Olen ostamassa V koppasta golffia ja näistä asioista olisi kiva saada enemmän tietoa:
- Kannattaako FSI vai ns. normaali moottori?
- Millaisia kilometrimääriä nämä moottorit keskimäärin kestävät?
Nämä kaksi autoa ovat tällä hetkellä harkinnassa:
http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/5447202
http://www.nettiauto.com/volkswagen/gol ... verkkoauto
Kiitos!
VW Golf V 1.4/1.6 moottorilla, muiden käyttökokemuksia?
Valvoja: ffp jäsenet
FSI:stä ei oo omakohtaisia kokemuksia, mutta netissä on puitu nimenomaan tuossa linkkisi toisessa autossa olevan 1.4 16v (BCA)moottorin ärsyttäviä tyyppivikoja, kuten karkea tyhjäkäynti, kiinnileiponeet männät, ongelmia tyhjäkäynnin kanssa yms. sellasia. Autothan ovat yksilöitä ja esimerkiksi itsellä on autossa 1.6 16v (BCB), jonka kanssa ei ole ollut viimeisin vajaan vuoden omistussuhteen aikana muita ongelmia kuin kaasuläppä likainen ja pakokaasunkierrätysventtiilin vaihdoin varmuiks samalla, jotka tyyppivikasia nekin.
Huollettuna ovat kyllä oivia moottoreita ja itse en ostais mitään muuta yksilöä kuin sellaisen, jossa on tarkempi huoltoseloste/huoltovihko mukana. FSI-koneissa ollut samaa vikaa, eli pakokaasunkierrätys likaa kaasuläppää ja saattaa aiheuttaa nyppimistä/nykivää menoa toisinaan. Halpa korjata jos yhtään itse osaa, mutta pajalla maksaa kun vaihtavat koko kaasuläppärungon heti, kun kustannussyistä ei muka kannata korjata?
Koeajolla kun ajelet noita, niin moottorin pitäisi käydä nätisti koko kierrosalueen lävitse ja tyhjäkäynti pitäisi pysyä paikoillaan kuin nakutettu moottorin ollessa 100% lämmin.
Oman autoni BCB-moottorilla on ajettu nyt 238tkm ja hyvin laulaa :) Seuraava isompi huolto onkin sitten jakohihnanvaihto 270tkm kohdalla. Öljyjä vaihtelen 15tkm välein longlife-öljyillä, niin pidentää sekin moottorin kestoikää.
Jos sinulle riittää pienemmät tehot autosta etkä välttämättä toivo hirveän isoja käyttö-/huoltokustannuksia, niin kallistuisin näissä nimenomaan tuohon 1.6 102hv malliin tuosta autosta.
Huollettuna ovat kyllä oivia moottoreita ja itse en ostais mitään muuta yksilöä kuin sellaisen, jossa on tarkempi huoltoseloste/huoltovihko mukana. FSI-koneissa ollut samaa vikaa, eli pakokaasunkierrätys likaa kaasuläppää ja saattaa aiheuttaa nyppimistä/nykivää menoa toisinaan. Halpa korjata jos yhtään itse osaa, mutta pajalla maksaa kun vaihtavat koko kaasuläppärungon heti, kun kustannussyistä ei muka kannata korjata?
Koeajolla kun ajelet noita, niin moottorin pitäisi käydä nätisti koko kierrosalueen lävitse ja tyhjäkäynti pitäisi pysyä paikoillaan kuin nakutettu moottorin ollessa 100% lämmin.
Oman autoni BCB-moottorilla on ajettu nyt 238tkm ja hyvin laulaa :) Seuraava isompi huolto onkin sitten jakohihnanvaihto 270tkm kohdalla. Öljyjä vaihtelen 15tkm välein longlife-öljyillä, niin pidentää sekin moottorin kestoikää.
Jos sinulle riittää pienemmät tehot autosta etkä välttämättä toivo hirveän isoja käyttö-/huoltokustannuksia, niin kallistuisin näissä nimenomaan tuohon 1.6 102hv malliin tuosta autosta.
-
- -
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”