Passat 3BG tukivarsisarja
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 3BG tukivarsisarja
Nyt pitäis alkaa korjailee etupäätä oikee olan takaa kun yks sun toinen kohta nitisee.
Eli vaihtoon menee nyt pikapuoliin:
- Vetonivel
- Tukivarsisarja
- Vakaajan puslat
- Moottorin kannatin kumit
Vetonivelen ostan Löbron, vakaajan puslat haet Volkkarilta. Tukivarsisarjan ostan Slamitilta tai Motonetistä MOOGin satsin. Slamitilta löytyy 3B sarja 299e, 3BG:n sarja 399e. Sanokaa joku ny mulle mikä ero noissa on?
Ja saako jostain edukkaammin hyvälaatuisia moottorin kumikannattimia/tyynyjä? Volkkarilla 160e pala.. Antakaa vaikka joku taitava niiden osanumero mulle :)
Auton speksit:
VW Passat 2002
1.9TDI AVB manuaali etuveto, 74kw
Eli vaihtoon menee nyt pikapuoliin:
- Vetonivel
- Tukivarsisarja
- Vakaajan puslat
- Moottorin kannatin kumit
Vetonivelen ostan Löbron, vakaajan puslat haet Volkkarilta. Tukivarsisarjan ostan Slamitilta tai Motonetistä MOOGin satsin. Slamitilta löytyy 3B sarja 299e, 3BG:n sarja 399e. Sanokaa joku ny mulle mikä ero noissa on?
Ja saako jostain edukkaammin hyvälaatuisia moottorin kumikannattimia/tyynyjä? Volkkarilla 160e pala.. Antakaa vaikka joku taitava niiden osanumero mulle :)
Auton speksit:
VW Passat 2002
1.9TDI AVB manuaali etuveto, 74kw
Tuolla slamitin sivulla se tukivarsien ero on kerrottu (3B:n sarjan tekstissä), eli etummainen alatukivarsi on erilainen...
Moottorin kumityynyjä kannattanee myös kysyä slamitilta ;)
tai esim: http://speed-autoteile.fi/
Moottorin kumityynyjä kannattanee myös kysyä slamitilta ;)
tai esim: http://speed-autoteile.fi/
Nuo tyynyjen varaosanumerot on ajantasalla olevat, omaani juuri olen vaihdellut, ostin merkkiliikkeestä ja köyhdyin 230e. Saksasta olisi saanut samat osat 3vko toimitusajalla hintaan 180e. Tarvikkeena nuo löytyy saksasta noin satasella.
Mielestäni nuo tyynyt ovat täysin samat, toisen erottaa vain se kumihattu joka suojaa ahtimen lämmöltä... säästäjä ostaa kaksi vasemman puolen ja käyttää vanhan hatun.
http://www.carparts-pros.com/ jättää tarkennekirjaimet pois lopusta niin näkee valikoiman.
Mielestäni nuo tyynyt ovat täysin samat, toisen erottaa vain se kumihattu joka suojaa ahtimen lämmöltä... säästäjä ostaa kaksi vasemman puolen ja käyttää vanhan hatun.
http://www.carparts-pros.com/ jättää tarkennekirjaimet pois lopusta niin näkee valikoiman.
Vasemman puolinen Saksassa OEM osa 77€, Suomessa hinta KAKSINKERTAINEN. Hyvä saitti kiitos vinkistä! Kyl mä tilaan erikseen oikean uudell hatulla, 14€ kalliimpi. Saa tuon vanhan sotaratsun taas kuntoon. Ei siinä kilometrit muuten tunnu muutakuin koneen tärinät tuntu autossa liikaa (lähes 600tkm ajetut kannatinkumit, saattaa olla jopa irti) ja vaihdekepin nupissa väljää. Onko kellään tietoa mitä osia sinne pitää vaihtaa, että saa kepistä väljyyden pois?
En ole tarkastunut, pitänee katsoa. En keksi muuta syytä miksi koneen tärinät ottaa autoon enemmän mitä esim. 200tkm ajetussa. Ei se kone rupea ikäänsä nähden enempää tärisemään. Ne verijäljet voi olla jo mustia jos siitä on jo kauan aikaa. Painepesurilla pessy konetilaa niin nekin puhdistunut. Eli ei niistä mun tapauksessa varmaankaan ulos mitään näe.
Laatikon vivustoon yhteen niveleen on olemassa korjaussarja, itselläni hyllyssä mutta en ole saanut vielä asennettua. Tosin en ole varma, onko etuvedossa tuollainen.
Laatikon tukikumit kannattaa vaihtaa myös samalla.
Omassa tärinät pikkasen vähenivät kun vaihdoin uudet,vasen oli päästänyt öljyt pihalle ja sen näki selvästi kumin pohjasta.
Laatikon tukikumit kannattaa vaihtaa myös samalla.
Omassa tärinät pikkasen vähenivät kun vaihdoin uudet,vasen oli päästänyt öljyt pihalle ja sen näki selvästi kumin pohjasta.
No täytyy vaihtaa nekin samalla. Pitää ennen talvea laitella kaikki viimisin päälle kuntoon. Eli listalla:
- Tukivarsisarja Slamit vahvistettu tai MOOG vahvistettu
- Vetari vasen
- Koneen kannatinkumit VW
- Laatikon kannatinkumit VW
Ja vanhat orkkisiskarit ja jouset alle talveksi, taakse pitää uudet iskarit kyl hankkia. Talvi menee noilla ja Hella Rallyeillä hienosti :)
- Tukivarsisarja Slamit vahvistettu tai MOOG vahvistettu
- Vetari vasen
- Koneen kannatinkumit VW
- Laatikon kannatinkumit VW
Ja vanhat orkkisiskarit ja jouset alle talveksi, taakse pitää uudet iskarit kyl hankkia. Talvi menee noilla ja Hella Rallyeillä hienosti :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”