Tuossa joku aika sitten tuli haettua AVK:lta keulakolaroitu Seat. Auton korjaamisessa selvisi lähinnä puskurin ja maskin vaihdolla, sekä tuon metallisen puskuripalkin oikaisulla, mutta sen lisäksi öljypohja oli rikki. No moottori ei ollut kärsinyt tästä, eli lienee tullut auton siirtelyssä ja siitäkin hommasta selvisi todennäköisesti kohtuu helpolla (ei ole vielä käynnistetty)
Nyt auto on kokoamista vaille valmis, mutta vähän mietityttää, että maalatakko puskuri tuolla auton alkuperäisellä värillä vai maalata jollain muulla ja kesällä vetää koko auto samalla maalilla. Mikäs väri tohon Leoniin vois sopia?
Tällainen puskuri tuli hommattua:
http://image.nettix.fi/extra/partimg/17 ... 53a44c.jpg
Tarkoituksena autolle olisi tehdä monia asioita, mutta pienellä budjetilla mennään ja monet niistä ei tule toteutumaan
Tarkoituksena kuitenkin:
-hankkia kesälle renkaat ja vanteet
-nahkasisustus
-madaltaa
-stereot uusia kokonaan
ja paljon muuta
Seat Leon 1M TDI
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 26
- Liittynyt: 25.8.2013 18:07
-
- -
- Viestit: 26
- Liittynyt: 25.8.2013 18:07
Nyt olis auto katsastuskunnossa. Tuli otettua yhteyttä paikalliseen a-katsastukseen ja siellä vaativat abs- ja airbag-testauksen, vaikka ne eivät ikinä ole vahingoittuneet ja toimivat normaalisti. Onko tuo kovinkin yleinen käytäntö, että kolariautoihin vaaditaan tuo testaus, vaikka mikää ei olisi vahingoittunut?
Vähän mietin, että jos vaikka Oulussa kävisi koittamassa tuuria, että josko isommalla asemalla ei jaksettaisi pyydellä lappuja. Eipä tuo testaus taida kovin kallis olla, jos merkkihuollossa ei käy, mutta tuntuu turhalta, kun valot pelaavat normaalisti ja muutenkin auto on ottanut todella pienen osuman.
Vähän mietin, että jos vaikka Oulussa kävisi koittamassa tuuria, että josko isommalla asemalla ei jaksettaisi pyydellä lappuja. Eipä tuo testaus taida kovin kallis olla, jos merkkihuollossa ei käy, mutta tuntuu turhalta, kun valot pelaavat normaalisti ja muutenkin auto on ottanut todella pienen osuman.
Älä ala maalaamaan, orkkisvärillä vaan uusi puskuri ja kunnon kiillotus autolle. Leon ei ole kilpa-auto, vaihda autoa johonkin muuhun jos haluat kilpa-auton saada. Ja se tekninen puoli on sille kilpa-autollekin sitä väriä tärkeämpi.
Onko ehdollinen korjaus? Ei aseman koko siihen vaikuta, ennemminkin paikka. Kannattaa hiukan netistäkin lueskella kokemuksia eri asemista. Siitä insinjööristä se silti pitkälti on kiinni, oli paikka mikä tahansa.
Onko ehdollinen korjaus? Ei aseman koko siihen vaikuta, ennemminkin paikka. Kannattaa hiukan netistäkin lueskella kokemuksia eri asemista. Siitä insinjööristä se silti pitkälti on kiinni, oli paikka mikä tahansa.
-
- -
- Viestit: 26
- Liittynyt: 25.8.2013 18:07
Joo alkuperäisellä värillä tuli maalattua. Tosin tuo puskuri vaihtunee vielä joskus alkuperäiseksi, koska on niin ruman matalalla, että tarvisi koko korisarja, joista en itse hirveästi perusta. Jotain pientä tuolle tulee kyllä tapahtumaan, jotta auto saa hieman sähäkämpää ilmettä.
Ei ole ehdollista korjausta, vaan ihan vaan korjattavaksi se piti olla, joten katsotaan, jos sen saisi jossain katsastettua.
Ei ole ehdollista korjausta, vaan ihan vaan korjattavaksi se piti olla, joten katsotaan, jos sen saisi jossain katsastettua.
-
- -
- Viestit: 26
- Liittynyt: 25.8.2013 18:07
-
- -
- Viestit: 26
- Liittynyt: 25.8.2013 18:07
Auto vietiin katsastukseen Ouluun, jossa ei sitten tarvittu mitään kummoisia papereita, vaan AVK:ltä saadut riittivät. Katsastus oli yhteensä 140 euroa ja nyt on siis leimakin ihan uusi. Auto itse oli noin 1300 euroa ja kesärenkaat ostin 280 eurolla (lähes uudet renkaat vanteineen). Puskuri oli 100 euron paikkeilla ja veikkaan, että yksityiseltä tuohon hintaan voisi saada alkuperäisen oikean värisenä, jos jaksaa etsiä.
En nyt keksi äkkiä mitään muuta, jotai autoon olisi tarvinnut, toki maalit meni tuohon, mutta en muista hintaa yhtään. Yhteensä siis meni noin 1900 euroa, jos siirtokilvet sun muut otetaan huomioon. Tuolla rahalla saa saman verran ajettuja, mutta toki niihinkin pitää renkaita vaihtaa, joten oma päätös ottaako ne hintaan mukaan.
Puskurin takan ollut palkki oiottiin, joten siihen ei mennyt rahaa.
En nyt keksi äkkiä mitään muuta, jotai autoon olisi tarvinnut, toki maalit meni tuohon, mutta en muista hintaa yhtään. Yhteensä siis meni noin 1900 euroa, jos siirtokilvet sun muut otetaan huomioon. Tuolla rahalla saa saman verran ajettuja, mutta toki niihinkin pitää renkaita vaihtaa, joten oma päätös ottaako ne hintaan mukaan.
Puskurin takan ollut palkki oiottiin, joten siihen ei mennyt rahaa.
-
- -
- Viestit: 26
- Liittynyt: 25.8.2013 18:07
Mikähän lienee vikana, kun akun varoitusvalo (vai mikä nyt virallinen nimi onkaan) palaa aina käynnistäessä. Ihan sama käynnistääkö heti sammuttamisen jälkeen vai parin päivän päästä. Akussa on kyllä jännitettä ihan tarpeeksi. Aina käynnistämisen jälkeen kyllä sammuu heti.
Onko Golf mk4 tai S3:een saanut Recaroja ilman sähkösäätöä? Pitäis ainakin etupenkit vaihtaa paremmin, joissa olisi mielellään säädettävä reisituki. A4 B6:ssä olisi kiva penkit, mutta bägin johdon liitin tuskin on samanlainen? Kiinnityksen nyt varmaan saisin itse tehtyä, mutta noinkin tärkeän johdon modaaminen ilman tietämystä tuskin on kovin kannattavaa.
Nyt alkaa olla rahaa niin jospa autoon saisi jotain aikaan. Katsoo nyt miten muut asiat imevät rahaa.
Onko Golf mk4 tai S3:een saanut Recaroja ilman sähkösäätöä? Pitäis ainakin etupenkit vaihtaa paremmin, joissa olisi mielellään säädettävä reisituki. A4 B6:ssä olisi kiva penkit, mutta bägin johdon liitin tuskin on samanlainen? Kiinnityksen nyt varmaan saisin itse tehtyä, mutta noinkin tärkeän johdon modaaminen ilman tietämystä tuskin on kovin kannattavaa.
Nyt alkaa olla rahaa niin jospa autoon saisi jotain aikaan. Katsoo nyt miten muut asiat imevät rahaa.
-
- -
- Viestit: 26
- Liittynyt: 25.8.2013 18:07
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 63 vierailijaa