Golf 5 ilmastointi

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Timost
-
Viestit: 17
Liittynyt: 26.5.2013 12:02

Golf 5 ilmastointi

ViestiKirjoittaja Timost » 14.7.2013 14:08

Olisin kysynyt onkohan ilmastoinnin kuivaimen vaihto pahakin homma, paljonko pitää
purkaa keulasta että pääsee kuivaimeen käsiksi.

VMJ
-
Viestit: 811
Liittynyt: 29.6.2008 11:17

ViestiKirjoittaja VMJ » 14.7.2013 18:02

Taitaa olla lauhduttimeen integroitu, eli lauhduttimen yläosa paljaaksi = paljon purkamista, ja sitten toivoa että saa hapettuneen "mutterin" auki ja vanhan kuivaimen ulos...

Miksi haluat vaihtaa, jos saa kysyä?

Timost
-
Viestit: 17
Liittynyt: 26.5.2013 12:02

ViestiKirjoittaja Timost » 14.7.2013 18:52

Eikös kuivain ole kuluva vaihto osa joka pitäisi vaihtaa muutaman vuoden välein, ajattelin vaihtaa samalla kun vaihdan kompuran joka on rikki.

"vai kannattaako vaihto onko muilla jotain parempaa tietoa kuivaimen käyttöiästä tai missä tilantessa vaihto tulisi kysymykseen"

perkele1
-
Viestit: 36
Liittynyt: 5.4.2013 22:49

ViestiKirjoittaja perkele1 » 14.7.2013 22:03

Ilman muuta vaihtaa kuivain kompuran vaihdon yhteydessä. Golf IV:s aika helppo homma. Uudemmasta ei tietoa.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 15.7.2013 14:58

Virallisesti kuivaimen vaihto vaatii keulan purkamisen (puskuri, lukkopelti jne), vaihtoehtoisesti olen tehnyt pistosahalla "huolto" reiän lukkopeltiin (muovia) kuivaimen yläpuolelle. Joskus on niin perin hapettunut kiinni, että vaikka saa vanhan irti, niin uusi ei enään tiivisty.

Timost
-
Viestit: 17
Liittynyt: 26.5.2013 12:02

ViestiKirjoittaja Timost » 20.7.2013 12:33

Mites testataan tai ohitetaan painekytkin kun siihen tulee 3 nastaa mittasin
kytkimelle tulevan pistokkeeseen johon tuli

3 nastaan+johdin / 2 nastaan -johdin = 14,02v
3 nastaan+johdin / 1 nastaan -johdin = 13,97v

Kompura on uusi eikä paineetkaan ole päässeet karkuun mutta epäilen kompuran pistokkeen hapettuneen tai paine kytkimen menneen rikki.

Muita ideoita missä vika saattaisi piileä.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 22.7.2013 11:39

Testerillä katsoisin mitta-arvot paineelle ja kompuran ohjauksen tilan.

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 22.7.2013 13:45

Yks roomsteri oli kerran niin siinä oli "avautunu" ne kompuran liittimen nastat ja eivät ottaneet kontaktia. Piikilä niitä kiinni päin taivuteltiani alkoi ilmastointi toimimaan. Syytä tähän en tiedä ja tämä vika tuli ihan varottelematta. Vikakoodi oli katkos ilmastoinnin magneettikytkimellä.

Timost
-
Viestit: 17
Liittynyt: 26.5.2013 12:02

ViestiKirjoittaja Timost » 22.7.2013 16:03

No tänään kävin hakemassa uuden paineliittimen "hella" tarvikeliikkeestä ja marmorilta tuli tilattua myös uusi kompuraan menevä liitin jonka saan keskiviikkona koska tulee ruotsista , katsotaan joko lähtis pelittämään sen jälkeen.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 22.7.2013 21:06

Painekytkintä ei voi ohittaa, sillä kyseisessä autossa on paineanturi. Anturia ei siis kannata ohittaa.

Timost
-
Viestit: 17
Liittynyt: 26.5.2013 12:02

ViestiKirjoittaja Timost » 22.7.2013 21:29

Koodin lukijalla herjaa tällästä vikakoodia ja viestiä

00898. Ilmastointilaitteen kompressorilaitteen käynnistys (activation A/C compressor)

Toden näköisesti liittimessä hapettumaa?.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa