Kuparitahnaa napamutteriin?
Valvoja: ffp jäsenet
Kuparitahnaa napamutteriin?
Tulipa laitettua kuparitahnaa etupyörän uuden napamutterin kierteisiin ja mutterin ja aluslevyn väliseen pintaan. Mutteri pyöri mielestäni "liian" helposti kiinni. Nyt iski epäilystuntemus, että kuparitahnan takia ei mutteri pysykään kiinni. Miten mahtaa olla?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
265 nm oli korjauskirjassa momentiksi. Loppui asteikko momenttiavaimesta, mutta laitoin neljänneskierroksen lisää. Kevyesti olis menny lisääkin, jonka takia tämä epäilys heräsi.
Kuparitahna jarru- ja alustanosien kierteissä tekee autorempoista pidemmän päälle jopa mukavaa hommaa. Laitan sitä lähes joka paikkaan.
Kiitos vastauksista.
Kuparitahna jarru- ja alustanosien kierteissä tekee autorempoista pidemmän päälle jopa mukavaa hommaa. Laitan sitä lähes joka paikkaan.
Kiitos vastauksista.
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Kuparitahna jarru- ja alustanosien kierteissä tekee autorempoista pidemmän päälle jopa mukavaa hommaa. Laitan sitä lähes joka paikkaan.
Laita vaikka tuota.
(linkki piilteeman tervaspräy purnukkaan)
Kas... tervaa. Onko tervalla jotain etua kuparitahnaan nähden? Äkkisiltää tuntuu että terva toimii jotenkin "tiivisteenä", kuten kotelosuoja. Oikein kun hifistelen kierteiden suojauksessa, niin laitan vielä kotelosuojaa näkyviin jäävään kierreosaan, kuten iskarin yläpäähän tai raidetangon kierteeseen.
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
jukki60
Golf 1.4 -96 Passat 2.0 AUT -96 Vento 1,9D -96
Uusi viestiLähetetty: 1.11.2013 17:47 Viestin aihe:
--------------------------------------------------------------------------------
Kas... tervaa. Onko tervalla jotain etua kuparitahnaan nähden? Äkkisiltää tuntuu että terva toimii jotenkin "tiivisteenä", kuten kotelosuoja. Oikein kun hifistelen kierteiden suojauksessa, niin laitan vielä kotelosuojaa näkyviin jäävään kierreosaan, kuten iskarin yläpäähän tai raidetangon kierteeseen.
Kuparitahnaa voipi kokeilla ensin vaikka pyörän pultteihin / muttereihin. Työn puolesta joutuu joskus pyörittelemään noita 22,5 tuumaisia peltivanteilla olevia. Tervattuna lähtee auki kivutta vaikka useamman vuoden päästä, kuparitahnasta ei enää silloin ole tietoakaan. Lämpöähän tuo terva ei kestä, joten siellä jarruosissa, ei ehkä kuitenkaan kitkapinnat, taas kuparitahna on ehdoton.
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Kosse
Passat 1.9 TDI Variant -96
Uusi viestiLähetetty: 1.11.2013 20:08 Viestin aihe:
--------------------------------------------------------------------------------
Pikkaisen menee sivuun, mutta kumma, kun luontaistuote terva on nykyään myrkkyä ja vastaavat teolliset ei.
Silti tervaa laitan minäkin.
Nykyäänhän roikkuu siintä mitenkä käyrä sulla sattuu olemaan ;)
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa