35i Swap

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Habbo
-
Viestit: 397
Liittynyt: 13.9.2005 19:48

35i Swap

ViestiKirjoittaja Habbo » 6.6.2013 16:23

Kaverilla on pihassa tuollainen -89 vuotinen 1.8 passatti. Auto on koriltaan täysin läpikäyty 2. vuotta sitten talvella. Nyt tämän talven lopuilla moottori tuli oman elämän kaarensa loppuun. Ensin ajatus oli kunnostaa se moottori, mutta sitten heräsi ajatus siitä että mitä jos samantien laittaisi 1.8t moottorin.

Tarkoitus olisi kun moottori sinne passattiin laitetaan laitetaan moottoriin samalla myös K04 ahdin, isommat suuttimen ja tietenkin välijäähdytin. Sekä mahdollisesti myös etanolisoidaan moottori samassa, kun auto on kerran ilman katalysaattoria.

Mutta mikä niistä 1.8T moottoreista kannattaa laittaa sinne moottoritilaan? Oma ehdotukseni on ollut AGU moottori, jossa kaikki puoltaa poikkitais asennusta. Mutta miksi kaikilla palstoilla vannotaan AEB lohkon nimeen, mikä siitä tekeen muita paremman?
Viimeksi muokannut Habbo, 7.6.2013 8:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Juuso.S
-
Viestit: 366
Liittynyt: 25.9.2009 22:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juuso.S » 6.6.2013 22:01

AEB on pitkittäinen ja vanhemman mallin lohko, niitä on laiteltu kun saa helpommin ja ilmeisesti jostain ehkä edukkaammin? Sen lisäks joku tykkää kaivella uudet imusarjat, pakosarjat jne jne.

AGU kaikkein helpoin, suurinpiirtein bolt on kaikkineen apulaitteineen.

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 6.6.2013 22:24

AEB etuna on vanhan mallinen vesipumppu lohkon ulkopuolisena osana, tämän takia kannakkeet on helpompi asentaa kuin uudempiin koneisiin.

Habbo
-
Viestit: 397
Liittynyt: 13.9.2005 19:48

ViestiKirjoittaja Habbo » 7.6.2013 8:59

Jotku tahot väittävät ja vannovat että AEB moottori olisi kestävämpi ja siitä saisi muita enemmän myös tehoa ulos, mutta tämä väite ei pidä ilmeisesti pitäne paikkaansa?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 7.6.2013 9:55

^itse olen siinä käsityksessä että uudempiin pitkittäiskoneisiin verrattuna pitänee paikkansa?
Mutta määhän en mistään mitään tiedäkään.

Juuso.S
-
Viestit: 366
Liittynyt: 25.9.2009 22:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juuso.S » 7.6.2013 23:50

Eipä ainakaan mk3 laitettaessa oo mitä merkitystä millanen vesipumppu on, jopa helpompi tuo uudempi lohko ja 35i on hyvin samantyyppisillä kannakkeilla.

Itse en näe mitään järkeä alkaa laittamaan pitkittäistä poikittain kun poikittaisiakin on tarjolla.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 8.6.2013 1:13

Jotku tahot väittävät ja vannovat että AEB moottori olisi kestävämpi ja siitä saisi muita enemmän myös tehoa ulos, mutta tämä väite ei pidä ilmeisesti pitäne paikkaansa?


Jotkut tahot väittävät AGU:sta ihan samaa.

Habbo
-
Viestit: 397
Liittynyt: 13.9.2005 19:48

ViestiKirjoittaja Habbo » 10.6.2013 9:16

Siirrämme katseet siis AGU koneisiin, niin kun alkuperäinen idea on ollutkin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa