Uretaanipuslat katsastuksessa

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

HannuK
-

Uretaanipuslat katsastuksessa

ViestiKirjoittaja HannuK » 3.5.2013 13:05

Sattuipa tänään hassuja. Useamman vuoden kolffissa olleet powerflexin puslat herätti nyt katsastajan kiinnostuksen. Kyseessä on siis iv korisen golffin etupään alatukivarsien takimmaiset puslat, eli ne isot missä kiinnityspultti on pystyssä. Kuvassa kolmos korisen mutta siiis nuo puslat numero 2 kyseessä.

Kuva

Ensimmäinen kommentti oli että noista puslista on vulkanointi pettänyt ja keskiholkki on revennyt irti. Kun kerroin että se on alunperinkin irrallinen, niin sitten katsastaja huomasi että ulkoreunakin on revennyt jotenkin(?). Kun keula on nostettuna, niin kyllähän noi keskiholkit näkyy ja sen mitä itse vilkuilin niin puslat näytti ehjiltä ja kokonaisilta. Oikeastaan kysymys kuuluukin että miten menee uretaanipuslien hyväksyntä kriteerit? En aio vaihtaa uusia samanlaisia ehjien tilalle jos ainoa ero on se että vanhat ovat paskaset ja uudet on iloisen siniset. Sekin tuli mieleen että tarviiko nuo alustan puslatkin jonkin pässin hyväksynnän että niitä saisi käyttää eli onko nämä powerflexitkin nykyyhteiskunnan holhous vouhotuksen silmissä vaaralliset ja suorastaan kielletyt?

PS: hauskinta kun katsuri kommentoi irrallisesta keskiholkista että hän on näitä nähnyt niin paljon uretaani ja muita puslia että hän kyllä tietää mikä on ehjä ja mikä rikki...

veksu
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 3.5.2013 14:03

Mulla vaan katsuri heitti kun vilkas nopeesti samoja puslia että on kait kohta vaihtoaika. Siis voihan ne kulua huonoiksi muttei kyllä mulla ainakaan ole väljät.
puslata kait pitäis vääntämällä kokeillakin että ovatko ok.
eli kokeilla joustaako tukivarsi johonki suuntaan liikaa.

niitähän kyllä pääsee vääntämään ja toteamaan onko jousto ok vai onko horo pusla.
jotkuthan on valitantut ettei juuri nuo kestäis PU puslina. tiiä sit.

tämä oli siis sinulla hylkyperuste?

EDIT: vie tää kuva sille näytille http://www.powerflex.co.uk/road-series/ ... h/897.html

toisaalta kait katsurin pitäis voida näyttää hylkyyn vaikuttava tekijä, eikä kuten mulla Vectrassa sanoi että jostain on välystä vähän ja hylkäs. jouduin sitten itse tonkiin välyksen mistä johtui, ja vielä itse sanoin että tutkipa ne kunnolla kun takaa kolahtelee joskus. no tutkinta oli että kaikki uutta ja sillai niin kolinat ja välykset loppu.

H. Jormalainen
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 3.5.2013 15:52

Mulla on noi saman kohdan uretaanipuslat kerran todettu väljiksi. Sen huomas itekin kun katsuri näytti.

Älkää siis ostako energy suspensions -puslia. Myyjääkään ei oikain saanut vastuuseen kun oli jo kolmisen vuotta ajettu. Tilalle tuli Powerflexit joilla ikuinen takuu.

Piti taas ostaa halvat ja hyvät...

HannuK
-

ViestiKirjoittaja HannuK » 3.5.2013 16:26

Tarkastin vielä lapuista että syynä oli se että puslat on irti, ei se että ne olisi väljät.

Edittiä sen verran että tarina sai onnellisen lopun. Kävin töiden jälkeen konttorilla ja toisen katsastajan kanssa katsottiin että puslat on ok eikä tarvi vaihtaa. Oikeus voitti ja vitutus katosi :) Nyt sit alapalloja vaihtamaan hymyssä suin :D

Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”