Eli kyseessä -97 AEB koneella oleva pasuuna, jätti mitään varottelematta motarille. Moottorijarrutuksessa täysin veto pois ja sammui siihen. Tämän jälkeen auton saa käyntiin n.sekunniksi jonka jälkeen auto tukehtuu.
Vikakoodit on katsottu, antoi kaasuläpästä sekä akusta koodit.
Kaasuläppä vaihdettu 2.5 bensa transportterista, samanlainen muuten, mutta sisälti vain jäähdytysnesteille kierron. Tällä ei mitään merkitystä toimintaan, tekee samalla lailla.
Sopeutettu on oma kaasuläppä sekä transportterin versio eikä mitään eroa.
Mös vag-comilla katottuna kaasuläppinen arvot molemmat näytti suht samoja sekä muuttuivat kalibroinnin aikana sekä kaasua painaessa lineaarisesti.
Ilman kaasuläpän tunnistimen piuhaa auto pysyy käynnissä, mutta erittäin paljon huojuen.
Sitten vielä testattu että otettu ilmamassamittari piuha irti ja kaasuläpän piuha irti -> auto vikatilaan ja pysyy käynnissä suht nätisti ja pysty antamaan kierroksia. Auto sammuu kuitenkin heti jos laittaa kaasuläpän piuhan takaisin kiinni?
En ole saanu uudestaan vikakoodeja vaikka miten on yrittänyt käynnistellä piuhat paikallaan.
Onko kenelläkään mitään hajua mistä kiikastaa, ECU, MAf, kaasuläppä tms?
1.8t AEB Passat sammuu heti käynnistyksen jälkeen
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 18
- Liittynyt: 5.7.2010 22:35
-
- -
- Viestit: 18
- Liittynyt: 5.7.2010 22:35
Näillä näkymin pitkän tutkimisen jälkeen bensapumppu toimii satunnaisesti. Irrallaan ollessaan ja kupista imiessään työntää täydet 4baaria painetta mittariin, mutta kun löin takaisin paikalleen ei konehuoneeseen asti työntänyt kuin vähän lorottamalla. Bensalinja testattu paineilman kanssa ja ei tukoksia ollut.
Huomenissa uutta bensapumppua tilalle jos sillä helpottaisi
Huomenissa uutta bensapumppua tilalle jos sillä helpottaisi
Ventossa oli kerran sellanen että pumpun moottori oli irronnu pumppumekanismista ja moottori pyöri mut mitään ei pumpannu.
Ja muuten ei aina riitä että kaasuläppä antaa lähes samoja arvoja. Fordissa oli vaikka mitä outoo ja sitä tutki merkkiliike ja vaikka mikä putiikki useamman tuhannen edestä. Lopulta selvis että kaasuläpän arvo oli pielessä 0,6ohm. Uutta kaasuläppää ja kaikki toimii.
Ja muuten ei aina riitä että kaasuläppä antaa lähes samoja arvoja. Fordissa oli vaikka mitä outoo ja sitä tutki merkkiliike ja vaikka mikä putiikki useamman tuhannen edestä. Lopulta selvis että kaasuläpän arvo oli pielessä 0,6ohm. Uutta kaasuläppää ja kaikki toimii.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 50 vierailijaa