Tuli yks ilta mieleen villi tekniikanpiristysidea, kun varaosa-autosta jäi ylimääräiseksi 1.6vapari diisseli. Keksin semmoisen systeemin, että voisko mk3 golffin 1.6bensakoneesta laittaa kannen, ruiskun, imusarjan jnejne, osat tuohon diisseliin? sillai siis että diisselikoneen alakerta jäis, mutta konehan olis tieteki bensa. ja kun kerran ruiskukone tulisi, niin sen samantien turbottaisin. diisselin alakerta ihan vain siksi että se on vähän vahvempi kuin bensan (kestää turbotuksen?) ja kun sattuu ylimääräisenä olemaan kyseinen moottori.
Kysymys heräs mm. siitä että onko diisseli- ja bensakoneessa sama iskunpituus ja mäntien halkaisija. Ja jos joku tietää muita numeraalisia tietoja koneista, niin onko joitain eroja, jonka takia tää mahdollinen projekti ei toteutuisi?
Golf mk2 1.6diisselin ja 1.6bensan eroista kysymystä
Valvoja: ffp jäsenet
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 23 vierailijaa