1.9 SDI Savutus ongelma

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

-Jandu-
-
Viestit: 11
Liittynyt: 7.10.2005 14:55

1.9 SDI Savutus ongelma

ViestiKirjoittaja -Jandu- » 27.10.2013 22:18

Minulla on ongelmia Seat Cordoba 1.9SDI AGP koneen kanssa.
Auto savutti(sinistä) rajusti ja vei paljon öljyä. Tein moottoriin "Forte" käsittelyn eli moottorin sisähuuhtelun. Samalla vaihdoin uuden ilmansuodattimen. Ajattelin että koneessa on vain männän renkaat jumissa. Mutta ongelma poistui vain osittain. Nyt auto savuttaa kylmänä kuin ennen mutta kun koneen saa lämpimäksi ja antaa autolle hiukan kenkää (ajaa hetken kierrokset 3500-4000 paikkeilla) auto lakkaa savuttamasta. Olisiko teillä viisaammilla neuvoa mikä koneessa olisi vikana. Tai olisiko mitään tehtävissä ennen kuin koneen ottaa auki? Autolla aj.300tkm.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 27.10.2013 22:23

Onkos tässä ne vanhanmallin männät, niille veikkaus jos tosiaan on. Iän puolesta vois passata!

-Jandu-
-
Viestit: 11
Liittynyt: 7.10.2005 14:55

ViestiKirjoittaja -Jandu- » 27.10.2013 23:25

Vuosimalli on 2000. Mitä meinaat niillä vanhoilla männillä? Heikot? Kone käy mielestäni normaalisti.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 28.10.2013 16:11

Niissähän oli vissiin pehmeää materiaalia mikä aiheuttaa sit välystä sylinteriin.

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 28.10.2013 18:58

itse remppasin yhen -00 tollasen moottorin. 4 syl. männästä oli rengas poikki ja loput jumissa. savutti sitten lopulta aika reippaasti ennen kuin remontoin. kierros uusia männänrenkaita ja uusi mäntä 4 sylinteriin ja matka jatkuu taas. 322tkm oli tuolloin mittarissa.

Jandu
ffp jäsen
Viestit: 86
Liittynyt: 27.10.2013 23:39

ViestiKirjoittaja Jandu » 29.10.2013 18:10

Ei kuulosta hirmu pahalta. Tässä voisi olla jotain samanlaista. Kone ei kyllä pidä mitään sivu ääniä. "kozel" Paljon osat kustanti ja onko mitä huomioon otettavaa jos remonttiin rupean? En kyllä yhtään ylimääräistä euroa aatellut tuohon laittaa, vain vialliset osat uusiksi.

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 29.10.2013 18:39

jotain 400-500e uppos kaikkineen.
- Ainakin pakosarjan pultit tod. näk. katkeaa siihen pakosarjaan kun dp irrotus tulee eteen.
- Kansipahvia oli vaikea löytää sopivaa
- kk-pultteja ei saanu kuin alkuperäisiä.

Noi nyt alkuunsa. Samalla tuli AHU koneen suuttimet ni piristy hiukan ja hehkut o hyvä samalla vaihtaa jos sattuu katkeamaan.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 29.10.2013 19:33

Kansipahvi 37...75 € riippuen mikä niistä kolmesta siellä on. Kiertokangen pultti vähän alle kympin kappale. Männänrenkaat onkin sit melkein 140 € per mäntä...

Minkäs takia tossa on ykkös- ja kakkosmännät satkun suuremmat kun kolmos- ja nelosmännät? :O

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 29.10.2013 19:39

Mites jos sinne vain heittäisi ehjän TDI-alakerran? Tuskin ainakaan kalliimmaksi tulee ja on vahvempaa tekoa...


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 27 vierailijaa