Mk4 golf tyhjäkäynti / Laturin toiminta
Valvoja: ffp jäsenet
Mk4 golf tyhjäkäynti / Laturin toiminta
Moro
Kylmällä koneella tyhjäkäynti normaali. Koneen lämmettyä tyhjäkäynti nousee noin 1100.
Auton sammutus -> tyhjäkäynti normaali, kunnes hetken päästä kierrokset nousee taas.
Mistäköhän vikaa lähtee etsimään?
Kylmällä koneella tyhjäkäynti normaali. Koneen lämmettyä tyhjäkäynti nousee noin 1100.
Auton sammutus -> tyhjäkäynti normaali, kunnes hetken päästä kierrokset nousee taas.
Mistäköhän vikaa lähtee etsimään?
Viimeksi muokannut Gollpero, 4.6.2013 16:36. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tällästävikakoodia pukkaa.
Auto josta vikakoodit tulee: Mk4 golf, V6 2.8L 1J1
Onkohan joku rele kyykännyt?
Auto josta vikakoodit tulee: Mk4 golf, V6 2.8L 1J1
Onkohan joku rele kyykännyt?
Alustava korjaus minkä releille tein oli niiden heiluttelu ja releiden suojakopan oikealle paikalle laitto -> ei ollut alunperin kunnolla pohjassa, josta johtuen releet varmaankin pääsivät heilumaan tms.
Käytin autoa kymmenisen minuuttia pihassa koneen lämpimäksi ajamisen jälkeen, kierrokset pysyivät normaalina.
Maanantaina pääsee lukemaan vikakoodit uudestaan, josko vikakoodi olisi kadonnut . Onkohan tämä koodi itsestään nollautuva vai vaatiiko se nollauksen?
Käytin autoa kymmenisen minuuttia pihassa koneen lämpimäksi ajamisen jälkeen, kierrokset pysyivät normaalina.
Maanantaina pääsee lukemaan vikakoodit uudestaan, josko vikakoodi olisi kadonnut . Onkohan tämä koodi itsestään nollautuva vai vaatiiko se nollauksen?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Jahas
Kävin pesemässä auton. Annoin auton tarkoituksella käydä pitkän aikaa tyhjäkäynnillä jonottaessani pesuun.
Tyhjäkäynti oli normaali noin 20 min ajan, kunnes taas kierrokset nousivat hitaasti noin 1100...
Selkeästi vika on paikannettu heiluttelemiini releihin. Pitää viikonlopun aikana napata rele irti ja katsoa onko hapettunut, kun suojakaan ei kerran ollut kunnolla paikallaan.
Releen toiminnasta tiedän sen verran, että se joko johtaa tai sitten ei.
Jos rele tärähdyksen tms. takia ei hetkeen johda -> kierrokset nousee, eikös?
Kysymykseni onkin, että kun rele alkaa johtamaan taas, miksi kierrokset eivät laske ennen uusintakäynnistystä.
PS: voisiko H.Jormalainen kaivaa releiden koodit jossain välissä, jos sattuisikin rele olemaan rikki...epätodennäköistä, mutta vaihtoehto kuitenkin
Kävin pesemässä auton. Annoin auton tarkoituksella käydä pitkän aikaa tyhjäkäynnillä jonottaessani pesuun.
Tyhjäkäynti oli normaali noin 20 min ajan, kunnes taas kierrokset nousivat hitaasti noin 1100...
Selkeästi vika on paikannettu heiluttelemiini releihin. Pitää viikonlopun aikana napata rele irti ja katsoa onko hapettunut, kun suojakaan ei kerran ollut kunnolla paikallaan.
Releen toiminnasta tiedän sen verran, että se joko johtaa tai sitten ei.
Jos rele tärähdyksen tms. takia ei hetkeen johda -> kierrokset nousee, eikös?
Kysymykseni onkin, että kun rele alkaa johtamaan taas, miksi kierrokset eivät laske ennen uusintakäynnistystä.
