-89 vuoden kr. Seissyt vajaan vuoden kansirempan jälkeen.
Edellinen omistaja tehnyt kannen venttiileineen uusiksi. Samalla vaihdettu jakohihna.
Auto kävi 30 minsaa ja samui sitten... EIkä enää ole käynnistynyt.
Kipinää tulee. Tulpat uudet ja kirkkaat.
Kone pyörii iloisesti ja startti starttaa kivasti.
Bensaa tulee määränjakajalle 6baria (edellisen omistajan mittaama). Putkia kun löysää niin tirskuu bensaa paineella... Kokeiltu myös toista määräjakajaa (koko putsarikotelo kaikkineen)
Suuttimista ei tule mittään.. testasin itse silmämääräisesti...
Tankissa oleva pumppu uusi. Auton alla hurisee iloisesti toinenkin pumppu. Bensasuodatinta ei ole vaihdettu...
Mistähän vikaa hakisi seuraavaksi?
Mites jakomerkit meni? Autodatassa kaksi merkkiä nokkapyörässä, itse löydän vaan yhden. Kampiakselin hihnapyörän kun on jakokopan merkeissä kohdallaan, nokka pyörän merkki on kello kolmessa? Vauhtipyörän merkkiä en saa näkyviin kun on niin ruosteinen pyörä...
Entä kannen päässä olevat kolme liitintä? Ovat vissiin keskenään samat? Yksi on katkennut ja oliskohan vihreä punainen johto irrallaan.
mk2 gti16v ei käynnisty
Valvoja: ffp jäsenet
Jako nyt taitaa ainakin olla sekaisin. Mun kuppikakkiaisessa nokkapyörän merkki on klo 12.00 kun kampiakseli kohdillaan. Ja vauhtipyörässähän on sellainen iso pykälä, jonka pitäisi näkyä ruosteisemmastakin osasta.
Kokeilitko nostaa ilmamassamittarin lautasta kun bensalinjassa on paine? Eikä bensaa tule tuolloinkaan suuttimista? Silloin joko paine on liian pieni, tai sitten määräjakaja jotenkin tukossa.
Kokeilitko nostaa ilmamassamittarin lautasta kun bensalinjassa on paine? Eikä bensaa tule tuolloinkaan suuttimista? Silloin joko paine on liian pieni, tai sitten määräjakaja jotenkin tukossa.
-
- -
- Viesti:
Mulla on nokkapyörässä merkki joka YKK:ssa pitää olla kannen yläreunan tasalla, siinä venttiilikopan tiivisteen kohdalla. Sit nokissa oli täplät mitkä pitää olla vastakkain, mutta ne on Schrickin nokat. Vaikka muistelen että huoltomanuaalissa olisi maininta samanlaisista.
Millasta se käynti oli ennen kuin sammui? Ettei olis menny jotain roskaa suuttimiin?
Hörähtääkö se edes kylmäkäynnistyssuuttimen ansiosta? Sen KR todistetusti tekee vaikka unohtaisi imuputken irti niin ettei määränjakajan lautanen liikahdakaan :D
Millasta se käynti oli ennen kuin sammui? Ettei olis menny jotain roskaa suuttimiin?
Hörähtääkö se edes kylmäkäynnistyssuuttimen ansiosta? Sen KR todistetusti tekee vaikka unohtaisi imuputken irti niin ettei määränjakajan lautanen liikahdakaan :D
-
- -
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”