vw golf 3 gti tekee painetta

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

juhoppi
-
Viestit: 71
Liittynyt: 2.10.2012 1:17

vw golf 3 gti tekee painetta

ViestiKirjoittaja juhoppi » 3.9.2013 2:53

elikkäs gti golffi tekee painetta paisariin. voiko tämä olla vain termostaatti vika koska välillä tuntuisi siltä että termostaatti ei aukea koska alavesiletku ei aina lämpene. onko näissä kannentiiviste miten herkkä palamaan kun pari kertaa on käyny lämmöt siellä sadassa... :/ onko mitään hajua mitä maksaa nykypäivänä kansiremppa ja mitä kaikkea kannattaa samalla vaihtaa.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 3.9.2013 8:30

Paljonkos siellä sitä painetta sitten on? Kun painettahan siellä kuuluukin olla. Paisarin korkinhan pitäisi liiat paineet päästää pois.

juhoppi
-
Viestit: 71
Liittynyt: 2.10.2012 1:17

ViestiKirjoittaja juhoppi » 3.9.2013 12:31

tänään ois tarkotus vaihtaa termostaatti ja syyläri ja siinä samassa lämpötila anturi flektille ja flekti. kun lämmöt nousee koska flekti ei pyöri kun ykkös nopeudella. miten tuo yks nopeuksinen flekti sopii autoon missä on alunperin kaks nopeuksinen? painetta tulee sen verran että välillä kun korkin avaa lämpimällä koneella niin tulee lähes kaikki nesteet ulos. paisarin korkin myös tänään vaihan. itellä on käyny mielessä että termostaatti vika kun yleensä jos tekee painetta ala vesi letku ei ole tällöin lämmennyt yhtään.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 3.9.2013 13:06

Nesteet tulee tottakai ulos jos aukasee kuuman/lämpösen koneen korkin. Koska järjestelmässä on paine ja kun korkki aukaistaan, paineet häviää.
2 nopeus taitaa tulla kehiin vasta 108°c tai jotain sinnepäin.

Tuntuu että taas korjataan vikaa, mitä ei oikeasti ole edes olemassa.

juhoppi
-
Viestit: 71
Liittynyt: 2.10.2012 1:17

ViestiKirjoittaja juhoppi » 3.9.2013 13:11

ookei mut mites toimiiko tuo yksi nopeuksinen flekti tuossa? tässä flektissä on jotain häikkää moottorissa varmaan kun kakkosnopeudella piuha meinaa sulaa. voi olla ettei oo kun tuo termari vika vaan. itellä vaan ei oikein ikinä ollu volkkarissa tämmösiä lämpöongelmia niin vähän mietityttää tuo.

juhoppi
-
Viestit: 71
Liittynyt: 2.10.2012 1:17

ViestiKirjoittaja juhoppi » 3.9.2013 14:21

mutta pää asiassa se vika nyt ei ole tuossa paineessa vaan siinä kun lämpöjä rupesi nyt ajossakin välillä nostamaan kun neste ei pääse kiertämään koska termari ei aukea

juhoppi
-
Viestit: 71
Liittynyt: 2.10.2012 1:17

ViestiKirjoittaja juhoppi » 12.9.2013 2:50

vika jatkuuu... termarin ja vesipumpun joutessani vaihtelin. sitten ilmailin sen ja hyvin alavesiletku lämpeni. sen jälkeen sitten kävin kaverin heittämässä kotia ja kotipihassa katsoin niin alavesiletku oli taas kylmä ja ylävesi letku aivan kivikova! Haiskahtaa vissiinkin aika pitkälti että pääsee veden sekaan ilmaa eli kansipahvi paskana

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 12.9.2013 7:31

Onko mitään oireita ? Häviääkö neste ?

juhoppi
-
Viestit: 71
Liittynyt: 2.10.2012 1:17

ViestiKirjoittaja juhoppi » 12.9.2013 16:01

tänään tein vähän remonttia vaihtelin vesipumpun ja termostaatin ja jäähdytys nesteet. aikasemminkin ollut lämpöjen kanssa ongelmia. nyt kun auton saa ilmattua niin että termarit yms on auki ja lähtee ajamaan menee termari taas kiinni ja tekee älyttömän paineen letkuihin. jotenkin tuntuu että pääsisi kannentiivisteen välistä ilmaa veden sekaan?? onko mahdollista. yleensähän näiten ilmauksissa ei ilmene mitään ongelmia..

Onko pahvin vaihto millanen projekti ja mitä kaikkea pitää uusia mielellään että remontista tulee hyvä mutta ei kuitenkaan mahdottoman kalllis kun pudjetti on aika pieni.

viekö miten paljon aikaa ja tarviiko minkälaisia "erikoisempia" työkaluja?

ainakin yläpään tiivistesarja kannattaa vissiin vaihtaa ja jakohihna? entäs onko kannen plaanaus välttämätön ja uudet kansipultit pakolliset? mitä muuta kannattaisi tehdä vielä?

tuossa nuista oireista

m-tuninki
-
Viestit: 57
Liittynyt: 15.6.2013 22:50

ViestiKirjoittaja m-tuninki » 12.9.2013 16:08

tottakai kannattaa kannenpultit vaihtaa jos kerta kannen levittää. ne pultit "venyy" käytössä, kun palotilan paine painaa kantta poispäin männästä. sitte ne pultit saattaa heikentyä siitäki, jos ne vaikka pulttipyssyllä paukutetaa irti

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 12.9.2013 16:57

Nostaako lämpöjä ? nesteet pysyy sisällä ? lämppäri puhaltaa lämmintä ?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 12.9.2013 16:58

Ei kai kukaan kannenpultteja koneella laita? Ne venyy jo siinä ensimmäisessä kiristyksessä kun kiristyskin on annettu asteina eikä momenttina.

Asku
-
Viestit: 75
Liittynyt: 18.8.2009 16:34

ViestiKirjoittaja Asku » 12.9.2013 20:07

Onko sulla nyt sitte muuta vikaa siinä kuin että alavesiletku on kylmä? Haiskahtaa kyllä olemattomalta vialta...

Asku
-
Viestit: 75
Liittynyt: 18.8.2009 16:34

ViestiKirjoittaja Asku » 12.9.2013 20:09

Onko sulla nyt sitte muuta vikaa siinä kuin että alavesiletku on kylmä? Haiskahtaa kyllä olemattomalta vialta...


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 28 vierailijaa