Tästäkin asiasta on varmaan jauhettu tällä foorumilla enemmän ku tarpeeks, mut eipä sattunu omaan silmään.
Eli, leoniin tuli bsr:rän lastu, mutta menohalut eivät siitä kasvaneet. Doc-powerille viestiä ja käskivät tarkistaa n75, by-bassin ja maffin. Nyt on uus n75 ja by-bass, ja ahtopaineet nousee noin 0,9bar ja laskee siitä hetken kuluttua 0,6-0,7bar tasolle, jonkaverran vakio ohjelmalla autossa oli... Tänään tuli tutkittua letkuja, ja venttiilikopan kanteen menevässä letkussa oli pieni reikä, joka paikattiin hätäisesti, ja huomenna pitäs hakee/tilata marmorilta uus letku. Tällä vaikutusta ahtoihin? Viimevuoden puolella vaihdettu imusarjan alle yks rikkinäinen letku joka aiheutti vikakoodia laihalla käymisestä.
Eli maffi pitäis ainaki tarkistaa vielä, mutta ei taida onnistua ilman vag-comia? Jos itellekki tilais piuhan niin sais ihmetellä ja opetella sitäki hommaa :)
Mitäs kaikkee muuta mahdollista ja "tyyppivikaa" tälläsissä tilanteissa on ollu?
Niin, maffia koitettu putsata, mutta eipä tuosta hyötyä ollut?
Leon 1,8T ahdot
Valvoja: ffp jäsenet
Mitenkäs tuo painetesti tehdään oikeaoppisesti... Otin maffista letkun irti, laitoin tulpan jossa oli tubelesventtiili ja laskin siitä painetta järjestelmään varovasti... Kauheesti uskaltanu kun samallahan venttiilinkoppaan menee paine, mikä ei varmaan oo hyvä juttu... Se yks rikkinäinen letku löyty kyllä tollain heti..
Koitin ottamalla ton letkun irti, ahtoja oli yli 1bar, ja tauluun sytty vikavalo. Valo sammu ku käynnisti auton, eli tais mennä limppiin?
Kuuluuko sen hukkaportin tangon liikkua paikallaan kaasutellessa?
Täytynee tilata toi obd2 kaapeli ja opetella vag-comin käyttö, et pääsee loggaan noit maffin ja ahtopaineen arvoja..
Kuuluuko sen hukkaportin tangon liikkua paikallaan kaasutellessa?
Täytynee tilata toi obd2 kaapeli ja opetella vag-comin käyttö, et pääsee loggaan noit maffin ja ahtopaineen arvoja..
Kyllähän nuo ahdot nousee hukkaportin letku irrallaa reilusti yli 1 bar, ihmettelen vaa paljonko ne nous jos meni limpmodee ku on muka lastutettukin? Eli pyydetyt ja tapahtuneet ahdot ois hyvä tietää ja MAF arvo. Onko hukkaportti miten tiukka kun käsin kokeilee, oliko sulla se kellon ohjausletku kiinni sillon kun kaasuttelit?
Koitin uudemman kerran, ahtoja noin 1,3bar ja vikavalo syttyi tauluun vaan parilla kerralla.. Edelleen ahdot nousee letku irrallaan ylös ja tippuu vähänajan päästä... Saako tolla vcds-litellä ilman rekisteröintiä katottua noit maffin ja turbon arvoja? Vikakoodeja kuittailin muutaman, mutta ne voi olla vanhojakin... Pitää lukee koodit uusiks ku käy ajeleen.. Tarvii tota hukkaporttiakin tutkia paremmin ku kone on kylmä.
Edit
Hukkaportin tanko ei tuntunu mitenkää erityisen jäykältä, mutta en tiä millanen sen si pitäis olla. Ja tanko ei liiku yhtään kun koneelle antaa kierroksia paikallan?
parit vikakooditki löyty:
01314 - Engine Control Module
004 - No Signal/Communication - Intermittent
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
P1602 - 35-10 - - - Intermittent
akku on ainaki ihan paska, siitä ilmeisesti siitä tuo voltage too low, ja pistin softankin uudestaan meneen, niin siitä ilmeisesti toi engine control module
Edit
Hukkaportin tanko ei tuntunu mitenkää erityisen jäykältä, mutta en tiä millanen sen si pitäis olla. Ja tanko ei liiku yhtään kun koneelle antaa kierroksia paikallan?
parit vikakooditki löyty:
01314 - Engine Control Module
004 - No Signal/Communication - Intermittent
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
P1602 - 35-10 - - - Intermittent
akku on ainaki ihan paska, siitä ilmeisesti siitä tuo voltage too low, ja pistin softankin uudestaan meneen, niin siitä ilmeisesti toi engine control module
Mistä saa ton pyydetyn maf arvon näkyviin?
Jotain sain logattua tuolta engine ja meas.blocks ja group 003?
Täyskaasu kiihdytys kolmosella, 6280rpm ja 154.89g/s ?
Vielä kun sais ton login tohon exceliin järkevästi näkyyn, jossain näin ohjeenkin mut hukkasin sen jo...
Edit:
Turbon arvoja logataan ilmeisesti group 115 eli ei onnistu tolla vcds-litellä?
Jotain sain logattua tuolta engine ja meas.blocks ja group 003?
Täyskaasu kiihdytys kolmosella, 6280rpm ja 154.89g/s ?
Vielä kun sais ton login tohon exceliin järkevästi näkyyn, jossain näin ohjeenkin mut hukkasin sen jo...
Edit:
Turbon arvoja logataan ilmeisesti group 115 eli ei onnistu tolla vcds-litellä?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa