Golf iv 1.8t viheltää

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

majuri92
-
Viestit: 40
Liittynyt: 21.7.2009 21:32

Golf iv 1.8t viheltää

ViestiKirjoittaja majuri92 » 22.4.2013 12:41

Eli olen pari kk ajellut golffilla ja pistänyt merkille seuraavaa.
Kylmänä kone on ihan erilainen kun lämpimänä, kylmänä kiihtyy tasaisesti eikä pauku putkessa. Sitten kun kone lämpiää niin kun kiihdyttää kaasu pohjassa niin jokin resonoi erittäin ärsyttävästi, vähä pelottaa että leipoo koko keksintö. 1&2 vaihteella pahin resonointi ja korkeilla kierroksilla. Sitten lämpimänä vaihdetta vaihdettaessa joskus paukauttaa putkessa, yks päivä käännyin talon pihaan missä oli iso pyörätien kynnys joten menin hiljaa ja kiihdytin ylämäkääen niin kun päästin kaasun ja kierrokset tippu tyhjäkäynnille niin eittäin kova pamaus kuulu.

Kone käy tyhjäkäyntiä ok ja jos 80-140 on vitosella kaasu pohjassa niin turbo tulee mukaan ja kiihtyy tasaiseti ja asiallisesti.

Viikko sitten rupes kuulumaan vihellystä, aina kun turbo tulee mukaan niin pieni viellys alkaa kuulumaan. Isoilla vaihteilla huomaa hyvin. Vihellyksen "taajuus" nousee turbon mukana hetken ja vaikka auto kiihtyy vihellys pysyy samana.

Koneena AGU ja luultavasti vakio, mutta silti suhahtelee lujaa kun vaihtaa vaihdetta/vedättää

Tulpat vaihdettu juuri, erimerkkiset oli kun vanhat mutta mikään ei muuttunut muutakuin että paukuttelu pikkasen hiljeni. Omalla kaapelilla on koittanu lukea vikaloodit ja ei sieltä muistaakseni mitään löytynyt, pitää varmistaa tuo.

Mitä veikkaatte ? Turbo, ahtovuoto ?

Samppa142
-
Viestit: 14
Liittynyt: 12.3.2013 11:39

ViestiKirjoittaja Samppa142 » 20.5.2013 9:45

Täällä olis samantyylisiä oireita AGU -98 Golffissa, putkeen paukkuu ja tyhjäkäynti on omituinen.. turbo mullakin vähän vislailee kiihdytettäessä, olisiko turbon vaihto edessä?

Riku.J
-
Viestit: 271
Liittynyt: 3.9.2003 20:02

ViestiKirjoittaja Riku.J » 23.5.2013 17:39

Ahtovuoto, bypassi kannattaa tarkistaa ja sielä imusarjan alla olevat pikkuletkut.

t33mu
-
Viestit: 83
Liittynyt: 31.5.2010 12:39

ViestiKirjoittaja t33mu » 12.6.2013 20:14

Noniin. Nyt rupes sit oma Golffi viheltelemään. Eli muuten toimii niinkuin pitää, paitsi rupeaa suunnilleen 0.8 baarin jälkeen viheltämään melko voimakkaasti ja ahdot seilaa edestakaisin 1 - 1.2 baarin väliä ja yläkierroksilla ei kyllä kulje niinkuin pitäisi. Auto on säädetty max. ahdot 1.2 kiloon ja paineitten pitäisi siellä pysyä ihan tappiin asti normaalisti.

Ahdin on kkk k04-001 ja vaihdettu uutena noin 3kk sitten. Painetestin olen 2 kertaa tehnyt, enkä kummallakaan kerralla ole mitään vuotoja löytänyt. Ihmetystä herättää vaan se että ajossa alkaa karvan alle kilon paineilla viheltää, ja kuulostaa "varmasti" siltä että jostain välistä ilma karkaa, mutta miks ei painetestin aikana sitten kuulu? Paljon tonne uskaltaa laskea ilmaa? nyt olen ponnistanut max 1 bar. Pitäskö sinne vaan laskea enempi ilmaa menemään, vai pitäskö varmasti suhista jostain jos vuotaa?

edit. Ei vikakoodeja..

t33mu
-
Viestit: 83
Liittynyt: 31.5.2010 12:39

ViestiKirjoittaja t33mu » 14.6.2013 18:07

Löytyhän se viheltelyn syy sitten. Ahtimen akselissa välystä joku 5-10mm akselin suuntaisesti. Kestihän toi ahdin sen 3kuukautta suunnilleen :D

reynolds
-
Viestit: 922
Liittynyt: 23.7.2003 16:35

ViestiKirjoittaja reynolds » 17.6.2013 21:23

Onko ihan aito kkk, eikä kiinanpoikien? Siivet ihan kunnossa?

Muikku
-
Viestit: 462
Liittynyt: 16.12.2008 20:21

ViestiKirjoittaja Muikku » 17.6.2013 23:23

Turbohan ei käsittääkseni ole juurikaan kuluva osa, vaan sen hajoaminen johtuu monesti ihan muusta.. Kannattaa selvittää mikä sen rikkoo ennenkuin uutta laittaa.. Voihan niitä toki olla susiakin myynnissä, mutta mutta..

t33mu
-
Viestit: 83
Liittynyt: 31.5.2010 12:39

ViestiKirjoittaja t33mu » 1.8.2013 12:42

Purkasin sen ahtimen pois ja vein sen turbo pajalle katteltavaks, oisko saanu vielä kalua siitä, mut ei siitä vissiin enää oikein mitään ehjää löytynyt. Laakeri siel vissiin oli menny, ku oli ajottaista yliahto ongelmaa vähä aikaa ja oli "jotain rikkonut sieltä keskiosasta" pitkittäis välystä oli tosiaan sen verta et oli molemmat siivet entiseet ku oli hinkannut kiinni koteloihin. Kovasti ne sano ahdinta viedessä että kyllä siihen joku vika löytyy, kun on hajonnut, mut diagnoosi oli et se on vaa menny rikki, et ei siihen mitään ykselitteistä syytä löytynyt. Ostin ton turbon saksan Ebaysta uutena ja aitona kkk ahtimena ja tuolla pajallakin sanoivat kun kysyin et ei ole kopio, mut mistä noista sit tietää :) alkaa noitten kopioiden laatukin kuulemma olemaan sitä luokkaa, et ei niitä silmällä enää näe.

t33mu
-
Viestit: 83
Liittynyt: 31.5.2010 12:39

ViestiKirjoittaja t33mu » 27.6.2014 21:23

Päivittellääs taas. Jotenkin semmonen fiilis et taas mennään :D Palaneen öljyn käry tulee ajoittain putkesta ja ahdot ei nouse enään ihan tappiin asti vaan junnaa siinä kilon ja 1.2 kilon välissä eestaas. Täsmälleen samat oireet ku viimeks ennenkun ahdin antautu melko lopullisesti. Pitääkin huomenna käydä irrottellee imuputkea kurkata miltä näyttää :(

Hommasin vajaa vuos sitten ton rikkinäisen ahtimen tilalle suomesta uuden k04-001 ja auto kävi vielä uuestaan rullilla, ihan vaa varmuudenvuoks et auto varmasti pelaa kunnolla.

Ite en näistä niin hirveästi tajua, mä vaan ruuvailen kiinni näitä :) mut jos toi nyt taas on sökönä, ni on kyl ihme juttu, ku kaikki ainakin teoriassa pitäs olla kunnossa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa