Pitäs laittaa yksi 1,8i perus Golf mk3/Vento moottori irroitettuna talvisäilytykseen ja muuta paikkaa ei ole kuin kylmä varasto
Kannattaako laitta vahvat pakkasnesteet koneeseen ja tulpata letkut vai ihan kuivana säilytys? Pitäskö sitä pyöritellä avaimella talven aikana / onko pyörittelystä mitään hyötyä...öljyt jää koneeseen. vai laskenko osan öljyistä pois ja lisää parissa erässä talven aikan samalla kun yritän saada myllyn pyörimään...siis kampiakselin päästä ..
Irto moottorin säilytys talven yli kylmässä....
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Jos se yhden talven seisoo niin ei mitään väliä, kunhan ei jäädy. Anna olla ihan sellasenaan ilman nesteitä. Parempi olla "pesemättä" niin jää öljy suojaamaan metallipintoja. Jos mahdollista, niin ennen seisontaa vaihda öljyt että seisoo tuoreilla öljyillä, mutta noin lyhyessä ajassa tuskin silläkään on merkitystä.
Ei sille mitään tapahtu ellei sinne pääse vettä väärään paikkaan ja laakeripintojen öljy suojaa johonkin asti sitäkin vastaan, kunhan ei pyöritä.
Pahempaa sille moottorille tapahtuu jos sitä käynnistellään talvessa aamuisin ilman lämmitystä...
Ei sille mitään tapahtu ellei sinne pääse vettä väärään paikkaan ja laakeripintojen öljy suojaa johonkin asti sitäkin vastaan, kunhan ei pyöritä.
Pahempaa sille moottorille tapahtuu jos sitä käynnistellään talvessa aamuisin ilman lämmitystä...
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 28 vierailijaa