Mk1 GTI K-Jetronic taistelu. Asiantuntijat huomio

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

Mk1 GTI K-Jetronic taistelu. Asiantuntijat huomio

ViestiKirjoittaja kartza » 20.6.2014 17:04

1,6 GTI -81 (EG) on edelleen vailla ratkaisua käyntiongelmaan. Oireet: käyntiinlähtö vaikeaa ja missään vaiheessa kone ei ole remontin jälkeen käynyt vielä kaikilla. Pääosin kolmella. Havaittu mahdollinen ongelma on se että ykkös sylinterille menevän bensaputken määräjakajan päässä ei ole nimeksikään painetta, kun sitä raottaa auton ollessa käynnissä. Jakajalle tuleva bensanpaine mitattiin oikeaksi. Määräjakaja on purettu puhdistettu ja uv pesut suoritettu, ei vaikutusta. Uuden paikka? Kylmäkäynnistysrikastin toimii, Ohjauspaineensäätimelle on tehty samat toimenpiteet kuin jakajalle ja todettu toimivaksi. Sulakkeet, maadoitukset on kunnossa, Ilamäärämittari on myös koluttu läpi, testattu ja olen melko varma että sekin toimii, bensapumppu toimii, letkut, mahdolliset imuvuodot, jako on tutkittu, tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kansi, bensasuodatin, jne. Kone kävi normaalisti ennen kannentiivisteen vaihtoa jonka yhteydessä tein koneremontin. Auto on seisonut 2. Vuotta ennen starttausta. Mikä olisi seuraava toimenpide? Uusi määräjakaja? (Maksaa toista tonnia, pitää olla varma ennen kuin ostaa)
Massiivinen v*tutus on päällä puusepällä kun ei riitä taidot pelastamaan vanhusta tienpäälle.

Kiku
-
Viestit: 529
Liittynyt: 1.10.2003 14:20

ViestiKirjoittaja Kiku » 20.6.2014 17:14

Onko tuossa hydrauliset vai mekaaniset venttiilinnostajat? Joko nostaja jumissa tai säätö pielessä(mekaaniset). Ajattelin että jos ei tee painetta yhteen sylinteriin niin ei se käykkän normaalisti. Kasausvaiheessa kaikki osat paikoillaan mitkä irroitettu? Tarkista jako vielä uudelleen että kaikki merkit varmasti kohdillaan.

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

ViestiKirjoittaja kartza » 20.6.2014 17:39

Mekaaniset on venttilinnostajat, säädetty on. Puristuspaineet 12 paras ja 9 matalin. Onko liian matala?
Jako on varmasti kohdillaan. Tarkistettu niin monesti että hävettää

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 20.6.2014 18:05

Hall anturi? :)))
Käykö kone todella vaivalloisesti. Onko nokkapyörä ollu irti? Ainakin -85 8v Gtissä on merkit molemmin puolin nokkapyörää... oli muuten homma etsiä miksei oma kone käynyt kunnolla. Kunnes tarkastin nokka-akselin nokkien asennon YKKssa.

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

ViestiKirjoittaja kartza » 20.6.2014 18:18

Käy todella vaikeasti, starttaa välillä hyvin ja käy pari sekuntia kaikilla. Hall anturi on muistaakseni tarkistamatta. Nokkapyörää ei ole käytetty irti ja löysin vain yhden merkin ohjeiden mukaan pyörän sisäpuolelta.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 21.6.2014 8:52

Onko siihen löytyny mitään muutosta ku käynnissä kääntelee jakajaa laidasta laitaan? Ja onko se apuakselin pyörä oikeassa paikkaa jaon osalta ja sitä myöten jakaja? Onko kipinä testattu joka tulpan päästä erikseen?

Jos ei kohta lähe niin tuplat on pakkohankinta ;)

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 21.6.2014 11:18

Jos ei ykköspytyn putkeen tule painetta niin ei suutin aukea ja sitten käy aika heikosti, oliskohan toi pari sekkaa käyntiä kylmkäynnistyssuuttimen aiheuttamaa? Mites toi määränjakajan remontti, tuliko uusi tasotiiviste? Ne on kai aika hankalia saada ehjättyä purkamisen jälkeen

Kokeiles vielä että ottaa tulpajohdon ykkösestä pois että mitä käy, hyytyykö täysin

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

ViestiKirjoittaja kartza » 21.6.2014 12:57

Kyllä käynti muuttuu kun jakajaa kääntää ja tulpat on yksitellen testattu, hyvät kipinät.
Suuttimet testattiin toimivaksi silloin kun ne oli irrallaan ja minä älypää en tajunnut laittaa niitä bensiiniin levähtämään (ilmeisesti perus sääntö automiehille), meni muutama päivä kun asensin ne paikalleen ja nyt teidän neuvoista intoutuneena kävin irroittamassa ne äsken ja huomasin yhdestä suuttimesta neulan? puuttuvan, eli tämä taitaa nyt tukehduttaa yhden sylinterin ja paine ei jakaudu tasaisesti kaikille suuttimille. Avautumispainehan noissa on 3,5 Bar niin rikkinäiseen riitti kun itse puhalsi niin huilas läpi :D. Mitä ilmeisemmin joku on ruostunut vielä jumiin koska suuttimet oli poydällä "kuivumassa" pari päivää :D Hyvä Kartza! Uudet on nyt tilattu ja raportoinpa tänne kuinka äijän käy.
Ja Pellikka voit olla varma että tuplat (tai mega) tulee jos ei nyt ala toimimaan ;)

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 21.6.2014 13:53

Ihmekkös että ei ollut painetta putkessa :D

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

ViestiKirjoittaja kartza » 21.6.2014 14:08

Totta pipo esa, äijä heitti hyvän vihjeen. Olin eilen vielä varma ettei suuttimissa olisi vikaa

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

ViestiKirjoittaja kartza » 24.6.2014 13:24

kyllä käy nätisti nyt uusilla suuttimilla, kiitos vastanneille!

ps kotituunaajan sääntö numero 1. Purkaessasi vanhan bensamoottorin polttoainejärjestelmiä, laita ne pesun jälkeen bensiinin sekaan köllöttään äläkä kuivata niitä pöydällä viikkotolkulla :D


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa