Mikä on ku -98 golfi polttaa moottori lämmittimiä???
Valvoja: ffp jäsenet
Mikä on ku -98 golfi polttaa moottori lämmittimiä???
juu pari viikkoa sitten paloi vastus lämmittimestä, ja nyt vaihoin toisen..ehjän..se kesti 2 pv ja taas ei lämpiä..:D..molemmat lämmittimet testattu ennen vaihto vastuksen laittoa..täytyy myöntää uusi ei ollut tämä vaihto vastus..mutta toimivaksi todettu ennen asennusta 2pv pelas ja taas ei lämpee..:D moottori agr.
Letkulämmitin taitaa olla kyseessä? Onko suoraan asennettu? Oletko kunnolla ilmannut koneen ennen verkkoliitäntäjohdon kytkemistä?
Miten on testattu vastukset? Yleismittarilla ohmit?
Kokemuksia omasta lämmitin ongelmasta.
Miten on testattu vastukset? Yleismittarilla ohmit?
Kokemuksia omasta lämmitin ongelmasta.
jaha sama topicci oli tullu heti pariin kertaa..kiitos huippu läppärin (tekee mitä haluu)..:D
siis lämmitin on testattu ihan ennen asennusta suoralla johdolla pistokkeesta ulkona sisältäen lunta, ja toimii hehku punaisena..järjestelmää ei sen kummemmin ilmattu laitettiin vain täyteen nestettä paisarin merkkiin asti..ja pelasi ihan ok pari päivää..nyt illalla ku menin autoa käynnistään 4 tuntia lämmityksessä..niin lämmitin jää kylmä niinkuin kaikki muukin..ei mitattu ohmeja ku se onki ollut ku en tiedä kuin se tapahtuu.
ja ilmauksesta vielä että termarin vaihto edessä, kaveri sen vaihtaa ku on vähä enempi kokemusta nuista ahtaan paikan asenteluista..itel ei riitä hermot..:D
ja vihdoin vastaus kysymykseen eli on letkujen väliin tuleva sinne öljysuodattimen viereen.
siis lämmitin on testattu ihan ennen asennusta suoralla johdolla pistokkeesta ulkona sisältäen lunta, ja toimii hehku punaisena..järjestelmää ei sen kummemmin ilmattu laitettiin vain täyteen nestettä paisarin merkkiin asti..ja pelasi ihan ok pari päivää..nyt illalla ku menin autoa käynnistään 4 tuntia lämmityksessä..niin lämmitin jää kylmä niinkuin kaikki muukin..ei mitattu ohmeja ku se onki ollut ku en tiedä kuin se tapahtuu.
ja ilmauksesta vielä että termarin vaihto edessä, kaveri sen vaihtaa ku on vähä enempi kokemusta nuista ahtaan paikan asenteluista..itel ei riitä hermot..:D
ja vihdoin vastaus kysymykseen eli on letkujen väliin tuleva sinne öljysuodattimen viereen.
^ Kuten yllä mainittu, niin ei saa missään nimessä kokeilla kuivana tuota vastusta eli juuri tuo "lumikokeilu" hajottaa sen. Vastus palaa poikki varmaan alle kymmennessä sekunnissa jos ei ole kunnolla nesteessä.
Tämä on käsittääkseni turvasysteemi joka estää auton palamisen jos nesteet valuneet ulos. Itse kun laitoin uuden vastuksen niin ilmasin paikoillaan, kävin ajamassa, lisäsin nestettä ja ajoin vielä varmuuden vuoksi n. 50 km ennen kuin testasin uutta vastusta.
Uuden termostaatin kanssa kannattaa vaihtaa myös termostaatin kansiosa.
Vanhasta kansiosasta katkeaa tavallisesti nuo nastat jotka pitävät termostaattia paikallaan. Uusi kansiosa helpottaa termostaatin takaisin laittoa koska myös o-rengas kestää kiinni kannessa niiden nastojen pitäessä termostaattia paikallaan.
Tuo kansiosa maksaa n. 9 e OEM-osana. Myös termostaatti suositeltava ostaa OEM-osana (o-renkaan kanssa n. 47 e), tarvikkeissa ollut ongelmia aika paljon.
Tämä on käsittääkseni turvasysteemi joka estää auton palamisen jos nesteet valuneet ulos. Itse kun laitoin uuden vastuksen niin ilmasin paikoillaan, kävin ajamassa, lisäsin nestettä ja ajoin vielä varmuuden vuoksi n. 50 km ennen kuin testasin uutta vastusta.
Uuden termostaatin kanssa kannattaa vaihtaa myös termostaatin kansiosa.
