ESP-valo palaa Bora 1.8t

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Japetsoni
-
Viestit: 52
Liittynyt: 13.11.2012 17:44

ESP-valo palaa Bora 1.8t

ViestiKirjoittaja Japetsoni » 19.3.2014 14:46

Luin omasta borastani vikakoodit, kun siinä on tuo ESP-valo ajoittain palanut. Kylmillä keleillä se ei pala, ja napista painamalla palaa jne. toimii niinkuin pitääkin. Sitten kun auto vähän lämpenee niin se valo syttyy palamaan itestään, eikä lähe napista pois. Joskus lämpimälläkin säällä se sammuu itestään.

Vikakoodiksi tuli

01423 - Lateral Acceleration Sensor (G200)
012 - Electrical Fault in Circuit

Tuo kyseinen anturi vissiin on rattimuovien alla piilossa. Voikohan siinä boksissa olla vikaa, jos kerta ESP välillä toimii ja välillä ei. Mistä lähtisin vikaa selvittämään?

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 19.3.2014 15:08

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01423

- Anturin syöttöjännitteen mittaus
- Johtosarjan tarkastus/mittaus
- Anturin vaihto

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 19.3.2014 15:15

Ross-Techin suosituksethan varmaan jo luettu:
01423 - Lateral Acceleration Sensor (G200): Electric Circuit Failure
Possible Symptoms

Malfunction Indicator Light (MIL) active

Possible Causes

Wiring/Connections from/to Lateral Acceleration Sensor (G200) faulty
Supply Voltage insufficient
Lateral Acceleration Sensor (G200) faulty

Possible Solutions

Check Wiring/Connections from/to Lateral Acceleration Sensor (G200)
Check Supply Voltage
Check Lateral Acceleration Sensor (G200) faulty
Perform Lateral Acceleration Sensor (G200) Basic Setting

Japetsoni
-
Viestit: 52
Liittynyt: 13.11.2012 17:44

ViestiKirjoittaja Japetsoni » 19.3.2014 18:22

Onhan ne plarattu jo lävitte. Ihmetyttää silti kun se kuitenkin välillä toimii.

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 1.4.2014 9:37

anturin korjaus. :)

sieltä on liitokset sisältä huonot. kaksi vaihtoehtoa, ostaa uusi ja kalibroida tai korjata ja kalibroida.

ja mulla oma pelas "kelien mukaan" kylmänä pelas jonkun aikaa.

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=126423 tuossa mulla oli pitkittäiskiihtyvyysanturi, tuo G200 tais olla se poikkitaisanturi joka on muistaakseni ratin kulmilla. anturi itsessään täysin sama.

cre8tor
-
Viestit: 158
Liittynyt: 18.9.2006 19:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja cre8tor » 1.4.2014 11:05

Itsellä kanssa joku vuosi sitten lopetti toimintansa juurikin samainen anturi, ei muutakun veksun linkin ohjeiden mukaan anturi pöydälle ja tinailee sen 8-jalkaisen piirin kunnolla kiinni, liimamassaa anturi täyteen ja vagcomilla kalibroida niin toimii.

Ei ole paha homma tehdä, ainut "hankala" on raaputella se entinen liimamassa pois :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 25 vierailijaa