PS: voisiko H.Jormalainen kaivaa releiden koodit jossain välissä, jos sattuisikin rele olemaan rikki...epätodennäköistä, mutta vaihtoehto kuitenkin
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Update:
Rele vaihdettu -> ei tietoa vielä vaikuttaako mihinkään...
uusi vika havaittu: Laturi ei lataa.Auton käydessä jännite noin 12.5 V ja auton käydessä jännite tippuu akun jännitettä vastaavaksi. Mittaristossa ei pala mitään ylimääräisiä valoja.
-Onkohan laturin hiilet menneet? Mikä on korjaustoimenpide korjaamolla?
-Laturin jännitteensäädin mennyt? Toimenpide korjaamolla?
-Paljonkohan maksaa ko. osat?
PS:
Akku vaihdettu viikko sitten uuteen. Vanha akku oli 62Ah/480A, uusi on sen sijaan 62Ah/520A. Onko tällä merkitystä mihinkään?
Olipahan paljon kysymyksiä, toivottavasti joku jaksaa vastata...
Rele vaihdettu -> ei tietoa vielä vaikuttaako mihinkään...
uusi vika havaittu: Laturi ei lataa.Auton käydessä jännite noin 12.5 V ja auton käydessä jännite tippuu akun jännitettä vastaavaksi. Mittaristossa ei pala mitään ylimääräisiä valoja.
-Onkohan laturin hiilet menneet? Mikä on korjaustoimenpide korjaamolla?
-Laturin jännitteensäädin mennyt? Toimenpide korjaamolla?
-Paljonkohan maksaa ko. osat?
PS:
Akku vaihdettu viikko sitten uuteen. Vanha akku oli 62Ah/480A, uusi on sen sijaan 62Ah/520A. Onko tällä merkitystä mihinkään?
Olipahan paljon kysymyksiä, toivottavasti joku jaksaa vastata...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Melko kallista.
Jos sun moottorikoodi on BDE niin alkuperäinen säädin on 06B 903 803 B ja hinta n. 110 €, mikä sekin on melko kallis. Autosähköliikkeestä tietty luulis saavan halvemmalla.
Jos sun moottorikoodi on BDE niin alkuperäinen säädin on 06B 903 803 B ja hinta n. 110 €, mikä sekin on melko kallis. Autosähköliikkeestä tietty luulis saavan halvemmalla.
Laturi maksaa n.270€ + 3 h töitä.
Pitää kuulemma ottaa ilmastoinnin kompura pois edestä ja tiputtaa konetta, jotta saa laturin irti.
Tuleepa samalla vaihdettua ilmastoinnin kylmäaineet jos ei muuta
Edit. Kuuluuko jännittesäätimeen hiilet mukaan? Jos ne korjaamolla on kattonut, että hiilet menny tms. ?
Tai sitten autooni ei vaan saa ko. osaa erikseen/ osan vaihtaminen ei korjaa vikaa.
Noh, joka tapauksessa uusi laturi on jo tilattu...
Pitää kuulemma ottaa ilmastoinnin kompura pois edestä ja tiputtaa konetta, jotta saa laturin irti.
Tuleepa samalla vaihdettua ilmastoinnin kylmäaineet jos ei muuta
Edit. Kuuluuko jännittesäätimeen hiilet mukaan? Jos ne korjaamolla on kattonut, että hiilet menny tms. ?
Tai sitten autooni ei vaan saa ko. osaa erikseen/ osan vaihtaminen ei korjaa vikaa.
Noh, joka tapauksessa uusi laturi on jo tilattu...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Nyt on auto haettu korjaamolta.
Mittasin akun navoista tyhjäkäynnillä 12.4V. Sammutin auton ja jännite sama 12.4.
Normaalia?
Lataako laturi akkua vain jos se vaatii latausta (jännite alle 12V?) tai kun kierroksia on x-määrä?
Joka tapauksessa auto lähtee hyvin käyntiin, eli pohdinko vain asioita liikaa :D
Mittasin akun navoista tyhjäkäynnillä 12.4V. Sammutin auton ja jännite sama 12.4.
Normaalia?
Lataako laturi akkua vain jos se vaatii latausta (jännite alle 12V?) tai kun kierroksia on x-määrä?
Joka tapauksessa auto lähtee hyvin käyntiin, eli pohdinko vain asioita liikaa :D
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa