BKD+DSG letkulämmitin

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Luhis
-
Viestit: 10
Liittynyt: 8.9.2012 16:53

BKD+DSG letkulämmitin

ViestiKirjoittaja Luhis » 1.11.2013 12:30

Tarkoituksena olisi vaihtaa nykyisen säteilylämmittimen tilalle letkulämmitin otsikon mukaiseen -06 Golfiin. Kuitenkin Defalta ei suoraa sopivuutta luvata, mutta näköjään Jettaan samalla moottorilla tuo kyseinen letkulämmitin kävisi, DSG:stä ei mainita mitään. Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä operaatiosta, Defan tai Calixin tuotteilla?

hiloran
-
Viestit: 223
Liittynyt: 3.9.2007 19:15

ViestiKirjoittaja hiloran » 1.11.2013 16:26

Ei kai se letkulämmitin vaihteistoon liity. Lämmittimen yhteydessä on hyvä olla pumppu niin hieman tehostaa lämmitystä

http://www.audiclub.fi/audifinns/showth ... p?t=116289

juha_j
-
Viestit: 55
Liittynyt: 13.8.2013 21:32

ViestiKirjoittaja juha_j » 1.11.2013 17:27

Omassa autossa, BKD koneessa on ollut -05 vuodesta lähtien Calixin letkulämmitin sisähaaralla. Ei ole ollut ongelmia, joista myyjäliike aikoinaan varoitteli.

Soitin -05 Calixille ja sanoivat että toimii ja on myös toiminutkin.

Calix letkulämmitin

alvelin
-
Viestit: 21
Liittynyt: 3.11.2005 18:59

ViestiKirjoittaja alvelin » 1.11.2013 17:46

Mulla on ollut vuodesta 2007 lähtien letkulämmitin DSG seurana ja hyvin on toiminut. Uskalsin asentaa kun Defan sivuilta löytyi vastaavalla tekniikalla olevan Jetan asennusohje. Kiertovesi pumppua ei ole, joten siitä ei ole kokemusta. Ja Laatikko on paljon mieluttävämpi toiminnaltaan kun vesi kiertää sen kautta.

Iso-Jaska
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 23.7.2003 11:02

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 1.11.2013 20:56

Tärkeetähän noissa letkulämmittimissä on, että ne asennetaan pystyyn ja mahdollisimman alas.

Vagaaja
-
Viestit: 41
Liittynyt: 31.12.2011 11:58

ViestiKirjoittaja Vagaaja » 1.11.2013 21:33

Ei kai se letkulämmitin vaihteistoon liity.


Liittyy se sen verran, että dsg versiossa neste kiertää myös vaihteiston lauhduttimen kautta (ainakin Defan versiossa) ja tosiaan auttaa vaihteiston toimivuuten mukavasti kylmemmillä keleillä.

Jetassa -06 dsg toimi letkulämmitin muuten hyvin, mutta kovemmilla pakkasilla ei meinannut lähteä käyntiin, koska lämmitti sopivasti jäähdytysnesteen lämpötila-anturia ja ecu haisteli moottorin olevan lämmin ja tiputti hehkun pois pelistä ja startti ainemäärä säätyi myös liian pieneksi. Vaivaan on onneksi lääkkeet olemassa.

juha_j
-
Viestit: 55
Liittynyt: 13.8.2013 21:32

ViestiKirjoittaja juha_j » 1.11.2013 22:40

Onko vagaajalla tietoa niistä "lääkkeistä" ?

Luhis
-
Viestit: 10
Liittynyt: 8.9.2012 16:53

ViestiKirjoittaja Luhis » 1.11.2013 23:00

Onko vagaajalla tietoa niistä "lääkkeistä" ?

Voisikohan lääke olla mahdollisesti kiertovesipumppu? Saksasta sais edullisesti kiertovesipumpulla varustetun vähän tehokkaamman lämppärin http://www.ebay.de/itm/Standheizung-220V-Motorvorwarmer-Motor-Heizung-NEU-/230564330809?pt=DE_Autoteile&hash=item35aeb47d39#ht_1441wt_1396

Tuo olisi varteenotettava vaihtoehto, koska lämpenis tasaisemmin ja hinta on sama kuin Defan, jossa ei siis ole kiertovesipumppua ja tehokin on 550W.

Vagaaja
-
Viestit: 41
Liittynyt: 31.12.2011 11:58

ViestiKirjoittaja Vagaaja » 2.11.2013 19:38

Onko vagaajalla tietoa niistä "lääkkeistä" ?


Onhan toki. Varmaan kiertovesipumppukin on hyvä, sitä ei taida Defaan saada, Calixiin ilmeisesti saa.

Mulle tehtiin softaan sellainen muutos, että nostettiin lämpimän koneen startti ainemäärää ja tiputettiin ruiskutuksen alkamisen kierrosrajaa lämpimällä koneella. Sen jälkeen on toiminut, kuin junan vessa.

Joku hommansa osaava "lastunvuolija" pystyy tämän tekemään.

hiloran
-
Viestit: 223
Liittynyt: 3.9.2007 19:15

ViestiKirjoittaja hiloran » 8.11.2013 19:20

Calix:n kiertovesipumppu maksoi muutama vuosi sitten >150e. Silloin tuo oli juuri tullut saataville. Tähän päälle vielä itse lämmitin xx €. Eli paketista tulee melko kallis.

Tuossa sakemannien traktorin tms lämmittimessä on etuna että siinä on myös lämpötilakytkin. Periaatteessa siis kojetta voisi pitää vaikka yön yli päällä . Laite on myös kokonaisuudessaan kompaktimpi, eikä tule niin paljoa kaapeleita konehuoneeseen. calix:n pumppukitin mukana kun tulee pumpun lisäksi 12vdc virtalähdekin mikä pitää jonnekin piilottaa.

Ilman muuta pumpulla. Tekee lämmittimestä ihan eri pelin.
Viimeksi muokannut hiloran, 21.11.2013 19:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Luhis
-
Viestit: 10
Liittynyt: 8.9.2012 16:53

ViestiKirjoittaja Luhis » 19.11.2013 22:19

Noniin, tuli viikonloppuna asenneltua kyseinen saksalaisten lämmitin Golfiin. Asennusohjeet katsoin Defan sivulta, eli DSG:ltä moottorille menevän letkun jatkeeksi laitoin. Asentaminen ei tuottanut ongelmia, tarvikkeita (letkunpätkä kahdella mutkalla, letkuliitin ja klemmareita) piti käydä tosin hakemassa motonetistä, kun mukana ei tule kuin kaksi klemmaria, maadoitusjohto ja virtapiuha.

Hyvin tuntuu ainakin näin ensituntumalta pelittävän, pumppu pyörii tasaisin väliajoin noin puolen minuutin ajan. Kokemukset perustuvat lähinnä muutaman asteen pakkasiin, mutta jo tunnin lämmityksellä esimerkiksi imusarja on kädenlämpöinen reilusti. -30 asteen pakkasia odotellessa :)

Vielä jos saisi otettua tuolta lämmittimeltä ohjauksen lämmityskennolle, että puhaltaisi ilmaa auton omalla puhaltimella, niin voisi jättää tuon sisätilanlämppärin pois, vie kuitenkin molemmat yhteensä melko paljon virtaa.. Kenelläkään tietoa, miten tämä tapahtuisi?

hiloran
-
Viestit: 223
Liittynyt: 3.9.2007 19:15

ViestiKirjoittaja hiloran » 21.11.2013 19:34

Käytitkö sen lämmittimen omaa "tietsikka" kaapelia vai virittelitkö Defan tai calixn piuhan siihen? Sitten kävis y haarat ja sisälämppärit. Laita pari kuvaa asennuksesta.

scudo
-
Viestit: 49
Liittynyt: 3.4.2005 22:25

ViestiKirjoittaja scudo » 23.11.2013 11:09

Tilasitko lämmittimen tuolta ebayn myyjältä? Itse miettinyt ko lämmittimen asennusta myös. Kokemuksia ja kuvia saa jakaa...

Luhis
-
Viestit: 10
Liittynyt: 8.9.2012 16:53

ViestiKirjoittaja Luhis » 23.11.2013 12:07

Eli tilasin nimenomaan tuolta linkittämästäni paikasta. Ilmeisesti Hampurista lähtöisin, postikulut oli n.16€ ja tuli alle viikossa kotiovelle.

Itse asennusvaiheesta ei löydy kuvia, mutta paikallaan ollessa löytyy muutama kuva, mikäli sikäli saa selvää.. Lämmitin on kiinni ihan alkuperäisellä ¨tietokonepiuhalla¨, joka menee paisuntasäiliön viereen sisäpistorasialle ja on näin näkösällä hyvin, eikä ole kosteassa/kuumassa paikassa tuon laitteen IP-luokituksen takia. Ja sisäpistorasialta menee panssarikaapeli normaalille lämmitinjohdolle. Löytyy myös 1400W sisätilanlämmitin, mutta eipä noita paljoa yhdessä pysty pitämään päällä, ainakaan missään, missä on useampi auto lämmityksessä ;)

Ja tosiaan, pari kuvaa!

Kuva

Kuva


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] ja 20 vierailijaa