Vanhasta kansiosasta katkeaa tavallisesti nuo nastat jotka pitävät termostaattia paikallaan. Uusi kansiosa helpottaa termostaatin takaisin laittoa koska myös o-rengas kestää kiinni kannessa niiden nastojen pitäessä termostaattia paikallaan.
Tuo kansiosa maksaa n. 9 e OEM-osana. Myös termostaatti suositeltava ostaa OEM-osana (o-renkaan kanssa n. 47 e), tarvikkeissa ollut ongelmia aika paljon.
Mulla on kerran käyny niin, että oli piuha löysällä ja keräs vettä lämmittimen ja johdon väliseen liitokseen. Tämän seurauksena sai jossain vaiheessa hyppysähköä ja sulatti muovit siitä lämppäristä ja johdosta. Molemmat meni vaihtoon.
Oikein asennettuna ilmaa itte ittensa ku laitat nesteet sisälle. Tuossa yhdessä linkissä on kuvan kanssa oikea asennus suunta.
Oikein asennettuna ilmaa itte ittensa ku laitat nesteet sisälle. Tuossa yhdessä linkissä on kuvan kanssa oikea asennus suunta.
en ole kyl kokeilu vaihees polttanu jos auto on lämmennyt 2pv asennuksen jälkeen.
Ei ehkä näkyvästi ole poikki vastus mutta ottanut jo sen verran osumaa tuosta kokeilusta että katkeaa hetimiten käytettäessä myöhemmin.
Tuossa ilmaus vaiheessa on pakko melkein käydä ajamassa että ilmaantuu kunnolla. Jos ulkona pakkasessa yrittää pelkällä tyhjäkäynnillä ilmata niin termostaatti ei aukea kunnolla.
...Samoja kokemuksia aikoinaan. Samaa mieltä^
Jäähdytysjärjestelmä pitää tosiaan ilmata ihan nysväämällä. Kone ajamalla niin lämpimäksi, että termari aukeaa (alaletku kuuma!) ja neste kiertää. Ja tosiaan tuo lumitesti on voinut aloittaa lähtölaskennan vastukselle : ( Ei se nesteessä ollessaan ikinä kuitenkaan punahehkuun saakka lämpeä...
Jäähdytysjärjestelmä pitää tosiaan ilmata ihan nysväämällä. Kone ajamalla niin lämpimäksi, että termari aukeaa (alaletku kuuma!) ja neste kiertää. Ja tosiaan tuo lumitesti on voinut aloittaa lähtölaskennan vastukselle : ( Ei se nesteessä ollessaan ikinä kuitenkaan punahehkuun saakka lämpeä...
ok virhe siis sattunut..ei se mitään..onneksi rahalla selvii..:) kertokaas linkin lämmitin, kaveri tohti veikata ettei tuu agr koneessa toimimaan, olen hiljaa mielessä miettiny miksi ei?
http://www.google.fi/imgres?imgurl=http ... CC4Q9QEwAA
tuollainen olisi nokan edessä ehjä.
http://www.google.fi/imgres?imgurl=http ... CC4Q9QEwAA
tuollainen olisi nokan edessä ehjä.
On todella tarkka ilmauksen kanssa. Ei saa jäädä yhtään ilmaa elementin sisään tai palaa heti. Taisitkin ihan itse polttaa sen jo tuon lumikokeilun kanssa.
Ei muuten pidä paikkaansa. Mulla oli Aazissa lohkiksen vastus keskireiässä. Eli siellä nyt ainakin on ilmaa, koska se on öljynpaluukanava. Juu ei ehkä järkevin vaihtoehto, mutta ei se rikki mennyt siitä.
Ei muuten pidä paikkaansa. Mulla oli Aazissa lohkiksen vastus keskireiässä. Eli siellä nyt ainakin on ilmaa, koska se on öljynpaluukanava. Juu ei ehkä järkevin vaihtoehto, mutta ei se rikki mennyt siitä.
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
onkos tietoa mikä termari mahtaa tuossa lämmittimessä olla itessään?
http://www.defa.com/en/automotive/warmu ... 23_series/
ei varmaan korvaa orkkis termaria tuo lämmittimen termari?
Ei.
mahtaa orkkis termari olla rikki muutenki?
Todellakin on rikki. Lämpömittarin mukaan pitää olla viivasuorassa 90 'c kohdalla kun lämmöt kohdallaan. Jos vähänkään alle 90 'c mittarin mukaan niin oikea lämpö voi juuri olla tuo 75 'c.
Jos mittarin mukaan 75 'c niin oikeasti jotain 60 'c.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=174353&highlight=
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa