AVF ECU

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

AVF ECU

ViestiKirjoittaja OskuA » 4.10.2013 6:59

Tuli ostettua AVF:n ECU kun sain käytännössä ilmaiseksi, tarkoitus vaihtaa myös ahdin saman mallisesta koneesta kun oma laukeaa. Siltä varalta tuon ostin, ettei tarvi heti ohjelmoiduttaa. Mutta nostaako pelkkä ECUn vaihto AVB:hen tehoja, vai sekoittaako lähinnä polttoaine-ilma suhteen? Periaatteessahan sen pitäisi hiukan nostaa, mutta kuinka muuten tuo kolbinaatio toimii.

Mikey?
-
Viestit: 262
Liittynyt: 26.5.2010 11:21

ViestiKirjoittaja Mikey? » 4.10.2013 7:11

Auto ei ainakaan lähde käyntiin, kun ECUssa ja virtalukossa on eri koodi ajonestolle.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 4.10.2013 7:30

Okei. Se menee sitten vag-comilla. Mutta miten se tehdään silla?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 4.10.2013 9:31

Ihan turhaa tuon Ecun vaihto. AVB:ssä on niin paljon pienemmät suuttimet, joten ei se teho nouse oikeastaan kun ohjelmoimalla.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 4.10.2013 10:04

Fin-Turbolla (tai pro-turbo ei muista) sanottiin softaamalla suutinten riittävän noin. 160-170hp softaamalla. Eli jos suuttimet on erilaiset niin saa unohtaa ton vaihtojutun ja softata auto sen ahtimen vaihdon jälkeen.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 4.10.2013 11:35

Muistaakseni Fin-turbolla kehuivat tota 170hv riittoa noille AVF:n suuttimille kun tuolta vaihtoahtimen hintaa kyselin omaani vuosi sitten ja tollasia lukemia noista kai on saatu pelkällä softalla ilman osien vaihtoa?

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 4.10.2013 11:41

Samanlaisia lukemia kehui AVB:lle AVF:n ahtimella.

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 4.10.2013 18:16

AVB suuttimet riittävät n. 160-170hp, AVF:n suuttimet mallista riippuen 200-230hp. Näille tehoille ei riitä kummassakaan moottorissa vakioahdin. AVB:n turbo piisaa n. 140hp, AVF:n turbo n. 160hp.
Vaihtamalla isompitehoisesta koneesta ecun, ei tule lisätehoa erikokoisten suuttimien takia, turbon saa kyllä äkkiä rikki (isompi ahtopyynti ja eri map-anturi vielä). Ecun vaihdossa pitää ajonestolle tehdä temput että lähtee käyntiin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa