Touran -09 ja fakra antenni

Kaikki auton sisustaan ja autohifiin liittyvät aiheet.

Valvoja: ffp jäsenet

Levis
-

Touran -09 ja fakra antenni

ViestiKirjoittaja Levis » 17.3.2013 20:36

Millainen antennijohto Touranissa on? Autoon nyt tulossa zenec ze nc2010 soitin. Olen lukenut jostain kaksois fakrasta? Tarvinko sellaisen touraniin?
www.autostudio.fi/zenec-e-go-antenniadapteri.html

Vai joku muu? Olis kiva olla kaikki tarpeet kun radion leväyttää auki.

ConD
-

ViestiKirjoittaja ConD » 17.3.2013 22:10

Kyllä toi linkkaamasi piuha ihan sopiva on. Eli autossa on tupla-antennit, joista tolla vahvistimella sitten koitetaan hakea paras mahdollinen signaali. Ilmankin saat toimimaan kun tökkäät vain toisen antenneista soittimen taa kiinni, mutta radio voi kuulua inasen huonommin tuolloin.

Kytkentä tuolle adapterille lie jokseenkin plug-and-play, niin se ainakin oli vanhemman zenecin kanssa.

Levis
-

ViestiKirjoittaja Levis » 18.3.2013 20:40

Näkys olevan molemmissa takalaseissa antennit tai ainakin jotain johtimia. Tämä tarkoittaa siis, että ilmeisesti kattoantenni on feikki? Ei löydy autosta navia tai telestartteja.
Mahtaako sieltä katosta myöskään löytyä kaapelia?
Jos tuo nc2010 sattuu toimimaan radion osalta huonosti, niin katollehan voisi sitten laittaa oikean piiskan. Kovin tuota radion toimintaa haukutaan.

jad
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 18.3.2013 20:50

Jos ostat uuden zenec ze nc2010, niin siinä on valmiina tuplafakra suoraan soittimessa.

Levis
-

ViestiKirjoittaja Levis » 18.3.2013 23:10

Ei ole uusi soitin. Käytetty, takuulla tosin ja myyjä sanoi ettei ole tuplafakraa. Eikös tuosta 2010 mallista puutu se äly muutenkin ohjailemaan tuota antenni vastaanottoa? 2011d mallissa olisi sisäänrakennetusti tuo äly.

Tuli hieman yllätyksenä nämä uusien autojen antennikuviot. En edes ajatellut että jotain ongelmaa voisi tänäpäivänä olla radion kuulumisten kanssa.

jad
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 19.3.2013 20:16

Saksalaisissa sitä juuri nykyään on. Saksalaiset ovat jo siirtyneet DAB radio tekniikkaan, museo ikään päässyt FM radioon ei juurikaan haluta panostaa.

ConD
-

ViestiKirjoittaja ConD » 19.3.2013 22:32

Samaa radion kuulumismoitetta aikanaan lueskelin tuosta vanhemmastakin Zenecistä. Tuo adapteri paikalleen ja kovaa ajoa. 2010 mallissa on vain yksi antenniliitin. Siitä ei "uutta" mallia ole, vaan se korvautui uudella 2011D tuotteella, jossa tuo diversity-antennituki sitten on. Laitteet ovat jokseenkin täysin erilaisia, siksi en itse mielellään saman laitteen päivityksestä puhuisi. 2011D:n radion toimivuudesta ei vaan vielä ole kuulunut hirveästi kommentteja, mutta mielenkiinnolla niitä olen odotellut kun autonvaihdon jälkeen itseki RCD310:n tilalle soitinta olen katsellut...

Touranin radioantennit on tosiaan siellä takasivulaseissa vakiona. Katolla se antenni voi olla, jos autossa on GSM-valmius tai joku luettelemasi laitte (weba tai navi) tehtaalta asennettu. Muissa VAG-autoissa antenneja on sitten ripoteltu hieman ympäri auton takaosaa, sivuille, katolle ja osassa ilmeisesti takalasiin.

Harvassa minulla lopulta oli ne kerrat kun radio oikeasti niin huonosti kuului että se pitäisi pois laittaa. Sittenhän "pitää" alkaa kuuntelemaan joko SD:ltä, USB:ltä, iPodista, DVD:ltä, CD:ltä tai BT:n yli luurista musiikkia... hirmuista kärsimystä perus radiotarjonnan lisäksi. :)

Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”