen riitti kun itse puhalsi niin huilas läpi :D. Mitä ilmeisemmin joku on ruostunut vielä jumiin koska suuttimet oli poydällä "kuivumassa" pari päivää :D Hyvä Kartza! Uudet on nyt tilattu ja raportoinpa tänne kuinka äijän käy.
Ja Pellikka voit olla varma että tuplat (tai mega) tulee jos ei nyt ala toimimaan ;)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa