transporter 2.5TDI -98 tehot kateissa

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

ILKKASLAK
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 27.1.2014 16:16

transporter 2.5TDI -98 tehot kateissa

ViestiKirjoittaja ILKKASLAK » 27.1.2014 16:28

Moi!

tämä on ensimäinen tälle foorumille kirjoittamani viesti joten hyvät vw-gurut ynnä muut masterit olkaa minulle armollisia.

Elikkäs ongelma että otsikossa mainittu auto on vähittellen ja pikkuhiljaa hukannut tehojaan, auto käyttäytyy n2000rmp ihan suht normaalisti mutta tämän yli kiihdyttäessä veto vähenee ja 2500-3000 kierrosta on jo kuin olisi pytyt täynnä tervaa.

Lisäksi tuonne 3000kiekan pintaan kiihdyttäessä ja sitä yllä pitäessä auto saattaa nykiä suht voimakkaasti. Lisäksi täys kaasulla kiihdyttäessä tuntuu kone tukehtuvan.

Olen vaihtanut koneeseen ilmamassamäärämittarin (taimikävittusenytnimeltäänoli) kuitenkin se musta mölikkä ilmanputsarinalla, ei tuntunut juurikaan vaikuttavan, ehkä hiukan.

Lisäksi olen polttoaine suodattimen tyhjentänyt, sekä (entiedämiksiihmeessä) väännellyt kaasupolkimessa olevaa valkoista rullaa (mikä lienee merkitys?)

On myös ajettu 10km kakkosella mahdollisten karstojen pois manaamista ajatellen.

Eli nyt kaikki alussa mainuitut vw-gurut ja nerot aktivoitukaa ja auttakaa wanhan mussukan elvyttämisessä!

Kiitos jo etukäteen!

Kiku
-
Viestit: 529
Liittynyt: 1.10.2003 14:20

ViestiKirjoittaja Kiku » 28.1.2014 10:33

Mene luetuttamaan vikakoodit. Sitten olet viisaampi.

ktoivola
-
Viestit: 13
Liittynyt: 9.4.2012 8:15

ViestiKirjoittaja ktoivola » 28.1.2014 20:12

Tuolla on spekuloitu aiemmin aika vastaavia oireita: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=66774

Omastani oli EGR-venttiili rikki, kierrätti pakokaasua isoillakin kierroksilla eikä siksi kulkenut mihinkään. Ei antanut vikakoodeja, mutta pystyi VCDS:n ilmamassa-arvoista päättelemään. Peltilätkä egr-venttiilin ja imusarjan väliin korjasi ongelman.

ILKKASLAK
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 27.1.2014 16:16

ViestiKirjoittaja ILKKASLAK » 28.1.2014 21:21

ongelma ratkesi kun ruiskun vieressä kulkeva polttoaine letku oli päässyt irtoamaan kannakkeesta ja taittunut niin ettei nafta läpi ennää huilannut. Tuurissa oli että tuonkin huomas, olis varmaan usiampia kertoja saanu liikkeessä vikaa etsittää..

Mutta vielä se ihmetyttää että mikä lienee kaasupolkimen tyvessä olevan valkoisen rullan merkitys on?

Kardaani
-
Viestit: 9
Liittynyt: 25.10.2013 18:17

ViestiKirjoittaja Kardaani » 2.2.2014 16:00

Olisko se kaasun asentopotikka? TDI koneessa kun ei ole kaasuvaijeria, vaan tieto kaasupolkimen asennosta välittyy sähköisesti moottorinohjaukselle.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa