Eli kuuluuko valojen "ajaa" ylös/alas virrat kytkiessä? Passat 3bg, alkuperäiset xenonit, vikakoodi 00776 Open_or_Short_to_Ground. Ideoita korjaukseen? Auto ollu vasta 3viikkoa, en ole kyllä huomannut valojen ajelevan, tosin ei syty automaattisesti. Sama herja tuli myös taka-akselille, poistui kuittaamalla, olisko iskareiden vaihto särkenyt anturin? Tukivarret riippuu aika levällään purettaessa. Kiitokset vastauksista?
Timo.
Ps. Olisko toi turbotecin kaapeli/ lisenssi järkevin varmasti toimiva uusissa ja vanhoissa vageissa. http://www.turbotec.com/_cs/cat/product_details.php?p=1
Valojen korkeuden säätö
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 262
- Liittynyt: 23.9.2005 8:23
Valot päälle, auto käyntiin?
Ainakin audissa jos valot on startatessa päällä korkeudensäätö ajaa ratansa läpi. Tosin jos siinä on jotain vikaa tulee kyllä välittömästi koodikin ajotietokoneen näyttöön.
Tietty yksi tapa on ajaa keula ylös kun valot on päällä (rampit, whatever) - toimiva säätö pudottaa valot kyllä siinä vaiheessa alaspäin.
Ainakin audissa jos valot on startatessa päällä korkeudensäätö ajaa ratansa läpi. Tosin jos siinä on jotain vikaa tulee kyllä välittömästi koodikin ajotietokoneen näyttöön.
Tietty yksi tapa on ajaa keula ylös kun valot on päällä (rampit, whatever) - toimiva säätö pudottaa valot kyllä siinä vaiheessa alaspäin.
Tietty vikakoodin merkitys kannattaa selvittää ;)
Tuossa Googlen eka hakuosuma aloitusviestissä mainittuun koodiin:
00776 - Level Control System Sensor; Front Left (G78)
00776 - Level Control System Sensor; Front Left (G78): Implausible Signal
Possible Symptoms
Malfunction Indicator Light (MIL) active
Possible Causes
Communication Problem between Level Control Module (J197) and Headlight Aim Control Module
Wiring/Connectors from/to Level Control Module (J197) faulty
Possible Solutions
Check Communication Problem between Level Control Module (J197) and Headlight Aim Control Module
Check Wiring/Connectors from/to Level Control Module (J197)
Special Notes
If the Vehicle had been lifted and one or both axles rebounded while Ignition ON or the Sensor disconnected while Ignition ON
Ignore/Clear Fault Code
00776 - Level Control System Sensor; Front Left (G78): Open or Short to Ground
Possible Symptoms
Malfunction Indicator Light (MIL) active
Possible Causes
Level Control System Sensor Front Left (G78) faulty
Wiring/Connectors from/to Level Control System Sensor Front Left (G78) faulty
Possible Solutions
Check Level Control System Sensor Front Left (G78)
Check Wiring/Connectors from/to Level Control System Sensor Front Left (G78)
Tuossa Googlen eka hakuosuma aloitusviestissä mainittuun koodiin:
00776 - Level Control System Sensor; Front Left (G78)
00776 - Level Control System Sensor; Front Left (G78): Implausible Signal
Possible Symptoms
Malfunction Indicator Light (MIL) active
Possible Causes
Communication Problem between Level Control Module (J197) and Headlight Aim Control Module
Wiring/Connectors from/to Level Control Module (J197) faulty
Possible Solutions
Check Communication Problem between Level Control Module (J197) and Headlight Aim Control Module
Check Wiring/Connectors from/to Level Control Module (J197)
Special Notes
If the Vehicle had been lifted and one or both axles rebounded while Ignition ON or the Sensor disconnected while Ignition ON
Ignore/Clear Fault Code
00776 - Level Control System Sensor; Front Left (G78): Open or Short to Ground
Possible Symptoms
Malfunction Indicator Light (MIL) active
Possible Causes
Level Control System Sensor Front Left (G78) faulty
Wiring/Connectors from/to Level Control System Sensor Front Left (G78) faulty
Possible Solutions
Check Level Control System Sensor Front Left (G78)
Check Wiring/Connectors from/to Level Control System Sensor Front Left (G78)
Liikkuu aina, on nopeita ja hitaita. 04 on nopealla, 03 en osaa sanoa... oma 02 bora on hitailla.
Mutta siis, jos korkeudensäädössä on vikakoodi, siinä lienee syy mikä lamaannuttaa koko järjestelmän. Perusasetus pitää olla kunnossa, muuten ei todnäk edes yritä liikauttaa. Tuosta tulee koodi, jos säätö ei ole kohdillaan. Jos antaa oikeaa vikaa, se korjataan ensin, sitten tehdään perusasetus ja alkaa toimia.
VCDS pystyy lukemaan antureiden liikettä, näkee että toimiiko ne.
Mutta siis, jos korkeudensäädössä on vikakoodi, siinä lienee syy mikä lamaannuttaa koko järjestelmän. Perusasetus pitää olla kunnossa, muuten ei todnäk edes yritä liikauttaa. Tuosta tulee koodi, jos säätö ei ole kohdillaan. Jos antaa oikeaa vikaa, se korjataan ensin, sitten tehdään perusasetus ja alkaa toimia.
VCDS pystyy lukemaan antureiden liikettä, näkee että toimiiko ne.
CRC:tä tarjosin korkeudensäätömoottorin liittimeen sekä umpion ulko- että sisäpuolelta, mutta ajaessa sytytti taas merkkivalon. Paikallaan käynnistyksen yhteydessä ainakin moottorit liikkuivat.
Onko tuo merkkivalo mahdollisesti tuon akseliston anturien takia tuleva vai älyääkö noin vanha järjestelmä itse moottorienkin perään jotain?
Onko tuo merkkivalo mahdollisesti tuon akseliston anturien takia tuleva vai älyääkö noin vanha järjestelmä itse moottorienkin perään jotain?
Alkuperäiseen aiheeseen liiittyen niin Touranista hajosi etupään korkeustunnistin juurikin autoa roikuttaessa. Vcd:ssä näytti että ei signaalia. Siirsin anturin taka-akseliin ja vika siirtyi myös. Ostin purkaamolta käytetyn anturin. Toimii ja ei tarvinut sopeuttaa. Ainakin näyttää siis toimivan niinkuin pitääkin.
Anturi oli eri mallin autosta. Mutta itse anturi oli sama koodiltaan kun taas anturin kannakeraudat olivat erikoodilla. Oli työläämpi etsiä anturia, kun moni paikka ilmoittaa koodiksi sen mitä niissä tukiraudoissa lukee, eikä sitä tekstiä mikä itse siinä muovisessa anturissa on.
www.vagarena.fi/index.php?topic=16911.0
Anturi oli eri mallin autosta. Mutta itse anturi oli sama koodiltaan kun taas anturin kannakeraudat olivat erikoodilla. Oli työläämpi etsiä anturia, kun moni paikka ilmoittaa koodiksi sen mitä niissä tukiraudoissa lukee, eikä sitä tekstiä mikä itse siinä muovisessa anturissa on.
www.vagarena.fi/index.php?topic=16911.0
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa