Otsikon mukaiset ongelmat. Kaasupotentiometri kunnossa vag-comin mukaan-> nollasta sataan normaalisti. Ajoitus kunnossa n.59, lähtee samantien käyntiin.
Suuttimilla ajettu n.350tkm. Voiko olla ongelmana? Ilmaa polttoainejärjestelmässä? Turbon letkuissa? Hehku ei muuta kuin vilkahda, joten voiko olla jossain moottorin lämpötila-anturissa vika (lähtee käyntiin niin helposti..)? Näistäkö liikkeelle vai onko jollain fiksummalla parempia neuvoja?
Ahun tyhjäkäynti 1100rpm/min ja kierrokset laskee hitaasti
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 82
- Liittynyt: 29.2.2004 8:08
Ahun tyhjäkäynti 1100rpm/min ja kierrokset laskee hitaasti
Viimeksi muokannut BuiltForSpeed, 7.10.2013 23:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 82
- Liittynyt: 29.2.2004 8:08
-
- -
- Viestit: 82
- Liittynyt: 29.2.2004 8:08
-
- -
- Viestit: 82
- Liittynyt: 29.2.2004 8:08
Kokeileppas seuraavaa konstia:
Löysää syöttöpumpun määränsäätimen kolmea torx-pulttia kevyesti moottorin käydessä, ja säädä IQ vaikkapa välille 5-8. Määränsäädintä tulee naputella jakopäähän päin, niin IQ-lukema kasvaa. Tämän jälkeen laita irroittamasi töpselit paikalleen ja nollaa vikakoodit.
Koska iq-lukema on nuinkin pieni, ole "herkkänä" määränsäätimen pultteja löysätessä. Pultteja löysätessä pumpun määränsäädin saattaa liikahtaa väärään suuntaan ja moottori ryntää. Jos mahdollista niin pyydä kaveri hetkeksi virta-avaimelle vahtimaan. Pumpun määränsäätimen säädöstä löydät lisää juttua hakusanalla "hammermod" jos ei ole ennestään tuttu, ja epäröit mitä olet tekemässä.
Kerro miten kävi.
Et vastannut toiseen kysymykseeni?
Löysää syöttöpumpun määränsäätimen kolmea torx-pulttia kevyesti moottorin käydessä, ja säädä IQ vaikkapa välille 5-8. Määränsäädintä tulee naputella jakopäähän päin, niin IQ-lukema kasvaa. Tämän jälkeen laita irroittamasi töpselit paikalleen ja nollaa vikakoodit.
Koska iq-lukema on nuinkin pieni, ole "herkkänä" määränsäätimen pultteja löysätessä. Pultteja löysätessä pumpun määränsäädin saattaa liikahtaa väärään suuntaan ja moottori ryntää. Jos mahdollista niin pyydä kaveri hetkeksi virta-avaimelle vahtimaan. Pumpun määränsäätimen säädöstä löydät lisää juttua hakusanalla "hammermod" jos ei ole ennestään tuttu, ja epäröit mitä olet tekemässä.
Kerro miten kävi.
Et vastannut toiseen kysymykseeni?
-
- -
- Viestit: 82
- Liittynyt: 29.2.2004 8:08
Moottori apulaitteineen siirrettiin mk1 koriin jonka jälkeen tyhjäkäynti oli aluksi normaali, mutta muuttui n. 50 km ajon jälkeen[url]
edit. Tutkin tuota hammermodia ja tota pitää tosiaankin kokeilla viikonloppuna. Toivottavasti tuolla iq:n kasvattamisella on vaikutusta tyhjäkäyntiin ja kierrosten palautumiseen.[/url]
edit. Tutkin tuota hammermodia ja tota pitää tosiaankin kokeilla viikonloppuna. Toivottavasti tuolla iq:n kasvattamisella on vaikutusta tyhjäkäyntiin ja kierrosten palautumiseen.[/url]
-
- -
- Viestit: 82
- Liittynyt: 29.2.2004 8:08
Tein tuon ns. hammermodin.. IQ ei edelleenkään liikkunut suuntaan taikka toiseen tyhjäkäynnillä, tyhjäkäynnin sain kuitenkin laskettua.
Ajoin n. 10km testilenkin ja auto käyttäytyi nyt normaalisti. Kierrokset palautuvat nopeasti takaisin eikä jää ns. kaasu päälle. Tyhjäkäynti säätyi nyt n.945rpm tasolle. Saa nähdä miten kuluttaa, edellinen tankki meni n. 10l/100km..
Ajoin n. 10km testilenkin ja auto käyttäytyi nyt normaalisti. Kierrokset palautuvat nopeasti takaisin eikä jää ns. kaasu päälle. Tyhjäkäynti säätyi nyt n.945rpm tasolle. Saa nähdä miten kuluttaa, edellinen tankki meni n. 10l/100km..
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 27 vierailijaa