Passat 1.9TDI/A. startti jää päälle

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Motip
-
Viestit: 4
Liittynyt: 21.6.2013 20:04

Passat 1.9TDI/A. startti jää päälle

ViestiKirjoittaja Motip » 21.6.2013 20:14

Terve

Passatin startti tekee sitä että kylmänä starttaa hyvin, mutta joskus vaan naksuu solenoidi. Lämpimänä ei starttaa oikeastaan koskaan. Tänään teki vielä sen että herätevirta katkesi startille ja laitoin sen katkaisijan kautta. Itse startti/solenoidi puhistettu ja kunnostettu viimeviikolla, ja toimi sen jälkeen 3 päivää. Nyt vika sitten taas tuli takaisin!
Todellakin luulin että puhistus sekä hapettumien poisto olis riittäny tuohon korjaukseen, koska oli aika uudenoloinen startti mutta todella hapettunut ja kostunut, koska yläpuolella oleva defan lisälämmitin oli vuotanu propun välistä vettä startin päälle jo varmasti pidemmän aikaa. Ei oikeen itellä tule enää mieleen mitä seuraavaks tekis? voisko olla mahdollista että startti hirttää vauhtipyörään kiinni ja sen takia vain jää jumiin? kyseessähän on sitten automaatti pasuuna.

Toivottavasti viisaammat osaa auttaa, ja kiitos jo valmiiks vastauksista!

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 22.6.2013 16:03

" Tänään teki vielä sen että herätevirta katkesi startille ja laitoin sen katkaisijan kautta"

Onko tällähetkellä katkaisin käytössä, jos ei niin virtalukonpohja tekee häiriöitä ?

Motip
-
Viestit: 4
Liittynyt: 21.6.2013 20:04

ViestiKirjoittaja Motip » 22.6.2013 16:13

Tällä hetkellä startin heräte tulee vain katkaisijan kautta, joten virtalukko ei pitäisi olla enää vikana "oli kylläkin aivan horo". Samaa tekee vielä että startti jää päälle, mutta ku kaasua polkasee ni lopettaa sen jälkeen. Eli todennäköisesti jää kantamaan sen startin pyörä johonkin? mutta onko muilla sattunu tän tapaista?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 22.6.2013 17:29

"Samaa tekee vielä että startti jää päälle, mutta ku kaasua polkasee ni lopettaa sen jälkeen. Eli todennäköisesti jää kantamaan sen startin pyörä johonkin? mutta onko muilla sattunu tän tapaista?"

On, vika oli väljässä puslassa, vauhtipyörän puoleisessa, purkamoista voi löytyä hyviäkin tai perusteellinen huolto/rasvaus/solenoidin uusinta vanhaan starttiin.

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... at#p608702

Tuo puslien uusinta noihin se yleisin korjaus.

Motip
-
Viestit: 4
Liittynyt: 21.6.2013 20:04

ViestiKirjoittaja Motip » 24.6.2013 17:39

Mutta tällaisessa passatin startissahan ei ole puslaa, vaan neulalaakeri sielä vauhtipyöränpäässä. Voiko kuitenkin tehdä samantempun jos neulalaakeri on väljä?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 24.6.2013 20:37

Voi jos neulat hajoaa/tippuu pois, tarkista/pura ensin startti kokonaan niin näet kaikki osat/väljyydet, myös se haarukka solenoidilta on kunnossa/vetää rattaan vauhtipyörään kiinni.

Motip
-
Viestit: 4
Liittynyt: 21.6.2013 20:04

ViestiKirjoittaja Motip » 25.6.2013 2:00

Olen purkanut startin jo 2 kertaa. Molemmilla kerroilla startti käyty läpi täydellisesti! Paitsi juuri tuo neulalaakerin väljyys, muistan että neulalaakeri oli ehkä, mutta en tajunnut kasattuna kokeilla oliko akselinpäässä klappia, ehkä se vois juurikin tehdä tuon, tai sitten joku muu lämpölaajenee startissa niin ettei kuumalla koneella enää toimikkaan niinkuin pitäs. Ärsyttävä vika sinäänsä että kotona lähtee aina käyntiin, mutta kaupan pihalla saa olla joka kerta pelti pystyssä :D

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 26.6.2013 16:49

Tusssa kaksi eri vikaa, ei pyöritä ja jää päälle, voi solenoidi tuota tehdä tai virran syöttö esim.virtalukonpohja ?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa