Corrado VR6 4x4, leikkaa liimaa jne...
Valvoja: ffp jäsenet
Corrado VR6 4x4, leikkaa liimaa jne...
Tänä talvena tuntuu ollevan muotia tämä corradon leikkely niin laitetaan nyt juttua omista leikkaa-liimaa hommista.
Ensin täytyi vähän verhoiluja purkaa ja sen jälkeen saha käteen, tästä. lähdettiin liikkeelle. Tuo siis ensimmäinen sahaus mitä tuli tehtyä.
Ja tämä sinne olisi tarkoitus sovitaa. Tosin jonkinmoinen massojen poisto ensin. Sitten ensimmäinen sovitus. Aika hyvin osu kohalleen. Pohja on siis peräisin kakkos golffista.
Seuraavaksi oli vuorossa vanhan taka-akselin poisto ja uuden sovitus. Akseli on mallia passat vr6 syncro. Tässä vaiheessa oli jo kontin reikä sahailtu oikeaan kokoon.
Kun oli todettu että uudet romut mahtuu paikalleen oli annettava miggiliimaa ja massaa päälle.
Nyt kun kontin puolella oli saatu hitsaukset tehtyä oli aika käydä konehuoneen puolella. Etuosa sovituksessa. Tuon "jakolaatikon" asennuksesta ei tullut napattua kuvia, mutta harvinaisen kettumainen homma kun kone ja laatikko on paikallaan. Se ei mahtunut paikallee ilman että koneen kannakkeen irroitti ja tunkkasi moottorin niin ylös kuin mahdollista, sitten sen sai sujutettua paikalleen. Samoin vetoakseli täytyi samalla laittaa oikeaan väliinsä kun kone on ylhäällä. Tuli siis otettua tuo moottorin takakannake irti + ylöstunkkaus tehtyä kahteen kertaan. Laatikkohan oli jo valmiiksi nelikon laatikko josta tuo jakolaatikko oli poistettuna ja sen tilalla vetarin laippa.
Sitten taas lisää osien sovitusta, vuorossa tankki ja rengas. Tankki tuli myös kakkos syncrosta.
Nyt kun oli varmistettu että suurinpiirtein kaikki pitäisi osua paikoilleen oli aika pistää taka-akselia lopulliseen kuntoon, jarrut kasvoivat hieman vanhaan takajarruun verrattuna, levy 280mm vr6 normi etulevy ja satulat ovat IV v6/s3 :sesta peräisin. (levyt tulee kaikki vaihtumaan uusiin, tuon vanhan levyn löysin varastosta josta sipasin pykälät käsivaralla pois)
Taka-akseliin tarvi tehdä uudet kiinnikkeet perälle joka on sekoitus haldex ja syncro malleista, tuohon olisi mennyt suoraan ilman sekoitteluja sharan/T4 perä mutta halusin eroon näistä alipaine härpäkkeistä jotka kyseisissä malleissa on, koska niille ei enää ollut tarvetta johtuen perään vaihtuneista peloquinin sisuskaluista. tuossa siis poikittainen osa haldex perästä ja visco sharanista. Samalla tuli tuohon tehtyä taka auraus- sekä camber- kulmien säädöt audin epäkeskopulteilla, saa hieman parannettua melko reipasta camberia joka syncroon väkisin tulee kun asettaa alustan sopivalle ajokorkeudelle.
Seuraava pienimuotoinen ongelma muodostui tuosta perän kannatin kumin runkoon tulevasta kappaleesta, aikani ebaytä selasin ja vain muutamaan tuollaiseen osaa törmäsin ja niilläkin oli hintaa ruosteisiksi möykyiksi yllättävän paljon. Ei siinä auttanut kun tehdä itse.
Nyt olikin jo sitten aikalailla osat siinä kunnossa että ne sai nostettua paikalleen. Tässä vielä toinen kuva samasta tilanteesta.
Veto-akseleiksi tuli g60 syncro passatin vetarit normi ulkonivelillä mutta haldex sisäpäillä, vetareita joutui hieman työstämään jotta saatiin ne sopivan mittaisiksi, n.3mm joutui ottamaan pois ja samalla tekemään uuden lukkosokan uran.Niin ja kardaaniksi tuli lyhennetty ja tasapainoitettu IV golf kardaani.
Sittenhän ei ollutkaan jäljellä kun pikkuosien kiinnittelyä, bensalinjat, jarrulinjat sun muut. Pari päivää omassa pihassa testailua kun ei ollut talvirenkat vielä tulleet, jonka jälkeen poikkeuslupa paperien kanssa konttorille. Leima paperiin ja ajoa.
Tuossa pikku pätkä lopputuloksesta kun oli talvinakit saatu hankittua.
Ensin täytyi vähän verhoiluja purkaa ja sen jälkeen saha käteen, tästä. lähdettiin liikkeelle. Tuo siis ensimmäinen sahaus mitä tuli tehtyä.
Ja tämä sinne olisi tarkoitus sovitaa. Tosin jonkinmoinen massojen poisto ensin. Sitten ensimmäinen sovitus. Aika hyvin osu kohalleen. Pohja on siis peräisin kakkos golffista.
Seuraavaksi oli vuorossa vanhan taka-akselin poisto ja uuden sovitus. Akseli on mallia passat vr6 syncro. Tässä vaiheessa oli jo kontin reikä sahailtu oikeaan kokoon.
Kun oli todettu että uudet romut mahtuu paikalleen oli annettava miggiliimaa ja massaa päälle.
Nyt kun kontin puolella oli saatu hitsaukset tehtyä oli aika käydä konehuoneen puolella. Etuosa sovituksessa. Tuon "jakolaatikon" asennuksesta ei tullut napattua kuvia, mutta harvinaisen kettumainen homma kun kone ja laatikko on paikallaan. Se ei mahtunut paikallee ilman että koneen kannakkeen irroitti ja tunkkasi moottorin niin ylös kuin mahdollista, sitten sen sai sujutettua paikalleen. Samoin vetoakseli täytyi samalla laittaa oikeaan väliinsä kun kone on ylhäällä. Tuli siis otettua tuo moottorin takakannake irti + ylöstunkkaus tehtyä kahteen kertaan. Laatikkohan oli jo valmiiksi nelikon laatikko josta tuo jakolaatikko oli poistettuna ja sen tilalla vetarin laippa.
Sitten taas lisää osien sovitusta, vuorossa tankki ja rengas. Tankki tuli myös kakkos syncrosta.
Nyt kun oli varmistettu että suurinpiirtein kaikki pitäisi osua paikoilleen oli aika pistää taka-akselia lopulliseen kuntoon, jarrut kasvoivat hieman vanhaan takajarruun verrattuna, levy 280mm vr6 normi etulevy ja satulat ovat IV v6/s3 :sesta peräisin. (levyt tulee kaikki vaihtumaan uusiin, tuon vanhan levyn löysin varastosta josta sipasin pykälät käsivaralla pois)
Taka-akseliin tarvi tehdä uudet kiinnikkeet perälle joka on sekoitus haldex ja syncro malleista, tuohon olisi mennyt suoraan ilman sekoitteluja sharan/T4 perä mutta halusin eroon näistä alipaine härpäkkeistä jotka kyseisissä malleissa on, koska niille ei enää ollut tarvetta johtuen perään vaihtuneista peloquinin sisuskaluista. tuossa siis poikittainen osa haldex perästä ja visco sharanista. Samalla tuli tuohon tehtyä taka auraus- sekä camber- kulmien säädöt audin epäkeskopulteilla, saa hieman parannettua melko reipasta camberia joka syncroon väkisin tulee kun asettaa alustan sopivalle ajokorkeudelle.
Seuraava pienimuotoinen ongelma muodostui tuosta perän kannatin kumin runkoon tulevasta kappaleesta, aikani ebaytä selasin ja vain muutamaan tuollaiseen osaa törmäsin ja niilläkin oli hintaa ruosteisiksi möykyiksi yllättävän paljon. Ei siinä auttanut kun tehdä itse.
Nyt olikin jo sitten aikalailla osat siinä kunnossa että ne sai nostettua paikalleen. Tässä vielä toinen kuva samasta tilanteesta.
Veto-akseleiksi tuli g60 syncro passatin vetarit normi ulkonivelillä mutta haldex sisäpäillä, vetareita joutui hieman työstämään jotta saatiin ne sopivan mittaisiksi, n.3mm joutui ottamaan pois ja samalla tekemään uuden lukkosokan uran.Niin ja kardaaniksi tuli lyhennetty ja tasapainoitettu IV golf kardaani.
Sittenhän ei ollutkaan jäljellä kun pikkuosien kiinnittelyä, bensalinjat, jarrulinjat sun muut. Pari päivää omassa pihassa testailua kun ei ollut talvirenkat vielä tulleet, jonka jälkeen poikkeuslupa paperien kanssa konttorille. Leima paperiin ja ajoa.
Tuossa pikku pätkä lopputuloksesta kun oli talvinakit saatu hankittua.
Viimeksi muokannut Mikko__, 3.5.2013 9:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hei se on tärkeää olla muotitietoinen ;)
En kiellä etteikö itellä olis käyny sama asia joskus mielessä. On pihassa ollu syncro-golffia ja yhdestä TT:stä jäi käteen vain moottori ja johtosarja, kun joku oli nenän edestä ostanu voimansiirron... No, mutta hyvä, että joku teki tämän Suomessa ensin ja testaa ja korjaa kaikki lapsentaudit ensin alta pois :D Voi sit astua valmiiseen pöytään. Omaa kivistä tietä on tullu kuljettua jo useampi vuos eikä määränpäätä taida olla näköpirissä...
Ihan pienen miinuksen annan sulle tosta projektista. Oisit käyttäny noi akselit hiekkapuhalluksessa ja pulverimaalauksessa ja sit vasta kiinni. Vai onks tää edessä joskus sittenkun paketti on ensin sisäänajettu toimivaks?
En kiellä etteikö itellä olis käyny sama asia joskus mielessä. On pihassa ollu syncro-golffia ja yhdestä TT:stä jäi käteen vain moottori ja johtosarja, kun joku oli nenän edestä ostanu voimansiirron... No, mutta hyvä, että joku teki tämän Suomessa ensin ja testaa ja korjaa kaikki lapsentaudit ensin alta pois :D Voi sit astua valmiiseen pöytään. Omaa kivistä tietä on tullu kuljettua jo useampi vuos eikä määränpäätä taida olla näköpirissä...
Ihan pienen miinuksen annan sulle tosta projektista. Oisit käyttäny noi akselit hiekkapuhalluksessa ja pulverimaalauksessa ja sit vasta kiinni. Vai onks tää edessä joskus sittenkun paketti on ensin sisäänajettu toimivaks?
..ja hyst poikkeuslupaperusteista, muuten näitä alkaa joka nurkalle ilmestymään. (;
OT:ksi menee mutta pakko kommentoida, tämä juttu vituttaa eniten suomalaisessa autonrakennuskulttuurissa kun kaikki on pidettävä salassa "ettei vaan ois toisilla" esim ruotsissa jossa rakennellaan vielä rankemmalla tasolla näitä autoja ja jaetaan yleensä tiedot ihan vuolaasti, niitä tarvitseville. Eiks se ois kaikkien etu että kun yks oivaltaa jotain, niin joku muu voi saada apua siitä oman projektinsa kanssa. Typerä toimintatapa minun mielestä olla auttamatta kanssarakentajia jos siihen on mahdollisuus, jää varmasti aika monta hienoa projektia tekemättä yleisesti tämmösten asioiden takia.
Ei kait tollasen erikoisluvan haku mikään salaisuus ole. Marmoritiskiltä saa käytännössä joka ikisen palikan tohon (varsinkin, jos tekee syncroon perustuvan). Perustelunhan se vaatii ja tuo puoltaa sitä hyvin. mk1 Golffin kanssa vois olla hitusen tiukemmassa luvat.
Ja taitaa olla ihan sama laittaisko Mikko ne Trafin laput vaikka suoraan esille tähän. Ei lisäis nelikko Corradon tekijöitä yhtään. Ne tekee, jotka osaa ja sitä tahtoo.
Ja taitaa olla ihan sama laittaisko Mikko ne Trafin laput vaikka suoraan esille tähän. Ei lisäis nelikko Corradon tekijöitä yhtään. Ne tekee, jotka osaa ja sitä tahtoo.
tämä juttu vituttaa eniten suomalaisessa autonrakennuskulttuurissa kun kaikki on pidettävä salassa "ettei vaan ois toisilla"
Siihen saattaa olla syynä Suomalainen ehtymätön luonnovara: kateus. "Kun minulla ei ole, ei sitä saa olla toisillakaan." Toivon mukaan tämä pikkuhiljaa häipyy geeniperimästämme sukupolvi kerrallaan...
Eiks se ois kaikkien etu että kun yks oivaltaa jotain, niin joku muu voi saada apua siitä oman projektinsa kanssa. Typerä toimintatapa minun mielestä olla auttamatta kanssarakentajia jos siihen on mahdollisuus, jää varmasti aika monta hienoa projektia tekemättä yleisesti tämmösten asioiden takia.
Kuten Dona jo mainitsikin, samat tiedot ne ovat jokaisen saatavilla. Loppu on taidoista ja tahdosta kiinni... hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.
Sitten itse aiheeseen:
Syncro-Corro vaikuttaa oikein mukavalta! Eipä olisi ollut iso homma laittaa näitä tulemaan jo tuotantolinjalta...
Eipä tässä tosiaan mitään ihmeellisen mullistavaa ole oivallettu koskien poikkeuslupaa, google kertoo noista perusteluista ja luvan hakemisesta kaiken tarpeellisen kun vähän suodattaa lukemaansa.
Nyt on tullu reipas tuhannen kilometriä tuolla pörrättyä ja eipä vielä mitään isompaa häikkää ole ollut, kaikki tuntuu toimivan ok. Hymyssä suin on voinu penkkoja pöllytellä...
Dona: täytyy noita maalaushommia miettiä ens talvena uudestaan kun suunnittelin että silloin vaihtasin parempaa puslaa taka-akselistoon, nyt mennään vakioilla.
Wisse: koitetaan vielä jotain videoo näiltä lumilta saada aikaseks...
Nyt on tullu reipas tuhannen kilometriä tuolla pörrättyä ja eipä vielä mitään isompaa häikkää ole ollut, kaikki tuntuu toimivan ok. Hymyssä suin on voinu penkkoja pöllytellä...
Dona: täytyy noita maalaushommia miettiä ens talvena uudestaan kun suunnittelin että silloin vaihtasin parempaa puslaa taka-akselistoon, nyt mennään vakioilla.
Wisse: koitetaan vielä jotain videoo näiltä lumilta saada aikaseks...
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
-
- -
- Viestit: 52
- Liittynyt: 19.12.2006 14:32
Kysytäämpä nyt suoraan jos sattuisi vastausta irtoomaan, että paljon tulee muutos prosentteja otteeseen kun tekee etuvetosesta takavetosen. ? Ja heti perään toinen tiukka kysymys paljon saikaan olla muutosprosentteja tieliikennerekisteröidyllä autolla? Jääny tämä projekti välistä, tänään oikein kiinnitin huomiota, kun itse elänyt siinä uskossa että suomenmaassa täytyy olla nelivedonkori, jotta voisi jotain virityskomplikaatiota 4-vetoisena kuvitellakkaan, tämä vain todistaa, että tyhmäpoika (minä) olen elänyt väärässä uskossa.
Tuosta. Moni noita varmasti välillä miettii :)
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2002/20021258
http://www.trafi.fi/tieliikenne/saadoks ... #ajoneuvon
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2002/20021258
http://www.trafi.fi/tieliikenne/saadoks ... #ajoneuvon
Ilmeisesti jos "hyväksi ja järkeväksi" syyski lupavirkailia on katsonut hauskuus ja että osat menee "heittämällä" paikoilleen... Niin nythän näitä voi hakea samaan tapaan kun pösön 205 t16 levikkeiden lupia... Eli: nokun tollakin on, niin miks mulla ei sais olla...
Ainoa syy mikä itselle tulee "järkevänä" mieleen on: "asun metsätien päässä ja sinne pitäisi päästä" samalla rek otteeseen kirjataan madaltava alusta sarja...
Ainoa syy mikä itselle tulee "järkevänä" mieleen on: "asun metsätien päässä ja sinne pitäisi päästä" samalla rek otteeseen kirjataan madaltava alusta sarja...
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 52 vierailijaa